Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@11:49:08 GMT

راهنمای گردشگری یک سفیر فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۱۷۸۷

راهنمای گردشگری یک سفیر فرهنگی است

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر ایران که امروز در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. در ابتدای این مراسم، با اهدای گل به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام صورت گرفت.

قاسم قاسم‌خانی، دبیر اجرایی موزه انقلاب و دفاع مقدس در این همایش گفت: همه کشورهایی که در برهه ای از تاریخ درگیر جنگ بوده‌اند، ارزش خاصی برای دفاع از آب و خاک قائل هستند و احترام خاصی به افراد حاضر در جنگ می گذارند؛ همه اقشار جامعه به دفاع از آب و خاک کشورشان اهمیت می دهند و سعی دارند که فرهنگ آن را به هر وسیله ای ثبت و ضبط کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولین کاری که کشورها برای ثبت و ضبط فرهنگ دفاع از خاک و آبشان می کنند حفظ بناها و یادگارهای مختص به جنگ است.دومین کاری که کشورها می کنند ساختن موزه های جنگ است البته موزه ای به نام موزه دفاع مقدس در پایتخت کشور ما وجود نداشت اما از سال ۱۳۸۶به بعد چنین پوزه ای در بهترین منطقه شهر یعنی اراضی عباس آباد برگزار شد.این موزه با اهداف حفظ احترام و اعتبار و ارزشی بودن دفاع مقدس، تحکیم همگرایی،وفاق و اتحاد بین اقشار مختلف کشور و ممانعت از تجاوز کشورهای دیگر به خاک کشورمان تاسیس شده است.

قاسم خانی خاطرنشان کرد: از جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی درخواست میکنیم موزه دفاع مقدس و اماکن مرتبط با دفاع مقدس را در بسته های مسافرتی سفرتان بگذارید و کلاس های آموزشی حوزه دفاع مقدس را برای راهنمایان گردشگری برگزار کنید.ما برای برگزاری این کلاس ها اعلام آمادگی میکنیم.

علی صدرنیا، رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در بخش دیگری از این مراسم گفت: همه ما به عنوان راهنما به مشکلات خودمان واقف هستیم اما شاید همه افراد فعال در حوزه گردشگری با مشکلات ما آشنا نباشند. راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی کار دشواری دارند. در سطح جهان یک تور لیدر و یک راهنمای گردشگری داریم و وظایف آنها از هم مجزا شده است، اما راهنمایان گردشگری در ایران وظایف تور لیدر را هم انجام میدهند زیرا گردشگری در ایران با گردشگری کشورهای دیگر تفاوت دارد.

وی افزود: ما راهنمایان هر روز حماسه ملت ایران را می گوییم و از طرف دیگر مدیریت دشوار و پیچیده ای را نیز برعهده داریم، بنابر این راهنما یک سفیر فرهنگی است که از فرهنگ و داشته های کشورش صیانت می کند و داشته ها را توسعه می دهد.  با وجود همه این کارها مشکل راهنمایان گردشگری همچنان پابرجاست و مهم ترین مشکل آنها بیمه است. بنابراین به نظر می رسد بهتر است ردیف بودجه ای را به راهنمایان گردشگری اختصاص دهند تا سازمان میراث فرهنگی، راهنمایان گردشگری را بیمه کند. یکی دیگر از مشکلات ما نبود آیین نامه های مشخص مرتبط با کار راهنمایان گردشگری است و امیدواریم که این مشکل نیز با حضور افراد کارشناس حل شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون آژانس های مسافرتی به امضای قرارداد با راهنمایان گردشگری نیستند و امید است که سازمان میراث فرهنگی همه آژانس های مسافرتی را به انعقاد قرارداد همکاری با راهنمایان گردشگری سوق دهند. البته هم اکنون تفاهم نامه ای بر سر حقوق بین آژانس های مسافرتی شناخته شده و جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی انجام شده و این امر اجرا می شود. امیدوارم که راهنمایان حرفه ای از راهنمایان غیرحرفه ای تفکیک و شناخته شوند.

پورفرج، مدیر جامعه تورگردانان ایران در بخش دیگری از یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر ایران با بیان اینکه دولتهایی که تا به امروز روی کار آمده اند، در تبلیغات جاذبه های کشور و معرفی ظرفیت های گردشگری آنچنان که باید و شاید کاری انجام نداده است،گفت: اگر دولت کار بازارسازی را به خوبی انجام دهد. بخش خصوصی هم باید کارش را انجام دهد. بعد از بازارسازی باید به حفظ بازار فکر کنیم؛ زیرا عملکرد غیر حرفه ای راهنمایان گردشگری می تواند آژانس های مسافرتی را به تعطیلی بکشاند. در حال حاضر راهنمایان گردشگری ما کارشان را به بهترین شکل انجام می دهند. در واقع باید گفت که راهنمای گردشگری نقش بسزایی در حفظ بازار گردشگری و توسعه پایدار گردشگری کشور ایفا می کند.

محمدرضا پوینده، مدیر دفتر توافقات سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از این مراسم گفت: امروزه اهمیت خاصی به صنعت گردشگری داده میشود و دولت ما نیز با هدف تنوع بخشی به حوزه اقتصاد ،گردشگری را به عنوان یکی از مزیت های توسعه تعریف کرده است اما با وجود ظرفیت های متعدد نتوانسته است از ظرفیت هایش به خوبی استفاده کند .به نظر ما گام برداشتن در مسیر توسعه گردشگری باید به یک گفتمان ملی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت یک قرارداد است و چون نمی تواند از مزیت هایش بهره بگیرد بخش زیادی از درآمدهایش را برای پرداخت حقوق کارکنان اختصاص میدهد و این امر با استفاده بهینه از مزیت های توسعه تا اندازه زیادی رفع می شود.

رمضانی، مشاور فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر ایران با بیان این امر که همه مشکلات راهنمایان گردشگری به میزان بودجه دولت برنمیگردد،گفت: بخشی از مشکلات راهنمایان گردشگری به آیین نامه ها برمیگردد و من از نهادهای مرتبط میخواهم که با ذکر دلایل به ما بگویند که آیین نامه ها چه مشکلاتی دارند تا ما بتوانیم با بازنگری آیین نامه ها این مشکلات را رفع کنیم.امروز در حوزه تورگردانی و مباحث مرتبط با گردشگری کمبود مشوق داریم.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد ظهر سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌ها اعلام کرد: روستای پالنگان تفرجگاه‌های زیبا و گردشگرپذیر، مناطق طبیعی و تاریخی دیدنی، سوغات و صنایع‌دستی برجسته و مراکز فرهنگی- اقامتی بسیاری دارد که هر یک از آن‌ها می تواند نقش مهمی در رونق گردشگری و اقتصاد منطقه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در این راستا و با توجه به کثرت گردشگران داخلی و خارجی بازدیدکننده ازاین روستای تاریخی، تعداد ٥٣ تابلوی معرفی امکان گردشگری و خدماتی موجود در روستا به همت این اداره‌کل و با همکاری و مشارکت فرمانداری کامیاران و اهالی پالنگان برای راهنمایی گردشگران به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه و نصب شد.

وی با بیان اینکه تعدادی تابلوی خوشامدگویی و تفسیری در جاده منتهی به روستا نیز نصب شده است، عنوان کرد: این اقدام با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ارائه اطلاعات و معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه به گردشگران ورودی و ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به مردم انجام شد.

مهرزاد یادآور شد: بر روی این تابلوها اطلاعاتی از جاذبه‌های گردشگری و خدمات موجود از جمله مراکز اقامتی، فروشگاه‌های صنایع‌دستی و محصولات روستایی، مسجد، تابلوهای مربوط به شیلات، تعاون روستایی، فوریت‌های پزشکی و … در سایزهای مختلف درج شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف خدماتی و نظارتی بتوانیم خدمات بیشتری به مسافران و گردشگران ارائه و باعث رونق بیش از پیش گردشگری استان شویم.

کد خبر 6093240

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز