Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان خبرداد: بانوان هنرمند استان کرمان تاکنون بیش از یک هزار و ۸۳۷ متر مربع فرش برای مفروش کردن حرم مطهر حضرت علی علیه السلام در نجف اشرف بافته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، مهدی تویسرکانی با اشاره به تفاهم ‌نامه‌ای که در بهمن سال ۱۳۹۳ فیمابین استاندار کرمان و ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات منعقد شد، اظهار داشت: در این تفاهم‌ نامه ستاد بازسازی استان کرمان بافت ۳۰ هزار مترمربع فرش دست‌باف با اندازه، نقشه، رنگ و کیفیت مورد نظر ستاد مرکزی عتبات عالیات برای صحن حضرت زهرا سلام‌الله علیها در نجف اشرف را متقبّل شد که این کار از اول مهر سال ۱۳۹۴ آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با افزودن اینکه در پی این تفاهم، در ابتدا ۱۲۲ دار قالی در سطح استان برپا شد و حدوداً ۲۸۰ بانوی هنرمند بافنده، بافت فرش گره‌دار کرمانی با برند «فرش راور» را آغاز کردند؛ به بافت 15 تخته فرش به مساحت 217 متر مربع در سال 1394 اشاره کرد و گفت: در مدت زمان فوق به طور متوسط در هر ماه دو و نیم تخته فرش تولید شده است.

 

مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، فرش بافته شده در کارگاه‌های فوق در سال 95 را 63 تخته جمعاً به مساحت 887 متر مربع اعلام و اظهار کرد: در سال جاری نیز در 10 کارگاه تولید فرش در شهرستان کرمان 53 تخته فرش به متراژ تقریبی 733 متر مربع تولید شده یا در دست تولید شد.

 

وی با بیان اینکه مراکز تولید و بافت فرش برای صحن حضرت زهرا سلام الله علیها در شهرستان‌های مختلف استان در حال حاضر به 15 کارگاه افزایش یافته و کماکان درحال افزایش و توسعه هستند، گفت: تجهیز کارگاه؛ تامین مصالح مورد نیاز و نقشه و نیز پرداخت دستمزد متناسب هنرمندان قالی‌باف از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان محسوب می‌شود.

 

تویسرکانی افزود: تجهیز و راه اندازی این کارگاه‌ها و نیز به‌کارگیری بخش قابل توجهی از قالی بافان مجرب سطح استان که تعداد آن‌ها در حال حاضر به قریب 400 نفر رسیده است در ایجاد اشتغال در استان سهم بسزائی داشته و نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری حَفَظَهُ الله ایفا می‌کند.

 

وی در پایان اعلام کرد: تاکنون 1048متر مربع از این فرش‌ها (76 تخته)در چند فاز توسط ستاد استان به نجف اشرف ارسال و تحویل مسئولین ذیربط شده و مابقی فرش‌های بافته شده نیز به‌زودی به عتبات عالیات ارسال خواهد شد.

 

گفتنی است، علاوه بر اقدامات این ستاد، کارگاه‌های دیگری نیز در بعضی از شهرستان‌های استان توسط پیمان کار منتخب ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات دایر شده که مطابق سهمیه اختصاص یافته، متعهّد به بافت فرش هستند.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازسازی افغانستان فرارسیده است

عبدالباقی حقانی، سرپرست اداره ملی امتحانات در برنامه تقدیر از بسم‌الله شیوامل برنده مدال لئوناردو شیبر آلمان سخنرانی میکرد گفت: در اثر جنگ‌های پسین بخش‌های آموزشی و تحصیلی کشور بیش‌تر آسیب دیده‌اند.

سرپرست اداره ملی امتحانات گفت: «ما فرصت داریم که یک بار دیگر این افغانستان ویران را به خودکفایی برسانیم.»

عصمت‌الله سجاد رئیس اتحادیه کارکنان و نهادهای صحی افغانستان گفت: «کمک کنیم تا ارائه خدمات هم به دختران و هم به پسران مساعد شود.»

بسم‌الله شیوامل متولد ۱۹۵۴ میلادی است که هم‌اکنون ۶۸ سال عمر دارد او از جمله پزشکان افغانستانی در بخش جراحی است که برای نخستین بار جایزهٔ معتبر "مدال عالی لئوناردو شیبر آلمان" را از سوی جامعه جراحان آلمان کسب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • زمان بازسازی افغانستان فرارسیده است
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • (تصاویر) بزرگداشت مرحومه زهرا شجاعی در بیت آیت‌الله صانعی
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • اعزام دانشجویان عمره گزار به عمره مفرده