Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:09:23 GMT

تعداد کاربران تلگرام از مرز 200 میلیون نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۵۴۸۵

تعداد کاربران تلگرام از مرز 200 میلیون نفر گذشت

ارومیه- ایرنا- مشاور پدافند غیرعامل کشور گفت: طبق بررسی های انجام شده کاربران شبکه پیام رسان تلگرام از مرز 200 میلیون نفر گذشته است و بیشتر کاربران آن ایرانی هستند.

به گزارش ایرنا، مهدی کریمی نیسیانی شامگاه شنبه در همایش فضای مجازی که در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه آمار دقیق ایرانیان فعال در تلگرام مشخص نیست، اظهار کرد: پیام رسان تلگرام برنامه ای از نسل چهارم وب است که مجهز به چهار سرور اصلی است و توسط بخش غیرانتفاعی اداره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در رابطه با دلایل محبوبیت این پیام رسان در ایران، گفت: به دلیل وجود نداشتن شبکه های اجتماعی قابل اعتماد تولید داخل، متاسفانه کاربران ایرانی جذب شبکه های اجتماعی خارجی می شوند.
وی با اشاره به نقش فضای مجازی در توسعه اقتصادی و بازاریابی در کشور گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به تقویت شبکه های پیام رسان داخلی دارد که امید است با کارشناسی لازم عملی شود.
همچنین در ادامه این همایش دبیر کمیته فضای مجازی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری در استفاده از شبکه های اجتماعی، گفت: فرمایشات رهبری در رابطه با عرصه مجازی باید همچون عرصه نظامی مورد توجه افسران جنگ نرم قرار گیرد.
فتح نژاد افزود: اگر نیروهای انقلابی از عرصه فضای مجازی غافل شوند ضربه های مهلکی در عرصه های فرهنگی در انتظار کشور خواهد بود.
وی با اشاره به وجود نیروهای متخصص داخلی برای توسعه شبکه های اجتماعی اظهار کرد: می توان با بهره مندی از شبکه های اجتماعی سرنوشت علمی منطقه را تغییر داد.
وی افزود: دیری نخواهد گذشت که نرم افزارها در دنیای کنونی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند که در این راستا باید جمهوری اسلامی ایران پیشگام باشد.
جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی شبکه های اجتماعی را شمشیر دولبه دانست و افزود: سال هاست که دشمن از غفلت ما در شبکه های اجتماعی بهره می برد و به بحران های متفاوتی در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با استفاده از شبکه های اجتماعی دامن می زند.
سرهنگ علی ابراهیمی افزود: استکبار جهانی خواستار تغییر ساختار حکومت ایران از ولایی به حکومت طاغوتی است که این هدف را با شگردهای مختلف در فضای مجازی پیاده می کند.
وی ادامه داد: امروزه شاهد آن هستیم که دشمن با استفاده از شبکه های اجتماعی درصدد تضعیف جایگاه رهبری و به سقوط کشاندن نظام اسلامی است که این تهدید ضرورت هوشیاری افسران جنگ نرم را بیش از پیش نمایان می سازد.
وی با بیان اینکه طبق اعلام پلیس فتا بیش از 78 درصد نوجوانان کشور از فضای مجازی استفاده می‌کنند، اظهار کرد: 70 درصد کودکان فعال در شبکه های اجتماعی در معرض مخاطرات مختلف هستند.
رئیس دانشگاه شهید قاضی طباطبایی ارومیه نیز با تاکید بر اینکه وظیفه دانشگاه فقط پرداخت به مباحث آموزشی و علمی نیست، گفت: دانشگاه ها باید پیشقدم در حل مشکلات مختلف در جامعه باشند.
یعقوب پوراسد با بیان اینکه دشمن با استفاده از شبکه های اجتماعی درصدد ایجاد ناامیدی در جامعه است، افزود: باید از ظرفیت شبکه های اجتماعی در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بهره برد.
وی با تاکید براینکه باید حساسیت لازم برای حضور نخبگان در توسعه فضای مجازی ایجاد شود، اظهار کرد: یکی از بزرگترین مزایای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی افزایش شفافیت در جامعه برای مبارزه با فساد و ارتقاء جمهوری اسلامی است.
3214/7129/2093

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه ۲۶ آوریل، یک مرد مسلح سوار بر موتور سیکلت اینفلوئنسر معروف شبکه‌های اجتماعی عراقی غفران سوادی معروف به ام فهد را در بیرون خانه‌اش در بغداد در منطقه زیونه به ضرب گلوله کشت.

به گفته مقامات امنیتی عراق، مهاجم ناشناس وانمود کرده که در حال تحویل غذا است و در موقعیت مناسب به امفهد در خودرواش شلیک کرده است. ام فهد به خاطر ویدیوهای رقصش با موسیقی عراقی در تیک تاک شده بود.

در فوریه ۲۰۲۳، دادگاهی او را به دلیل به اشتراک گذاشتن «تضعیف عفت و اخلاق عمومی و ویدئوهایی حاوی سخنان ناشایست» به۶ ماه زندان محکوم کرد.

وزارت کشور عراق اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد قتل اینفلوئنسر عراقی در بغداد است. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که یک «تیم کاری تخصصی» برای بررسی شرایط مرگ ام‌فهد، تشکیل شده است.

دولت عراق سال گذشته کمپینی را برای پاکسازی محتوای رسانه‌های اجتماعی که «اخلاق و سنت های عراق» را نقض می کند، آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۸، مدل و اینفلوئنسر تارا فارس توسط افراد مسلح در بغداد به قتل رسید.

کد خبر 847474 برچسب‌ها حوادث جهان عراق قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید