Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: مقامات فیلیپینی اعلام کرده اند که 2 مظنون اصلی پرونده قتل کارگر خانگی این کشور که جنازه اش پس از یک سال در یخچالی در کویت پیدا شده بود، بازداشت شده اند. پرونده قتلی که باعث تنش‌ سیاسی گسترده میان فیلیپین و کویت شده است.

پس از آن که رسانه‌ها خبر از دستگیری نخستین مظنون این پرونده دادند، «آلان پیتر کایتانو»، وزیر امور خارجه فیلیپین اعلام کرد که دومین مظنون در سوریه بازداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که افراد بازداشت شده مظنونین اصلی قتل Murder مستخدم فیلیپینی هستند که در خانه‌ای متروکه در کویت، جنازه‌اش در یخچال به مدت یک سال رها شده بود.

به گزارش «فیل استار» ،«کایتانو» به نقل از سفیر فیلیپین در کویت اعلام کرد که افراد بازداشت شده یک زوج لبنانی هستند که سال گذشته پس از به قتل رساندن کارگر فیلیپینی، از کویت به سوریه گریخته بودند.

دستگیری این 2 نفر به درخواست کویت از پلیس Police «اینترپل» صورت گرفت و نخستین مظنون، پس از دستگیری به مقامات لبنانی تحویل داده شد. همچنین همسر وی که پس از او دستگیر شده است، در بازداشتگاهی در دمشق به سر می‌برد.

پس از دستگیری این 2 تبعه لبنانی که سابقا در کویت سکونت داشتند، دولت کویت درخواست محاکمه آن‌ها را در کویت و طبق قوانین این کشور داده است.

وزیر امور خارجه فیلیپین در خصوص محاکمه مظنونین اظهار داشت که مقامات این کشور، خواستار محاکمه عادلانه مسببین قتل کارگر فیلیپینی هستند و روند آن را به دقت زیر نظر دارند.

در همین حال «رودریگو دوترته»، رئیس جمهوری فیلیپین به مقامات این کشور دستور داده تا استخدام کننده کارگر فیلیپینی را بیابند.

سخنگوی دولت در این خصوص اعلام کرد که «دوترته» به دنبال محکومیت فرد استخدام کننده است.

وی همچنین با اعلام درخواستش برای به سرعت محاکمه کردن مظنونین این پرونده، اظهار داشت: ما از دستگیر کردن عاملان قتل، سپاسگزاریم اما منتظر هستیم تا آن‌ها سریعا محاکمه و مجازات شوند.

پیدا شدن جسد کارگر خانگی فیلیپینی در یخچالی در کویت باعث خشم مقام‌های فیلیپین شد و «دوترته» فرمان منع ورود کارگران کشورش به کویت را صادر کرد و برای تخلیه 10 هزار نفر از آنها اقداماتی انجام داد که باعث ناخشنودی مقام‌های کویتی و واکنش آن‌ها شد.

مقام‌های کویتی فرمان منع کامل ورود کارگران فیلیپینی را محکوم کردند و «دوترته» را به بازدید از کویت دعوت کردند.

پس از آن «دوترته» که فرمان ممنوعیت اعزام کارگران کشورش به کویت را به دلیل بدرفتاری کشور میزبان از فیلیپینی‌ها صادر کرده است، گفت که اگر مشخص شود دیگر کشورها هم چنین رفتاری انجام می‌دهند، آن‌ها نیز مشمول این فرمان خواهند شد.

حدود 250 هزار نفر کارگر فیلیپینی در کویت حضور دارند که بسیاری از این جمعیت را زنانی تشکیل می‌دهند که مستخدم خانه هستند.

فیلیپین 10 میلیون نفر کارگر خارجی در کشورهای مختلف جهان دارد که حدود 2 میلیون نفر از آنها در خاورمیانه و عمدتا کشورهای عربی کار می کنند. این کارگران یکی از منابع مهم درآمد زایی و رشد اقتصاد این کشور جنوب شرق آسیا هستند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان، با گرامیداشت روز جهانی مطبوعات گفت با توجه به توطئه رسانه های ضد انسانی وابسته به دنیای استکبار اما رسانه های ارزشی و انساندوست توانسته اند صدای مظلومیت مردم غزه را به جهانیان برسانند و امروز شاهد هستیم که در خیابان‌های اروپا و آمریکا پرچم مظلومیت فلسطین به اهتزاز درآمده است.
حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی وی با اشاره به وتوی به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط آمریکا گفت سازمان ملل توانایی و کارآمدی  کافی برای حمایت از مظلومان را ندارد.
امام جمعه کرمان تاکید کرد  به فضل خدا به زودی شاهد به رسمیت شناختن کشور فلسطین و پیروزی آنها خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از خطبه ها  با اشاره به روز ملی خلیج فارس گفت این خلیج برای همیشه هویت خود را حفظ خواهد کرد و همیشه فارس خواهد ماند.
نماینده ولی فقیه در استان  همچنین با اشاره به سالگرد ابلاغ دستورالعمل  هشتگانه مبارزه با فساد توسط رهبر معظم انقلاب گفت گلوگاه‌های فساد باید بسته شود و با فسادی هم که اتفاق می افتد بایدبا جدیت  برخورد شود.
وی همچنین  روز شوراها را گرامی داشت و گفت انتخابات شوراها نمودی از جمهوریت نظام در سایه اسلام است.
حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی روز کارو کارگر را نیز گرامی داشت و گفت خدمات کارگران است که چرخهای اقتصاد کشور را به حرکت آورده است
 امام جمعه کرمان همچنین با گرامی داشت یاد استاد مطهری  روز معلم را تبریک گفت و افزود عرصه پیشرفت کشور با  دانایی، توانایی و تعهد ایجاد میشود که این هر  سه در کلاس درس شکل میگیرند 
وی افزود  یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت این است که مربی و معلم  صحنه علم و عمل را بهم پیوند بزنند و به آنچه  می آموزند عمل کنند چرا که ایمان زمانی شکل میگیرد که علم و اگاهی به عمل درآید.

دیگر خبرها

  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • ۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • اسکواش قطر جونیور؛‌ شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز
  • شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز
  • صدای آرامبخش باران بهاری در مشهد + فیلم
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • رئیس‌جمهور: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود
  • عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند