Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه با هدف رسيدن به جامعه اي سالم، نگاه متعادل و سالم جنسيتي را در برنامه ريزي ها مورد تاکيد قرار داده است و دولت نيز بر اين اساس توجه خاص به عدالت جنسيتي دارد.

به گزارش ايرنا معصومه ابتکار شامگاه شنبه در نشست شوراي اداري آذربايجان غربي افزود: بر اساس اين قانون فرصت هاي برابر براي زنان و مردان بايد فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه دولت نمي تواند 50 درصد از جمعيت کشور شامل زنان را ناديده بگيرد، اضافه کرد: ماده 101 نگاه متعادل جنسيتي دسترسي به خدمات يکسان را از تمام دستگاه ها مي خواهد.
ابتکار بيان کرد: گفت و گوي ملي خانواده و بين نسلي موضوعي است که در ماده 102 قانون برنامه توسعه ششم به آن توجه شده است.
وي همچنين با تاکيد بر اينکه بنيان خانواده تعادل روحي و رواني نسل آينده را برعهده دارد، اظهار کرد: اگر خانواده در جامعه سالم نباشد، دولت و اقتصاد آن جامعه نيز سالم نخواهد بود.
وي با اشاره به امضاي تفاهم نامه با استاندار آذربايجان غربي در زمينه زنان و خانواده بيان کرد: اين تفاهم نامه با هدف برنامه ريزي و تدوين سندي براي ارتقا وضعيت زنان و خانواده با استانداران امضا مي شود تا بتوان بر اساس سياست هاي رهبر معظم انقلاب و قانون، وضعيت خوبي را براي زنان و خانواده ها تبيين و اجرا کرد.
ابتکار با اشاره به بازديد خود از زندان اروميه و اجراي طرح ارمغان 2 اضافه کرد: در صدد هستيم تا با همکاري سازمان زندان ها و ستاد ديه و مشارکت مردم، زنان زنداني جرايم غير عمد را آزاد و به آغوش خانواده ها باز گردانيم.
به گفته وي در زمان حاضر 250 زن در کشور در اين شرايط قرار دارند و تلاش مي شود با اجراي اين طرح تا پايان سال جاري زمينه حضور اين زنان در کنار خانواده هايشان فراهم شود.
وي افزود: حمايت دولت از سازمان هاي مردم نهاد و برون سازي فعاليت ها در حوزه هاي اجتماعي نيز بسيار مهم است و دولت دوازدهم در اين زمينه موفق بوده است.
ابتکار با اشاره به اينکه در زمينه محيط زيست تشکل هاي بسياري فعال است، گفت: دولت بايد اعتماد کند و بخشي از تصدي گري هاي خود را به سازمان هاي مردم نهاد بسپارد.
رئيس سابق سازمان محيط زيست اضافه کرد: تنها راهي که براي احياي تالاب ها و درياچه اروميه وجود دارد، سازگاري مردم با طبيعت است.
وي با تاکيد بر اينکه بخشي از برنامه هاي دولت در اين زمينه اجرا شده و بخش هايي نيز اعتباراتش تامين نشده است، گفت: جديت در اين زمينه وجود دارد و با پيگيري مسئولان اميد است تا موضوعات مرتبط با اصلاح بخش کشاورزي محقق شود.
ابتکار، احياي درياچه اروميه را نيازمند اراده جمعي بيان کرد و گفت: بايد همه عوامل در اين زمينه وارد عمل شود.
وي درباره عملکرد سازمان محيط زيست نيز گفت: رتبه ايران بين حدود 190 کشور در زمينه شاخص عملکرد زيست محيطي بين المللي پيش از اين 105 بود اما در آخرين رتبه بندي 25 رده ارتقا يافته است.
ابتکار با تاکيد بر اينکه اين ارتقا مربوط به عملکرد دولت در زمينه احياي درياچه اروميه بوده است، افزود: اين ارتقا رتبه در شرايطي که درياچه اروميه وضعيت رو به بهبود داشت و شرايط آب و هوا در شهرها بهتر شده بود، اعلام شد.
به گفته وي حوزه زنان و خانواده نيز همچون محيط زيست فرابخشي است و همه دستگاه ها موظف هستند تا به صورت جدي به آن توجه کنند.
به گزارش ايرنا در شوراي اداري آذربايجان غربي که شامگاه امروز/شنبه/ با حضور مديران دستگاه هاي اجرايي برگزار شد، تفاهم نامه اي بين معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري و استانداري آذربايجان غربي در زمينه تدوين سند ارتقا وضعيت زنان و خانواده و حمايت از طرح هاي آموزشي و توان افزايي آنان به امضا رسيد.
به گزارش ايرنا دولت دوازدهم به طور جدي به الگوي واگذاري 30 درصد از پست هاي مديريتي به بانوان پايبند است و به نظر مي رسد که در همين دولت اين امر محقق شود.
معصومه ابتکار براي بازديد از وضعيت حوزه هاي زيرمجموعه معاونت رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده به آذربايجان غربي سفر کرده است.
ديدار با نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد و حضور در جلسه شوراي اداري از جمله ديگر برنامه هاي امروز معصومه ابتکار در اروميه بوده است.
7125/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۷۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، «سپهر خلجی» رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به رغم اینکه تهران پایتخت است، این تصور وجود دارد که دارای امکانات است اما به واقع یکی از استان‌های محروم کشور، همین استان تهران است.

وی افزود: یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران، موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است؛ باید با نگاهی متوازن و با توجه به همه بخش‌ها، محرومیت‌های تهران مورد توجه واقع شود.

خلجی اظهار کرد: با این نگاه، برنامه‌ریزی صورت گرفت که در کنار سفرهای استانی آقای رییسی، به سفر به استان تهران هم از توجه شود؛ حوزه‌های مختلف و زیرساخت‌ها مورد بازدید وی قرار بگیرد و تهران هم به صورت ویژه مورد توجه باشد.

وی‌ادامه داد: سفرها به استان تهران به دلیل وسعت بالای آن، باید منطقه به منطقه صورت بگیرد و در راستای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 6094022

دیگر خبرها

  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • تهران یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار