Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزمهاباد، سنجد طبعی سرد و خشک دارد، قابض و برطرف کننده اسهال و عفونت بدن است و به علت داشتن ویتامین k ضد خونریزی است.

سموم معده و روده و ورم کیسه صفرا را برطرف می کند و مقوی قلب و ضدیرقان است.مصرف روزانه 10عددسنجد در روز موجب پاکسازی دستگاه گوارش می شود.همچنین سرشار از فیبر است و گرسنگی را کاهش می دهد و از بهترین منابع غذایی گیاهی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنجد منبع غنی از کلسیم است و برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، بسیار مفید است .پودر هسته ی سنجد در درمان التهاب های حاد و مزمن کاربرد دارد و آرتروز را درمان می کند.

براساس درمانگران طب سنتی و شیوه های طبیعی درمانی سنجد بیشترین تاثیررا بر سلول های مغزی دارد و موجب تقویت آنها می شود.

به گفته درمانگران طب سنتی استفاده از ترکیب برابر پودر سنجد با سویای بوداده و مخلوط کردن یک قاشق از آن با یک لیوان شیر و یک قاشق عسل بهترین دارو برای درمان نرمی و پوکی استخوان است.

داشتن ویتامین k این میوه ضد خونریزی است . وبه کسانی که از سردرد رتج میبرند خوردن سنجد توصیه میشود

سنجد پخته شده در روغن زیتون، درد مفاصل و خارش پوست را درمان می کند و برای رشد مو مفید است.

خواص سنجد برای کودکان

سنجد برای  مزاج اطفال مناسب است زیرا اطفال دارای حرارت زیاد مزاجی هستند، اگر سنجد به جای تنقلات بی ارزش و مضر مصرف شود، یکی از بهترین تنقلات برای کودکان خواهد بود.

سنجد و کاهش تهوع زنان باردار

به افرادی که صبحگاهان حالت تهوع داشته یا مزه دهان آنها تلخ است, توصیه می شودپس از بیدار شدن از خواب - دو تا سه عدد سنجد مصرف کنند. همچمنین مصرف سنجد برای زنان باردار که دچار تهوع هستند, بسیار مفید است.

خواص سنجد برای معده

زیاد خوردن سنجد برای گوارش خوب نیست و عمل هضم را مختل می کند و برای گوارش هم سنگین است، همچنین مصلح آن مواد شیرین نظیر نبات و شکر است

سنجد با مهار صفرا و تقویت معده و دریچه ها مانع بروز تهوع و استفراغ می شود.

خواص سنجد برای دیابت

سنجد اثر قابل توجهی بر کنترل دیابت ندارد، اما می تواند جایگزین خوبی به جای شیرینی، قند و شکر باشد. مصرف متعادل سنجد مشکلی نخواهد داشت. روزانه تا 1 قاشق پودر سنجد یا یک چهارم لیوان سنجد خشک می توانید مصرف کنید.

مضرات سنجد

سنجد برای اشخاصی که معده خشک داشته یا دچار یبوست هستند، مضر است.

همچنین کسانی که مشکل سوءهاضمه دارند باید در خوردن آن احتیاط کنند.