Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سرطان يکي از علل اصلي مرگ و مير در تمام جهان محسوب مي شود، مطالعات نشانداده است احتمال ابتلا به سرطان در مردان بيشتر از زنان است. بر خلاف باورهاي رايج، احتمال مرگ مردان ناشي از سرطان بيشتر از زنان است و دليل اصلي اين موضوع، جدي نگرفتن نشانه‌هاي بيماري و عدم تمايل آن ها براي رفتن نزد پزشک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر حسين فودازي متخصص آنکولوژي و راديوتراپي در گفت و گو با جام جم آنلاين بيان کرد: هر ساله هفته اول اسفندماه را هفته «سلامت مردان» گويند، شعار امسال را اين جمله «ورزش کليدي ترين راز و رمز سلامتي مردان» به خود اختصاص داده است.
وي ادامه داد: مهم ترين علل مرگ و مير در ايران به علت ابتلا به بيماري هاي غيرواگير است که شامل فشارخون، ديابت و سرطان ها هستند که اين 3 بيماري به خودي خود مي توانند زمينه ساز بيماري هاي جدي و مرگ آور نيز شوند اما اساسي ترين مسئله اي که باعث افزايش "فشارخون" و "ديابت" مي شود عدم کنترل وزن، چاقي، اضافه وزن و نوع رژيم غذايي است.
دبير انجمن آنکولوژي و راديوتراپي ايران 3 عامل را مهم ترين فاکتور هاي خطر بروز سرطان اعلام کرد: تغذيه نامناسب، عدم تحرک و اضافه وزن از عوامل اصلي ايجادکننده سرطان در افراد محسوب مي شود. تحقيقات نشان داده است افزايش وزن در مردان ريسک سرطان هاي پروستات و روده بزرگ را تا حد قابل توجهي افزايش مي دهد.
فودازي خود مراقبتي در مردان را نکته حائز اهميتي دانست و گفت: علائم مهم و هشدار دهنده که آقايان بايد آن را جدي بگيرند عبارتند از کاهش وزن 10 درصد از وزن طبيعي بدن طي 3 تا 6 ماه اخير، لمس توده اي در گردن و زير بغل، سرفه هاي مداوم و بيش از 3 هفته به طول مي انجامد، وجود توده در بيضه ها و دفع خون در مدفوع.
به گفته اين سرطان شناس، ايجاد توده در بيضه ها يکي از شايع ترين تومورهايي است که مردان در سنين 20 الي 40 سال به آن مبتلا مي شوند و خوشبختانه اگر سريع اقدام به درمان صورت گيرد عارضه درمان پذيري است.

وي توصيه کرد: هرساله مردان بالاي 50 سال بايد يک ويزيت کامل تحت نظر اورولوژيست داشته باشند تا درگير بيماري پروستات که در اين سنين بسيار شايع است، نشوند. افراد اگر سابقه بيماري هايي در زمينه روده بزرگ و دستگاه گوارش دارند بعد از سنين 50 سالگي حتما ساليانه يک آزمايش کولونوسکوپي انجام دهند.
دبير انجمن آنکولوژي و راديوتراپي ايران گفت: کنترل وزن و ورزش در سلامت مردان حرف اول را ميزند. 5 روز در هفته به مدت 30 دقيقه ورزش کردن براي سلامت جسمي آقايان توصيه مي شود.
به گفته فودازي، سرطان هاي پروستات، معده، روده، ريه و روده بزرگ 5 سرطان شايعي هستند که مردان ايراني را مبتلا مي کنند.
وي در پايان خاطرنشان کرد: مردان چاق مسلما بيشتر در معرض خطر ابتلا به بيماري هاي مختلف قرار دارند که در بين اين بيماري ها سرطان از همه جدي تر است. سرطان پروستات بيشتر در مردان مُسن و داراي اضافه وزن ديده مي شود. سرطان پروستات در مراحل اوليه نشانه خاصي ندارد و بدون هيچ علامتي رشد مي کند و در مراحل پيشرفته به بروز علامت مي پردازد به همين دليل تا حد امکان بايد براي پيشگيري از آن تلاش کنيم.
بيتا نوروزي/جام جم آنلاين

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید

محمدحسین طاهری از ادامه برخورد‌های قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین، خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

طاهری توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیگر خبرها

  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید