Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:14:20 GMT

۳۸۵ روستای باقیمانده کشور برق دار می شوند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۶۱۸۴

۳۸۵ روستای باقیمانده کشور برق دار می شوند

بندرعباس - مجری برق روستایی کشور گفت: هم اکنون ۳۸۵ روستای باقیمانده کشور در حال برق دار شدن هستند که با پایان برق رسانی به این روستاها همه روستاهای دارای کد آبادی کشور برق دار می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از شرکت توزیع برق هرمزگان، ولی الدین مصلحتی در آیین برق رسانی به این روستا گفت: کشور ما یکی از کشورهای پیشرو در برق رسانی به روستاها است به گونه ای که در هیچ کشوری با توجه به پراکندگی روستاها و سختی مسیر دسترسی با این حجم برق رسانی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصلحتی افزود: برای برق رسانی به این روستا حدود ۵ میلیارد ریال هزینه شده است که در نوع خود یکی از یکی از طرح های بزرگ برق رسانی در کشور است.

وی اضافه کرد: از آنجاییکه رسالت جمهوری اسلامی خدمات رسانی به مناطق محروم بویژه روستاییان بوده، برق دار کردن روستاها در اولویت طرح های برق رسانی قرار گرفته است.  هم اکنون ۳۸۵ روستای باقیمانده کشور در حال برق دار شدن هستند که با پایان برق رسانی به این روستاها همه روستاهای دارای کد آبادی کشور برق دار می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان نیز در این آیین گفت: تامین برق روستای مازغ مغیران با توجه به صعب العبور بودن روستا یکی از پیچیده ترین و پرهزینه ترین پروژه های برق رسانی در استان بوده است.

محمد ذاکری افزود: برای برق رسانی به این روستا ۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف با اعتبار ۵ میلیارد ریال احداث شده است. وی ادامه داد: با برق رسانی به ۵ روستای بدون برق تا پایان امسال همه روستاهای استان برق دار می شوند.

ذاکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش خاموشی ها اظهار داشت: میزان خاموشی به عنوان یکی از شاخص های اصلی شرکت توزیع برق نام برده می شود و هر وقت از خدمات شرکت های توزیع برق صحبت می شود، میزان خاموشی ها به عنوان شاخص اصلی عملکرد در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: امسال میزان خاموشی ها ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت. در بخش تلفات نیز خوشبختانه این میزان کاهش ۲ درصدی داشته و به ۱۱.۵ درصد رسید. به گفته وی، این میزان کاهش تلفات باعث شد حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در هزینه های شرکت صرفه جویی شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی‌های باقیمانده استقلال و پرسپولیس در لیگ ۱۴۰۳-۱۴۰۲

به گزارش «تابناک»، در حال حاضر تیم استقلال با ۵۷ امتیاز و تیم پرسپولیس با ۵۶ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند.

بر اساس جدول مسابقات دو تیم در ۴ بازی آینده خود باید بر اساس جدول زیر به مصاف رقبای خود بروند.

استقلال
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت درتهران با فولاد خوزستان
سه شنبه ۱ خرداد در قائمشهر با نساجی
یکشنبه ۶ خرداد در تهران با گل گهر
جمعه ۱۱ خرداد در تهران (دستگردی) با پیکان


پرسپولیس
شنبه ۲۲ اردیبهشت با فولاد هوادار
سه شنبه ۱ خرداد در تهران با استقلال خوزستان
یکشنبه ۶ خرداد در قزوین با شمس آذر
جمعه ۱۱ خرداد در تهران (آزادی) با مس رفسنجان

دیگر خبرها

  • نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور پیگیری می‌شود
  • بازی‌های باقیمانده استقلال و پرسپولیس در لیگ ۱۴۰۳-۱۴۰۲
  • خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها
  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • برنامه ۴ بازی باقیمانده استقلال و پرسپولیس
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • وصل مجدد برق روستای تختان در شهرستان دهلران
  • کرسی‌های باقیمانده مجلس دوازدهم