Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@17:18:35 GMT

شهری در ایران که بوی تخم مرغ گندیده می دهد!

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۶۷۳۵

شهری در ایران که بوی تخم مرغ گندیده می دهد!

 

به گزارش جماران، روزنامه ایران نوشت: مردم مسجد سلیمان می‌گویند نشت گاز دمارشان را درآورده و خیلی‌هایشان آسم گرفته‌اند. یکی از اهالی ما را به خانه‌اش می‌برد و فرش را کنار می‌زند و با فندکش زمین را یکپارچه به آتش می‌کشد. من و بقیه همراهان از تعجب دهان‌مان باز می‌ماند. این دیگر چه وضعیتی است؟

«این گاز است که از زمین بیرون می‌زند، ما توی این وضعیت زندگی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حس بویایی‌مان از بین رفته و بچه‌ها آسم گرفته‌اند. قرار بود جای دیگری به ما خانه بدهند ولی چند سال است بلاتکلیف مانده‌ایم.»

وقتی از آنها درباره بوی تخم مرغ گندیده‌ای می‌پرسم که همه جا هست، می‌گویند خیلی وقت است شامه‌شان را از دست داده‌اند و بویی را احساس نمی‌کنند.

زمانی نفت در باغچه‌ها می‌جوشید و حالا گاز است که از زمین بیرون می‌زند و مسموم می‌کند. وضعیتی که برای مردم و مسئولان به چالشی بزرگ تبدیل شده است.

۱۰۹ سال پیش وقتی انگلیسی‌ها دریافتند مسجد سلیمان ذخایر نفتی سرشاری دارد، پس از ساخت تأسیسات مورد نیاز، ناچار به توسعه شهر و تأسیس فرودگاه، منازل مسکونی برای کارمندان و کارگران، کارخانه یخ و گوگرد‌سازی و زمین فوتبال و تنیس، استخر و سینما شدند.

رشد و روند تحولات بیش از ٥٠ سال به طول نینجامید و با تحلیل رفتن منابع نفتی به بن‌بست رسید و حالا با شهری روبه‌رو هستیم که ١٠٠ هزار جمعیت دارد و با بیکاری و کمبود امکانات دست و پنجه نرم می‌کند. به این همه خطر نشت گاز طبیعی را هم اضافه کنید که ١٢ هزار خانوار را تهدید می‌کند.

مسئولان می‌گویند نفوذ گاز به سطح زمین یک پدیده طبیعی است! گاز از میان این شکستگی به سطح زمین راه پیدا می‌کند و نمی‌شود کاری کرد.مقدار سولفید هیدروژن آن زیاد است و برای مردم زیان‌آور است و حتی به وسایل زندگی‌شان آسیب می‌زند.

نکته عجیب و تاسف آور این است که مسجد سلیمان تا همین چند سال پیش گاز شهری نداشت و آن زمان برای تأمین سوخت برای مصارف خانگی از گازهای سرچاهی که تصفیه نشده هستند استفاده می‌شد. 

 یعنی مردم از لوله‌های اصلی به خانه‌های‌شان انشعاب می‌گرفتند. بیشتر این لوله‌کشی‌ها غیراستاندارد بود و مردم از لوله آب و حتی شیلنگ استفاده می‌کردند. این گازها اثر تخریب بالایی دارند و بعد از مدتی لوله‌ها را سوراخ می‌کردند و به بیرون نشت می‌کردند.

 البته باید به این نکته هم اشاره کنم که ۹۰ درصد از این انشعابات قطع شده و شرکت گاز با لوله‌کشی‌های جدید، گاز شهری استاندارد در اختیار مردم گذاشته است.

 بیش از ۱۲ سال است که مردم مسجد سلیمان همچنان منتظر بهبود وضعیت زندگی‌شان هستند. بوی گاز آنها را بیمار کرده و وعده ۱۴ ساله مسئولان هنوز دوای دردی نشده. تلاش ما هم برای ارتباط و پاسخگویی مسئولان گذشته به نتیجه‌ای نرسید.»

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در حادثه آتش‌سوزی امام‌زاده ابراهیم شفت محرز شده است، گفت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش‌سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با ابراز تأسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال‌احمر، اورژانس و تمامی نهادهایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد و از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش‌سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.
وی با تأکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک‌رسانی حادثه‌دیدگان از حداکثر امکانات استفاده نمایند.
رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه بر ضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تأکید شد.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اظهار کرد: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش‌سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • نشست چندباره خیابان‌های اصفهان/وقتی زمین زیر پای مردم سست می‌شود
  • نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی + عکس
  • تکرار نشست زمین در خیابان شهیدان کاظمی/عمق فرونشست ۴ متر است
  • نشست زمین و ترکیدگی لوله در خیابان شهیدان کاظمی
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شهر ندوشن
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد