Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- آزمایشگاه بلاک چین دانشگاه صنعتی شریف در یک کارگاه آموزشی دو روزه فناوری بلاک چین و رمزارز بیت کوین و اتریوم را برای علاقمندان معرفی کرده و برنامه نویسی در این محیط ها را آموزش می دهد.

دکتر محمدعلی مداح علی در مورد دلیل برگزاری این کارگاه آموزشی دوروزه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: بلاک چین که فناوری پشت رمزارزهاست، کاربردهای زیادی دارد و انتظار می رود در سال های آتی در صنایع مختلف بیمه، مالی، زنجیره تامین بازارهای محلی و مشارکتی تاثیر بگذارد ولی در کشور ما بیشتر با رمزارزها و بیت کوین شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بسیاری از مدیران صنایع و فناوران با این فناوری و مزایا و معایب آن آشنا نیستند و برای جبران این نقیصه و شناساندن آن به دانشجویان و مدیران این کارگاه را در دو ‌روز برنامه ریزی کردیم.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در مورد جزئیات این کارگاه گفت: روز اول ارائه هایی در مورد فناوری بلاک چین داریم؛ در اولین سخنرانی من سعی می کنم این فناوری را به عنوان مبنای اصلی بیت کوین شفاف و با زبان ساده توضیح بدهم. همچنین در بخش های دیگر دانشجویان فعال در آزمایشگاه بلاک چین شریف در مورد فناوری دفتر کل توزیع شده، دفاتر خصوصی و عمومی، قراردادهای هوشمند، کاربردها و زمینه ها و محدودیت هـای آن و همینطور برنامه ریزی بر بستر اتریوم/Ethereum سخنرانی هایی خواهند داشت.
دکتر مداح علی در توضیح رمزارز اتریوم گفت: این رمزارز بر خلاف رمزارز بیت کوین بستر مناسب و کاملی را برای برنامه نویسی فراهم می کند و می توان قراردادهای هوشمند را روی‌ آن پیاده کرد.
وی همچنین در مورد فناوری قراردادهای هوشمند توضیح داد: این قراردادها زمان انجام بسیاری از توافق ها را کاهش می دهند و هم نیاز به نظارت درونی را از بین می برند از این جهت فناوری روبه رشدی هستند.
مدیر آزمایشگاه بلاک چین دانشگاه شریف گفت: همچنین دفاتر کل توزیع شده یا distributed ledgers نوعی پایگاه داده هستند که فقط در انحصار یک شرکت یا فرد نیست و همه اعضا به آن دسترسی دارند. می توان دفاتر کل توزیع شده خصوصی نیز فراهم کرد که در این صورت پایگاه داده به طور مشخص در اختیار همه افرادی است که دسترسی برای آنها تعریف شده است.
وی مزایای این فناوری ها را که بلاک چین یک نوع خاص از آن است، شفافیت، سرعت در نقل و انتقالات و تسهیل اعمال قانون و بی نیازی از نظارت مرکزی و انحصارگرایی دانست و گفت: اما این فناوری فعلا در عرصه عمل محدودیت هایی نیز دارد مانند اینکه فعلا حداکثر حدود 7 تراکنش در ثانیه در شبکه بیت کوین قابل ثبت است ولی برای نمونه برای کارت اعتباری ویزا چندهزار تراکنش در ثانیه است. همچنین در صورت افزایش سرعت احتمال حمله به بلاک چین بالا میرود. و به طور کلی چند عامل در این توسعه این فناوری هست که با هم در تضاد هستند.
دکتر مداح علی در ادامه با در نظر گرفتن این عوامل گفت: در صورت حل شدن مشکلات این فناوری که می تواند موضوع تحقیقات دانشگاهی باشد قطعا امکان توسعه بیشتر آن هست.
وی توضیح داد: در روز اول این کارگاه به مبانی این فناوری و محدودیت های آن می پردازیم و در روز دوم افراد به صورت عملی زیر نظر دانشجویان آزمایشگاه بلاک چین برنامه نویسی می کنند.
این کارگاه دوروزه با نام یادگیری بلاک چین در دانشگاه صنعتی شریف روزهای 10 و 11 اسفند برگزار شده و به شرکت کنندگان‌ گواهینامه اعطا می شود.
روز اول با 4 سخنرانی و در مجموع 7 ساعت و روز دوم همین مدت زمان اما برای کار عملی در نظر گرفته شده است.
علمی**9157**1440
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۹ درصد رشد کرد و به ۶۳ هزار و ۸۲۲.۸۰ دلار معامله شد البته قیمت برترین ارز رمزنگاری دیجیتال جهان، نسبت به هفته گذشته ۱.۹۵ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، قیمت اتریوم، دومین توکن محبوب، نسبت به دیروز ۵.۶۴ درصد افزایش یافته است و نسبت به هفته گذشته ۳.۸۳ درصد صعود ثبت کرد. ارزش بازار اتریوم اکنون ۴۰۲.۷۴ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۵۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۸.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۳ میلیارد دلار است که ۸.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۷ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090696 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی