Web Analytics Made Easy - Statcounter

بشرویه - فرماندار بشرویه گفت: پیشینه بشرویه به وجود بیش از ۶ هزار نفر شتر در گذشته برمی گردد که باید این زمینه مجدد در این شهرستان احیا شود .

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،«علیرضا زمان زاده» صبح امروز در همایش ملی و آموزشی پرورش اقتصادی شتر  با اشاره به اهداف بزرگ این همایش ملی خاطرنشان کرد : یکی از اهداف همایش آموزشی پرورش اقتصادی شتر تحقق اقتصاد مقاومتی و عمل به دستورات مقام عظمای ولایت و رهبری می باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان زاده افزود :در حاشیه برگزاری این همایش جشنواره نان سالم برگزار می‌شود که بیش از ۵۵  نوع نان ارائه می گردد.

وی خاطرنشان کرد : شهرستان بشرویه در تنوع نان به میزان ۷۰ نوع آن شناسایی شده  و در کشور پیشتاز می‌باشد .

زمان زاده  در ادامه با تقدیر از حضور شرکت کنندگان در این دوره  آموزشی ملی افزود : ۳۵۰ نفر پرورش دهنده شتر ونزدیک به ۱۵۰ نفر کارشناس ،مهندس و متخصص در این دوره آموزشی شرکت کرده اند .

فرماندار بشرویه  با اشاره به خشکسالی های متوالی در شهرستان بشرویه و خراسان جنوبی افزود :یکی از عوامل خشکسالی ها استفاده از سوخت های فسیلی است که باید چاره اندیشی شود و در همین راستا پرورش اقتصادی شتر می تواند کمک موثری در این زمینه و کاهش اثرات مخرب خشکسالی در حوزه های مختلف اقلیمی و اقتصادی  داشته باشد.

وی  تصریح کرد :در قرآن کریم به  خلقت این حیوان اشارات زیادی شده و سبب شده تا انسان به تفکر و تامل در آفرینش آن وادار شود.

زمان زاده با اشاره به مقاومت بالای شتر در برابر سختی ها گفت : شترحیوانی بسیار مقاوم در برابر سختی ها و مناطق کویری می باشد که علاوه بر کم هزینه بودن آن، از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه می باشد.

فرماندار بشرویه  تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های متوالی در برخی نقاط کشور می‌توان از فرصت به وجود آمده برای تحقیق در زمینه پرورش اقتصادی شتر بهره‌مند شد.

 وی خاطرنشان کرد :در کشور ۲ میلیون نفر  شتر وجود دارد و ۱۳ استان کشور نیز در زمینه پرورش شتر فعال می باشد .

زمان زاده با اشاره به پیشینه پرورش شتر در شهرستان بشرویه هم گفت :پیشینه بشرویه به وجود بیش از ۶ هزار نفر شتر در گذشته برمی گردد که باید این زمینه مجدد در این شهرستان احیا شود.

فرماندار بشرویه همچنین افزود: نگاه ملی به مسئله پرورش شتر، مجتمع‌های فرآوری محصولات پروتئینی و دارویی ،بالابردن فرصت های شغلی و همچنین بهره مندی از فرصت اشتغال برای جوانان از دیگر اهداف این  دوره آموزشی ملی  است.

 وی همچنین از مسئولان درخواست کرد تا در جهت استقرار مراکز ملی پرورش شتر همکاری بیشتری در شهرستان بشرویه داشته باشند .

زمان زاده  در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان بشرویه در تولید نان سالم نیز پیشتاز  است گفت: نان قوت غالب مردم است که از زمان اسلام و قبل از آن مورد احترام زیاد بوده است .

فرماندار بشرویه افزود:  شهرستان بشرویه با پیشینه بسیار خوب در تهیه گندم آرد و پخت نان در تنور خانگی ظرفیت بسیار خوبی برای احیای پخت نان محلی و سالم دارد و نوعی نان به اسم « قینیچه»" که ماندگاری بیش از شش ماهه را دارد فراهم آورده است .

وی تصریح کرد: بیش از ده آسیاب آبی در شهرستان بشرویه در گذشته فعال بوده اند و امروز نیز تعدادی از آنان فعال می باشند تا  آرد و سپس نان سالم تهیه شود.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند

محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت : الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و قرار شده این الگو در یک برنامه سه ساله در همه مدارس پیاده شود.

وی افزود: از مهرماه امسال این الگو در ۲۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد و در سال تحصیلی بعد ۴۰ درصد و سال بعد از آن هم ۴۰ درصد دیگر مدارس زیر پوشش این طرح خواهند رفت.

وی اضافه کرد: قرار شده مهر ماه امسال ۵۰ درصد مدارس غیردولتی و خاص هم بر اساس الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره شوند.

محمدی اشاره‌ای به آثار مثبت اعمال معدل امتحانات نهایی در نتیجه آزمون سراسری داشت و گفت: نتیجه اجرای این طرح در مناطق محروم به خوبی خود را نشان داد. به عنوان مثال در استانی مثل کرمانشاه در حالی که در گذشته هیچ رتبه برتری در کنکور نداشتیم، سال گذشته دو رتبه برتر کنکور و ۲۷ رتبه زیر ۱۰۰ و بیش از۲۷۰ رتبه زیر هزار داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داریم امسال روی دو موضوع کیفیت بخشی به نظام آموزشی و تقویت مدارس دولتی به عنوان دو مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و ترتیب تمرکز کنیم، گفت: در جهت کیفیت بخشی به نظام آموزشی برای بالا بردن معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

وی اشاره‌ای هم به اجرای طرح شهید سید محمدسعید جعفری در استان داشت و گفت: در این طرح اردو‌های دانش‌آموزی به عنوان بستری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و این طرح در نهایت شناسایی استعداد‌های دانش آموزان را دنبال می‌کند.

محمدی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، گفت: در ۱.۵ سال گذشته قریب ۶۰ مکان ورزشی با هدف نهادینه کردن ساحت زیستی بدنی در مدارس استان کرمانشاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها گفت: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها از ۳۰ میلیارد تومان در سنوات قبل به ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امیدواریم در بودجه امسال شاهد توجه بیشتر به آموزش و پرورش در اختصاص بودجه باشیم.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشوری، کسب رتبه برتر شورای تحقیقات آموزش و پرورش و نیز رتبه برتر در اجرای پروژه مهر از مهمترین افتخارآفرینی‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه در سال گذشته بود که محمدی از آنها یاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • ۴۵ معلم نمونه لرستان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند