Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از محکومیت متخلف تصرف عدوانی و تجاوز به اراضی تالاب گمیشان به پرداخت جزای نقدی خبر داد.

امیر عبدوس صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری متخلف تجاوز Rape به اراضی تالاب گمیشان اظهار داشت: متخلف تخریب و تجاوز به اراضی تالاب و تصرف عدوانی در شهرستان گمیشان به پرداخت 99 میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محیط زیست با تخریب‌گران اراضی ملی و تالاب ها به شدت برخورد می‌کند، افزود: با شکایت اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن، این فرد متخلف به جرم Crime تصرف عدوانی و تجاوز به اراضی تالابی حاصل از پسروی تالاب گمیشان در سال‌های گذشته به پرداخت این جریمه، محکوم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از محکومیت این متهم خبر داد و افزود: قاضی Judge دادگاه با توجه به گزارشات ماموران یگان حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی و دیگر مراجع اتهام را وارد دانسته و نسبت به رفع تصرف، حکم صادر کرد.

عبدوس همچنین با اشاره به اینکه با توجه به ممنوع بودن شکار با متخلفان برخورد قاطع می کند، گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در 5 ماه گذشته 147 متخلف را که قوانین محیط زیست را نقض کرده بودند، دستگیر کرده و با انجام صورتجلسه تخلف، این متخلفان به مقامات قضایی معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان اظهار امیدواری کرد که با تغییر نگرشی که در بین مسئولان نسبت به محیط زیست ایجاد شده است در آینده نه چندان دور شاهد برخورد توام با احترام مردم با طبیعت، همانند گذشتگان‌مان خواهیم بود.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: آبگیری تالاب گرده‌قیت از مدتی قبل و با استفاده از آب رودخانه «گدار» شروع شده و هم اکنون با ورود ۲ میلیون مترمکعب آب، بیش از ۵۰ درصد از این مساحت این تالاب احیا شده است.

وی اضافه کرد: احیای این تالاب در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و جوجه‌آوری هستند، از اهمیت ویژه‌ای برای میزبان از پرندگان مهاجر و بومی برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: آبگیری این تالاب تا اوسط خرداد‌ماه که رودخانه «گادر» در این منطقه جریان داشته باشد، ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون مترمکعب دیگر آب وارد تالاب شود.

وی از همراهی و همکاری جوامع محلی پیرامون این تالاب به ویژه کشاورزان و باغداران در احیای این تالاب قدردانی کرد و افزود: تالاب‌ها نقش مهمی در حفاظت از منابع آب، خاک و هوا دارند و برای حفاظت از آنها با همه عوامل همکاری لازم را داشته باشند.

تالاب گرده‌قیت و میمند یکی از تالاب‌های جنوب دریاچه ارومیه است که با وسعتی حدود ۶۰۰ هکتار در ۷ کیلومتری شمال نقده از جاده ارومیه -مهاباد قرار دارد از ۲۵ سال قبل خشک شده بود، این تالاب از سوی سازمان محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت