Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@01:22:02 GMT

شهیدی که به تنهایی یک گردان بود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۱۸۸۰

شهیدی که به تنهایی یک گردان بود

ابتکار, دین‌مداری, خداترسی, بصیر, عامل به احکام الهی و شجاعت کم‌نظیر از جمله ویژگی‌های شخصیتی شهید نوریان بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق؛ سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفان شب گذشته در یادواره سی و دومین سالگرد شهادت سردار شهید عبدالله نوریان فرمانده گردان تخریب و مهندسی لشکر 10 سید الشهدا(ع) که در آستام مقدس امامزاده علی اکبر(ع) چیذر برگزار شد, در سخنانی شهید نوریان را بزرگ مردی نامید که به تنهایی یک گردان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهید نوریان در دوران فرماندهی اش توجه ویژه ای به کادرسازی داشت و او  آن‌قدر تاثیر گذار بود که تمامی اصحاب تخریب به مانند شمع دور شهید نوریان حلقه زده بودند.

درباره شهید عبدالله نوریان بیشتر بدانیم:

دو فرماندهی که مدام از هم تعریف می کردند شهادت بر فراز قله «گامو» عکس/چقدر خوشند این جوان‌ها پدر سردار شهید نوریان به فرزند شهیدش پیوست روایت پسری که از پدرش در شهادت جلو زد

سردار فضلی گفت: شهید نوریان از زمان غافل نمی شد و زمان را به بهترین شکل مدیریت می‌کرد.شهید نوریان قابلیت‌های فراوانی داشت و در آن زمان علاوه بر فرماندهی گردان تخریب, فرماندهی گردان مهندسی هم به او واگذار شد, با توجه به اینکه این دو مسئولیت, مسئولیت‌های سنگینی است اما او بر اساس تکلیف آن‌ها را بر عهده گرفت و به خوبی از پس آن‌ها بر آمد.

عنوان

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه شهید نوریان یکی از الگوهای ما و رزمندگان تخریب لشکر 10 سید الشهدا(ع) است, گفت: ابتکار, دین‌مداری, خداترسی, بصیر, عامل به احکام الهی و شجاعت کم‌نظیر از جمله ویژگی‌های شخصیتی شهید نوریان بود.

در پایان این مراسم از خانواده شهید نوریان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

شهید عبدالله نوریان در سال 1340 در محله شمیران تهران به دنیا آمد. سال 1358 همزمان با اخذ دیپلم به برای یاری دین خدا به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و در سال 61 با تأسیس تیپ سیدالشهدا (ع) به عنوان فرمانده گردان تخریب لشکر سیدالشهدا (ع) مشغول به کار شد.

شهید نوریان سرانجام در چهارم اسفند 64 سردار شهید عبدالله نوریان، در 24 سالگی در عملیات «والفجر 8» در حالی که مسئولیت مهندسی و تخریب لشکر 10 سیدالشهدا(ع) را بر عهده داشت، در حین هدایت بلدوزرها به منظور ایجاد خاکریز بر اثر اصابت خمپاره در منطقه فاو به شهادت رسید. پیکر این سردار شهید در امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر آرام گرفت.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در روز شهادت امام صادق (ع)میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود مهدوی‌فرد در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شده است. وی با اشاره به اینکه تولیت شهدای گمنام به عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: در روز شهادت امام صادق (ع) میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: تا سال ۱۴۰۲ در مجموع پیکر ۳۲۲ شهید گمنام در ۱۴۵ یادمان در استان خاکسپاری و ۲۳۱ درخواست عمومی نیز جهت تدفین شهید گمنام دریافت شده است. کد خبر 748575

دیگر خبرها

  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • یادی از شهید لشکر فاطمیون