Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت افغانستان از اعزام ۸۰۰ مشاور و نظامی ویژه آمریکایی در حالی استقبال کرده‌ است که بسیاری از کارشناسان معتقدند؛ افزایش نظامیان تازه نفس بازی آمریکا است و تاثیری در بهبود وضعیت این کشور ندارد. ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه شبه قاره نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عتیق‌الله امرخیل» کارشناس امور نظامی افغانستان در واکنش به اعزام صدها نظامی ویژه آمریکا اظهارداشت این اقدام آمریکا نفعی به حال افغانستان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افغانستان نیازی به مشاوران خارجی ندارد، زیرا آمریکایی‌ها کاری را که می‌خواهند انجام می‌دهند و مشورتی از دولت افغانستان و نیروهای امنیتی افغان نمی‌گیرند.

بیشتر بخوانید:واحد مشاوران ویژه ارتش آمریکا به کابل رسید

امرخیل به «آوا» گفت اعزام مشاوران نظامی به افغانستان یک بازی است زیرا تجربه یک سرهنگ افغان که در جنگ‌ها حضور داشته بیشتر از یک مشاور خارجی است که تازه به این کشور اعزام شده است.

وی افزود: مشاوران آمریکایی به هدف کسب تجربه نظامی در میدان‌های جنگ افغانستان به این کشور اعزام می‌شوند تا در آینده از تجربیات آنها استفاده شود.

کارشناس افغان تصریح کرد: آمریکا به دنبال پایان جنگ در افغانستان نیست بلکه برای شعله‌ور نگه داشتن آتش جنگ در این کشور تلاش می‌کند و اعزام مشاوران نظامی بیشتر به افغانستان نیز برای منافع آمریکا صورت گرفته است.

از سوی دیگر، ژنرال «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته که از افزایش مشاوران ویژه آمریکایی در این کشور به هدف آموزش و حمایت نیروهای افغان استقبال می‌کنیم.

در حالی که پس از پایان سال 2014 میلادی قرار شد نظامیان خارجی تنها ماموریت آموزشی در افغانستان را دنبال کنند اما حضور نظامیان آمریکایی در میدان‌های جنگ به صورت مستمر در حال افزایش است.

ژنرال «نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان تاکید کرده بود که مشاوران ویژه آمریکایی با هدف راه اندازی عملیات‌های نظامی و حضور در میدان‌های جنگ به این کشور اعزام شدند.

انتهای پیام/.

 

R36461/P36461/S8,87,91/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست

به گزارش بامداد دوشنبه الجزیره، در پی حمله موشکی مقاومت فلسطین به پایگاه نظامیان صهیونیست در منطقه کرم ابوسالم که با گذرگاه این منطقه که به همین نام است حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد، ارتش رژیم صهیونیستی این گذرگاه را به روی کمک‌های بشردوستانه به غزه بست.

پیش‌تر دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حمله موشکی به پایگاه نظامیان این رژیم در کرم ابوسالم سه نظامی این رژیم کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

گردان‌های شهید عزالدین القسام عصر یکشنبه اعلام کرد که تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در پایگاه کرم ابوسالم و محوطه آن در نوار غزه را با راکت‌های «رجوم» هدف قرار داده است.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی به زخمی شدن دست کم ۱۱ نظامی صهیونیست در جریان این حمله گردان‌های القسام اذعان کردند. برخی از این رسانه‌ها نیز به کشته شدن چهار نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله اعتراف کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
  • متفاوت ترین حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین | ویدئو
  • پیوستن قزاقستان به جمع شرکای کریدور ترانس افغان
  • کارشناس آمریکایی:‌ غرب باید با روسیه مذاکره کند
  • مقامات آمریکایی: اسرائیل در کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز بایدن عبور نکرد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست