Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب از ممنوعیت ورود به محیط تالاب قره‌قشلاق بناب خبر داد. ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات

عبدالرضا حنیفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بناب، با اشاره به اینکه در تالاب‌های کشور کلیه پرندگان وحشی و پرندگان آبزی به عنوان مخزن بیماری‌های فوق حاد مطرح شده‌اند، اظهار داشت: اخیرا تیپ جدید یک نوع بیماری به نام H5N6 وارد تالاب بوچاق گیلان شده است و نشان می‌دهند که حِدت این بیماری نسبت به H5N6 های قبلی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دامپزشکی شهرستان بناب تاکید کرد: احتمال انتقال این بیماری به انسان نیز وجود دارد.

وی افزود: چون پرندگان مهاجر به هنگام حرکت به تالاب‌های دیگر نیز مهاجرت می‌کنند، امکان شیوع این بیماری به تالاب قره‌قشلاق بناب نیز وجود دارد.

حنیفی با تاکید بر اهمیت ممنوعیت شکار در این برهه زمانی، تصریح کرد: طی نامه‌ای که از طرف اداره کل دامپزشکی داده شده است و با همکاری اداره محیط زیست، شکار پرندگان مهاجر در تالاب قره‌قشلاق بناب ممنوع است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب از ممنوعیت ورود گردشگران به تالاب قره‌قشلاق بناب خبر داد و اذعان داشت: برای اینکه بتوانیم از انتقال این بیماری به پرندگان روستایی از طریق حمل و نقل جلوگیری کنیم، مجبور به ممنوع کردن ورود گردشگران به این منطقه شدیم.

وی افزود: این بیماری قابل کنترل بوده و میزان مرگ و میر پرندگان به نسبت مقاومت آنها در برابر این بیماری بستگی دارد.

حنیفی در پایان خاطرنشان کرد: به وسیله قرنتینه کردن منطقه و جلوگیری از حمل و نقل، شدت شیوع این بیماری به پرندگان بومی و صنعتی را کاهش می‌دهیم.

انتهای پیام/ح

R7887/P1357/S6,47/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان