Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:06:52 GMT

30 درصد اراضی زراعی سبزوار زیر پوشش بیمه قرار دارد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۷۰۳۰۳

30 درصد اراضی زراعی سبزوار زیر پوشش بیمه قرار دارد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: از مجموع 35 هزار هکتار کشتزار در این شهرستان 30 درصد زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار دارد.

منصور برغمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین از مجموع 16 هزار هکتار عرصه باغی شهرستان سبزوار 15 درصد محصولات آن زیر پوشش بیمه کشاورزی است.
وی با بیان اینکه سرما زدگی، سیل و تگرگ، آفت و خشکسالی مهمترین مواردی است که سبب خسارت به محصولات کشاورزی این شهرستان می شود اظهار کرد: اقدامات ترویجی و فرهنگی جهاد کشاورزی برای افزایش سطح بیمه محصولات کشاورزی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، حوادث غیر مترقبه و خسارت های وارده، بیمه کردن محصولات کشاورزی کمک بزرگی به جبران خسارت کشاورزان می کند.
برغمدی افزود: کشاورزانی که محصولات آنان زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد هنگام بروز خسارت می توانند برای بررسی وضعیت و جبران خسارت ها به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: همچنین کشاورزان در این ایام باید توجه بیشتری به اطلاعیه ‌های هواشناسی داشته باشند تا از بروز خسارت پیشگیری کنند.
سبزوار 35 هزار هکتار کشتزار، 16 هزار هکتار عرصه باغی و حدود 20 هزار بهره بردار کشاورزی دارد.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/7495 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت

مهدی نقدی، فرماندار شفت همزمان با آغاز کشت برنج در شالیزار‌های این شهرستان از ۲ مجموعه بانک نشاء گلخانه‌ای و سنتی در روستای لَختَکی بازدید کرد.

او با بیان اینکه شهرستان شفت دارای ۷ بانک نشاء برنج است، گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک با حمایت آن را به سقف ۱۰ واحد برسانیم.

فرماندار شفت تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه نشا می‌شوند و همچنین بیش از ۱۱۰ دستگاه نشاکار در فصل کشت برنج در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

محمدرضا یوسف نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شفت هم در این بازدید حمایت و ترغیب کشاورزان به ایجاد بانک نشاء برنج را از مهمترین برنامه‌های این اداره اعلام کرد.

به گفته او، کشت مکانیزه برنج ضمن اینکه از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه است باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شفت افزود: کاهش سختی کار، صرفه جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و تهیه نشاء سالم و عاری از افت و بیماری از مهمترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.

شهرستان شفت در ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است