Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه بسیاری از خطرات بهداشتی که سلامت مردان را تهدید می‌کند، قابل پیشگیری است، گفت: مردان قادرند تنها با کمی تغییر در شیوه زندگی هم عمر طولانی‌تری داشته باشند و هم سالم‌ تر زندگی کنند.

دکتر ابراهیم شکیبا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پویش هفته ملی سلامت مردان ایران، همه ساله در هفته اول اسفند ماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت مردان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: به دلیل اهمیت و شیوع کم تحرکی در جامعه و تاثیر آن بر تمام ابعاد سلامت افراد و نقش آن در افزایش بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها و عوامل خطر مهمی مانند چاقی و چاقی شکمی، فشارخون بالا، دیابت و سایر بیماری ها و مشکلات روانی اجتماعی و اسکلتی عضلانی به ویژه در مردان، ورزش و فعالیت بدنی به عنوان محور اصلی پویش سلامت ملی مردان در سال جاری انتخاب شده است.
شکیبا در ادامه با اشاره به اینکه 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط در پنج تا هفت روز هفته برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری ها توصیه می شود، اظهار کرد: ورزش و فعالیت بدنی می تواند خطر حمله قلبی، مغزی، فشار خون بالا و افزایش کلسترل خون را به طور محسوس کاهش دهد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به ارائه خدمات در پایگاه های سلامت استان در قالب بسته خدمات نوین اشاره کرد و افزود: خدماتی مانند بررسی تناسب اندام و مشاوره برای لاغری، اضافه وزن، چاقی و چاقی شکمی و مشاوره تغذیه جهت اصلاح الگوی غذایی در این پایگاه ها ارائه می شود.
به گفته وی، از دیگر خدمات این پایگاه ها، مشاوره و ارائه نسخه ورزشی برای بهبود فعالیت بدنی تحرک، ارائه مکمل ویتامین D رایگان، اندازه گیری فشارخون، قند و چربی خون و خطرسنجی سکته قلبی و مغزی، بررسی و مشاوره سلامت روان و غربالگری سرطان های پستان و دهانه رحم برای زنان و سرطان روده بزرگ برای مردان و زنان در قالب این بسته خدمت برای میانسالان یعنی زنان و مردان 30 تا 60 ساله در تمام پایگاه های سلامت استان و به صورت رایگان ارائه می شود.
شکیبا محورهای اطلاع رسانی در هفته ملی سلامت مردان را نقش فعالیت بدنی در سلامت همه گروه های سنی و جمعیتی، نقش ورزش در کنترل عوامل خطر بیماری قلبی عروقی با تاکید بر چاقی شکمی به عنوان زنگ خطر سلامت مردان، سلامت مردان سلامت خانواده، ورزش همگانی و محیط زندگی حامی فعالیت بدنی، محیط کار حامی فعالیت بدنی، نقش ورزش در سلامت روانی و اجتماعی مردان و نقش ورزش در سلامت اسکلتی عضلانی مردان ذکر کرد.
شعار امسال هفته ملی سلامت مردان ایران 'ورزش کلید طلایی سلامت مردان است'.
از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه حدود 50.4 درصد را مردان و 49.6 را زنان تشکیل می دهند.
3033/8066

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

 رضامراد صحرایی در جمع قهرمانان جهانی والیبال دانش آموزی که در سالن وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی است گفت: مفتخرم در این دولت ۲۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است، ۵ دهکده جامع ورزشی احداث خواهد شد چراکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش تقویت تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه لذت خلق افتخار در دوره نوجوانی گوارای وجودتان افزود: این پیروزی تقدیم به همه معلمان شما باشد که در شکل‌گیری شخصیت شما تاثیرگذار بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سلامت جسمی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های پیوسته ما در آموزش و پرورش، است، ادامه داد: سلامت جسم و بدن برای یادگیری عمیق و برای نقش آفرینی دقیق مهم است. در نتیجه از وظایف ما این است که در ساحت زیستی و بدنی کمک کنیم.

صحرایی با بیان اینکه یکی از آرزوهای من این است که هر روز حداقل یک ساعت دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند گفت: این مهم را حتما دنبال می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش داشتن اعتماد به نفس تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران را یک فاکتور خیلی مهم برشمرد و افزود: شما در مقابل تیم‌های اروپایی بازی کردید، این‌قدر اعتماد به نفس داشتید و کار خودتان را کردید، ارزشش از کاپ و مدال بیشتر است. 

وی خطاب به مسئولان ورزش کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهید تیم قوی درست کنید به مدرسه‌ها بیایید. بهترین‌ها در مدرسه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟ علم پاسخ می دهد
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید