Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به صحبت های اخیر رهبر انقلاب و هشدار ایشان نسبت به خطر ارتجاع و کم کاری های صورت گرفته در زمینه عدالت، دیگر پذیرفته نیست که ...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه های خوزستان در مورد اعتراضات کارگران گروه ملی در نماز جمعه روز گذشته اهواز، ضمن حمایت از اعتراض به حق کارگران ضرورت پرداخت مطالبات کارگران تا قبل از پایان سال جاری را به مسئولین ذی ربط اعلام داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر به جای توجّه به طبقه‌ی ضعیف، دل‌سپرده‌ی طبقات مرفّه و زیاده‌خواه در کشور شدیم، این حرکت به سمت ارتجاع است/ مدیران کشور باید بشدّت مراقبت کنند، مردم هم نگاه کنند، با حسّاسیّت دنبال کنند رفتار ماها را، رفتار مدیران را؛ با حسّاسیّت. ارتجاع چیز خطرناکی است./ رهبر انقلاب اسلامی ایران

روزهای آخر سال 1396 درحالی در تقویم ورق میخورد که شاهد تجمعات اعتراضی کارگران خوزستانی در روزهای متوالی هستیم. کارگران گروه ملی صنعتی اهواز هنوز حقوق ماه های آذر، دی و بهمن را دریافت نکرده اند و پس از تجمعات پی در پی مقابل استانداری، شاهد بودیم که در پنجمین روز اعتراضاتشان به نماز جمعه پناه آورده بودند.


با توجه به صحبت های اخیر رهبر انقلاب و هشدار ایشان نسبت به خطر ارتجاع و کم کاری های صورت گرفته در زمینه عدالت، دیگر پذیرفته نیست که شاهد رفتار های سرد و خنثی از مسئولین در قبال اعتراضات این کارگران باشیم.


همچنین عملکرد سرد و منفعلانه صدا وسیما در مواجهه با این اعتراضات، غیر قابل توجیه بوده و لازم است این سازمان در پوشش صدای اعتراض کارگران و پیگیری مطالبات آن ها از هیچ کوششی دریغ ننماید.


اگر آنگونه که در آموزه های ما آمده، حقوق کارگر را تا قبل از خشک شدن عرقش نمی پردازید، لااقل از عرق شرم او در ایام عید، بیم داشته باشید.


بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اهواز، ضمن حمایت از اعتراض به حق کارگران، ضرورت پرداخت مطالبات کارگران تا قبل از پایان سال جاری را به مسئولین ذی ربط اعلام می نمایند.


بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اهواز
بسیج دانشجویی دانشگاه نفت اهواز

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا

همشهری آنلاین: تحصن گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی در حالی ادامه دارد که هر روز دانشگاه‌های جدید به جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین می پیوندند.

گسترش اعتراضات به ۷۹ دانشگاه: براساس گزارش واشنگتن پست، دامنه اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنگ غزه و در حمایت از فلسطین به ۷۹ دانشگاه در آمریکا گسترش یافته است.

افزایش بازداشت‌ها به ۹۰۰ نفر: منابع آمریکایی نیز گزارش داده‌اند که حداقل ۹۰۰ تظاهرکننده در اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در ۱۰ روز گذشته دستگیر شده‌اند. براساس این گزارش احتمال افزایش تعداد بازداشتی‌ها در دانشگاه‌ها وجود دارد.

شهر نیویورک، مرکز اعتراضات: به نظر می‌رسد که بزرگترین اعتراضات دانشگاهی حمایت از فلسطین در دو دانشگاه بزرگ نیویورک و دانشگاه کلمبیا جریان دارد. هر دو دانشگاه یاد شده در شهر نیویورک قرار دارند و از این رو اکنون شهر نیویورک مرکز اصلی اعتراضات دانشگاهی حمایت از فلسطین است.

دو دانشگاه اصلی حامیان فلسطین: گسترده ترین اعتراضات حمایت از فلسطین در حال حاضر دو دو دانشگاه نیویورک و کلمبیا متمرکز است. دانشگاه نیویورک با بیش از ۵۰۰ هزار دانشجو از ۲۵ دانشکده، بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی شهری آمریکا محسوب می‌شود. علاوه بر این، دانشجویان دانشگاه کلمبیا و سایر موسسات آموزش عالی وابسته به دانشگاه کلمبیا نیز در اعتصابات همبستگی با غزه در پردیس اصلی این دانشگاه حضور دارند. اعضای هیات علمی دانشگاه کلمبیا هم به اعتراضات ملحق شده اند و به حمایت و هدایت دانشجویان معترض می پردازند.

میانگین سنی معترضان: براساس گزارش‌ها، بیشتر دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در حد سنی ۱۸ تا ۲۳ سال قرار دارند و عمده جمعیت معترضان نیز دانشجویان کارشناسی در این رده سنی است. اما دانشجویان سایر مقاطع و حتی برخی اعضای هیئت علمی با ۸۰ سال سن هم در این اعتراضات حضور دارند.

گرایشات اعتقادی معترضان: براساس اظهارات یک شاهد میدانی از اعتراضات دانشگاهی در آمریکا، عقاید اسلامی بخش پررنگ اعتقادات دانشجویان معترض است، اما سایر دانشجویان با اعتقادات یهودیت و مسیحیت نیز با انگیزه کمک به فلسطین در اعتراضات حضور دارند. شاهدان همچنین گفته‌اند که شمار زیادی از دانشجویان سکولار هم خود را ملزم به اعتراض علیه خشونت و امپریالیسم اسرائیل می‌دانند و برای حمایت از فلسطین در اعتراضات حضور دارند.

واکنش مسئولان دانشگاه‌ها: در عمده دانشگاه‌ها، روسا و مدیران دانشگاه‌ها با فراخوانی پلیس خواستار برخورد با دانشجویان معترض هستند. همچنین گزارش شده است که در برخی دانشگاه‌ها، مسئولان ساختمان‌ها را در واکنش به اعتصابات، تعطیل کرده اند که این اقدام مشکلات بهداشتی را برای دانشجویان تشدید کرده است.

کد خبر 848156 برچسب‌ها کلمبیا فلسطین

دیگر خبرها

  • سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
  • تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • حمایت دانشگاهیان اهواز از اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه صهیونیست‌ها
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
  • قرائت معکوس رسانه‌های غربی از اعتراضات اصیل دانشجویی
  • فیلم| کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی در حمایت از غزه است؟
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک