Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین از پایش زیست محیطی۱۲ بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان قزوین خبر داد.

جمشید کاووسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان ضرورت پایش زیست محیطی مراکز درمانی گفت: به منظور پایش آلودگی وبررسی  بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی و صحت عملکرد سیستم‌های تصفیه فاضلاب ۱۲بیمارستان‌ ومراکز درمانی شهرستان قزوین، توسط کارشناسان محیط زیست مورد پایش زیست محیطی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این پایش نحوه جمع آوری، نگهداری و بی خطر سازی پسماند این بیمارستان ها و مراکز درمانی مورد بررسی قرار گرفت.

کاووسی در ادامه گفت: اهمیت حفظ محیط زیست وبهداشت ایجاب می کند که زباله های بیمارستانی ومراکز بهداشتی درمانی، به صورت مجزا از سایر زباله های شهری دفع گردند وقبل از اینکه وارد محیط های طبیعی شوند باید بی خطر سازی شود تااز خطر آفرین بودن آن جلوگیری شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین  در پایان گفت: پایش دوره ای این مراکز در دستور کار قرار دارد و کارشناسان این اداره بر نحوه فعالیت این مراکز نظارت دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب با صدور اخطاریه و تشکیل پرونده نزد مراجع قضایی تحت پیگیری قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت گفت: تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان انجام شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، اظهار کرد: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل 30 دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هرگونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد.

"متفورمین" و "سرماخوردگی بزرگسالان" پرمصرف‌ترین داروهای کشور

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور