Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@19:53:27 GMT

افراد ضداجتماع مستعد اعتیاد هستند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۸۹۳۴

افراد ضداجتماع مستعد اعتیاد هستند

بندرعباس - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با بیان اینکه افراد ضداجتماع مستعد اعتیاد هستند، گفت: مصرف مواد مخدر عملکرد جسمانی، اجتماعی و اقتصادی افراد معتاد را مختل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از تبلیغات اسلامی هرمزگان، محمود حسین‌پور در کارگاه آموزشی  پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه مداحان ضمن تعریف جامع از واژه اعتیاد، اظهار داشت: کلمه اعتیاد به معنای عادت و عودت یا بازگشتن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اعتیاد را می‌توان مصرف اجباری برخی مواد به صورت غیرقانونی تعریف کرد که عملکرد فرد در طول زمان را مختل می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان، اعتیاد را بیماری مزمن و پیشرونده خواند و تصریح کرد: اینکه اعتیاد را بیماری تلقی می‌کنیم بدان معنا نیست که فرد معتاد هیچ مسؤولیتی در برابر رفتار و کردار خود نداشته باشد.

حسین‌پور ادامه داد: فردی که به صورت غیرقانونی به مصرف برخی مواد روی می‌آورد باید بداند که بیماری اعتیاد پیشرونده بوده و میزان مصرف مواد به مرور زمان افزایش می‌یابد و تاثیرات منفی بر شیوه زندگی و معیشت وی می‌گذارد.

وی بیان داشت: برای برخی جای سوال است که اگر مصرف مواد مخدر غیر قانونی است چرا پزشک تجویز می‌کند؟ در پاسخ باید گفت فرق اعتیاد و درمان در همین مسأله است،  اگر دارو به میزان مشخص و برای مدتی تعیین شده توسط دکتر برای درمان فردی تجویز شود، نمی‌توان آن فرد بیمار را معتاد خواند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان ابراز داشت: مصرف غیرقانونی مواد مخدر اختلال در عملکرد جسمانی، اجتماعی و اقتصادی افراد معتاد می‌شود.

حسین‌پور با اشاره به عوامل موثر در گرایش افراد به مصرف غیرقانونی برخی مواد و گرفتار شدن در دام اعتیاد، عوامل فردی را یکی از این عواملی نام برد و گفت: افراد در سن نوجوانی گرایش فراوانی به مصرف غیرقانونی برخی مواد دارند و این روند تا زمان پذیرفتن مسؤولیت اجتماعی فرد ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: دوران کودکی فرد با ظهور علائم بلوغ در سن نوجوانی به پایان می‌رسد و مرحله نوجوانی آغاز می‌شود و تا زمانی که فرد مسوولیت اجتماعی را بپذیرد و به طور مستقل زندگی خود را اداره کند، ادامه دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان گفت: دومین عامل مهم در گرایش افراد به مصرف مواد مخدر، شخصیت فرد است، همه افراد شخصیت یکسانی ندارند.

حسین‌پور با بیان اینکه شخصیت افراد با یکدیگر متفاوت است ادامه داد: شخصیت‌های ضداجتماعی شخصیت‌های هستند که به قوانین اجتماع احترام نمی‌گذارند و این افراد ضداجتماع مستعد اعتیاد هستند.

وی همچنین، جنسیت را عامل دیگر گرایش افراد به مصرف غیرقانونی برخی مواد عنوان کرد و گفت: طبق آمار، مردان بیشتر از زنان به مصرف غیرقانونی مواد مخدر روی آورده و معتاد می‌شوند اما احتمال معتاد شدن یک زن نسبت به مرد بیشتر است، به عبارتی اگر زن و مرد در شرایط یکسان مصرف مواد قرار گیرند به دلیل وجود آنزیم‌هایی در کبد زن برای تجزیه و تحلیل مواد، احتمال اعتیاد وی بیشتر است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 یک کیلوگرم مواد مخدر که به شکل ماهرانه‌ای در زیر شاسی یک کامیون خروجی جاسازی شده بود، با هوشیاری مأموران گمرک بازرگان کشف شد. تصاویر جاساز خاص این کامیون را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ببینید | ادعای تکان‌دهنده میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن افراد مستعد در کرمانشاه
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن  افراد مستعد در کرمانشاه
  • پرگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد