Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-02@03:03:58 GMT

منطقه مکران کاملا امن است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۷۶۰۸

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امنیت خوبی در منطقه مکران وجود دارد، گفت: حضور نیروهای مسلح در این منطقه تضمین مضاعفی برای سرمایه‌گذاران است.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، امیر حاتمی در حاشیه دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران با بیان اینکه این سواحل همانطوری که رهبری اشاره کردند، یک گنج پنهان است، اظهار کرد: مدت زیادی کشور نسبت به این منطقه دارای ظرفیت‌های مختلف گردشگری، تجاری و اقتصادی بی توجه بود اما در چند سال اخیر به این منطقه توجه زیادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در دولت یادزهم و دوازدهم این توجه به اوج خود رسیده است. دولت 650 طرح، نهادهای عمومی غیردولتی 300 طرح و بخش خصوصی 250 طرح در حال اجرا در این مناطق دارد و زیرساختهای خوبی دراین مناطق ایجاد شده است با توجهی که دولت و مردم و مسئولان محلی دارند، فکر می‌کنم ان شاءالله در آینده نزدیک شاهد بهره مندی هرچه بیشتر کشور و مردم از ظرفیت‌های این منطقه باشیم.

حاتمی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح‌ها برای  40 هزار نفر اشتغال مستقیم و دو الی سه هزار نفر اشتغال غیر مستقیم  درست شده است، تصریح کرد: اکر کارهای پیش بینی شده با همین سرعت پیش برود این عدد کاملا قابل ارتقای جهشی و می تواند دو یا سه برابر شود.

وزیر دفاع همچنین با بیان اینکه مجموعه‌ای از طرح‌های مختلف صنعتی و عمرانی در این مناطق در حال اجرا است، اظهار کرد: یکی از مهمترین این طرحها نگین مکران است که یک طرح پتروشیمی است.

حاتمی درباره امنیت منطقه برای سرمایه‌گذاری نیز بیان کرد: نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع در این مناطق حضور دارند و این حضور این پیام را دارد که این منطقه کاملا امن است. ما هیچگونه ناامنی در این مناطق نداریم و حضور نیروهای مسلح تضمین مضاعفی برای سرمایه‌گذاران است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: با آغاز فصل گرما و عدم بارش مناسب در منطقه حفاظت شده پروند، آبرسانی به این منطقه در سال جدید از سر گرفته شده است.

 محمدرضا بسملی افزود : بازدید از آبشخورها و منابع آبی حیات وحش مناطق حفاظت شده سبزوار و آبرسانی به آب انبارها به صورت منظم انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد :  بیش از ۱۰۰ هزار لیتر ظرفیت آب انبارها و تانکرهای پلی اتیلنی ذخیره آب منطقه حفاظت شده پروند است که در فصل گرما به طور مرتب با یک دستگاه خودرو ایسوزو ۶ هزار لیتری مستقر در اداره محیط زیست سبزوار آبرسانی می شود.

بسملی افزود: همچنین یک منبع ذخیره آب ۲۰۰ هزار لیتری در این منطقه حفاظت شده در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار و تکمیل آن، با جمع آوری آب باران، ظرفیت آن بیش از ۲ برابر کل آب انبارهای منطقه بوده و دیگر نیازی به آبرسانی با تانکر به این منطقه نخواهد بود.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و "شیراحمد" شهرستان سبزوار هستند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند در مجموع با گستره ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع "ریوند" و "کمرقلعه" با گستره ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • گپ و گفت با معلم امدادگر/ نقش معلمان در جامعه روستایی
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»