Web Analytics Made Easy - Statcounter

با این سخنان نیلی احمدآبادی ساختار جدیدی از دموکراسی آنهم به صورت آکادمیک را پایه گذاری کرده است که در آن افراد رای می‌دهند تا مشورت دهند!به گزارش بلاغ، درحالی که اصلاح‌طلبان همواره نسبت به دموکراسی‌خواهی و اطلاع‌رسانی شفاف شعار می‌دهند اما غالبا راه دیگری را طی می‌کنند.

چندی پیش؛ در رأی‌گیری انتخاب مدیر گروه مطالعات منطقه‌ای، «الهه کولایی» ۵ رأی و «احمد دوست محمدی» ۸ رأی (از مجموع ۱۳ رأی) را کسب کرده بود اما نهایتاً بعد از گذشت ۳ ماه، «محمود نیلی احمدآبادی» رئیس دانشگاه تهران حکم را بار دیگر به نام الهه کولایی زد تا شکل جدیدی از روند دموکراسی در مهم‌ترین دانشگاه کشور به نمایش گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

تقلب، دیکتاتوری و استبداد در دانشگاه تهران/ الهه کولایی با مسئولان دانشگاه چه لابی پنهانی دارد؟

کودتا در گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران

ضد دموکراسی در دانشکده علوم سیاسی

این موضوع انتقاداتی را در پی داشت. اما رئیس دانشگاه‌ تهران نسبت به این انتقادات واکنش نشان داد و رای اساتید را در انتخابات مختلف گروه‌های آموزشی این دانشگاه مشورتی خواند.

انتقاد رسانه‌ها از اقدام خلاف دموکراسی نیلی احمد آبادی

وی در توضیح این مطلب گفت:

قانون مدیریت دانشگاه‌ها مصوب کرده، رئیس‌دانشگاه بر اساس مشورت موضوعی را به اسم رای‌گیری نپذیرد. اگر چه ما نظرمان این است که اگر رای‌گیری را مصوب کنند ما مخالفتی نداریم؛ ولی باید این مسئله در قانون روشن باشد.

واکنش جالب رئیس دانشگاه تهران به انتقادات درباره انتصاب غیردموکراتیک کولایی به عنوان مدیر گروه

رئیس دانشگاه تهران درباره نحوه انتصابات در گروه‌های آموزشی دانشگاه تهران گفت:

ما در دانشگاه تهران در حالیکه رای‌گیری انجام می‌دهیم و آن را مشورتی محسوب می‌کنیم چند عامل دیگر را نیز در نظر می‌گیریم. برنامه ۵ ساله و نظر رئیس دانشکده زیربط نیز در این زمینه مورد توجه است. لذا با توجه به این سه عامل تصمیم‌گیری می‌کنیم.

با این سخنان نیلی احمدآبادی ساختار جدیدی از دموکراسی آنهم به صورت آکادمیک را پایه گذاری کرده است که در آن افراد رای می‌دهند تا مشورت دهند!  با این حال مشخص نیست رئیس دانشگاه تهران برای اخذ مشورت اساتید این دانشگاه چرا با این روش عمل کرده و وقت این افراد را برای یک موضوع جعلی و فیک گرفته است.

 در این رابطه سعی کردیم که با الهه کولایی، استاد اصلاح طلب دانشگاه تهران که در این فرآیند دور زدن انتخابات دانشگاهی مدیر گروه مطالعات منطقه‌ای از سوی رئیس دانشگاه منصوب شده است، گفتگو و نظر وی را جویا شویم که ایشان تماس را یکطرفه و به یک باره قطع کرد! رفتاری که از یک استاد دانشگاه بسیار دور از انتظار بود. این درحالی است که پیش از این خبرنگار ما تماس‌های متعددی با این فعال اصلاح‌طلب گرفت که ایشان حاضر به پاسخگویی نشدند.

**وقتی خانم کولایی تلفن را روی خبرنگاران قطع می‌کند!**

به هر جهت به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان هر روز بیشتر در رخدادها و گلوگاه‌های مدیریتی بر خلاف شعار شفاف‌سازی و دموکراسی‌خواهی رفتار می‌کنند و نقطه متمایز شعارهای خود را به نمایش می‌گذارند.  

کد مطلب: 351665 مرجع : مشرق 

ارزش افزوده؛ ماراتنی که خط پایان ندارد/ انتظار نافرجام اصناف برای اصلاح قانون

"تنهازیستی"، ترکش انفجار مخرب "زندگی انسانی" ایرانیان/ دولت در قبال بیماری "زندگی تک‌نفره" حساس شود

آیا این اقتصاد، مقاومتی است؟!/ مسئولان به‌جای وعده عمل کنند

عبور از رو کود

اقدامات اخیر اغتشاشگران نتیجه درماندگی دشمنان است

بازار کار و بیمه از مهم‌ترین مشکلات مهندسان/ قیمت ساختمان تابع خدمات مهندسی نیست

    توهین رئیس دانشگاه تهران به اساتید/ الهه کولایی جواب خبرنگاران را چگونه می‌دهد؟ پشت پرده ارتش ۳۰ هزار نفری آمریکا در سوریه جامعه روبه زوال است یا مدیران مسئولیت‌ناپذیر سرکارند؟ تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز کوچک امام» مطهری: هیچ سخت‌گیری در اجباری بودن حجاب وجود ندارد عراق خروج نیروهایش از کرکوک را تکذیب کرد استقبال اتحادیه عرب از قطعنامه آتش‌بس در سوریه پوتین درباره سوریه با سران آلمان و فرانسه صحبت کرد واکنش کوثری به اغتشاشات خیابان پاسداران پاپ برای پایان فوری خشونت‌ها در سوریه دعا کرد! ضرغامی: به لیلا حاتمی خرده نگیرید! اعلام وصول دومین سوال از رئیس جمهور با ۱۰۰ امضا درگیری سنگین میان ارتش سوریه و تروریست‌ها در غوطه شرقی آخرین اقدامات برای آزادی آسانژ شکست خورد کشته شدن نظامی سعودی در عربستان چه کسی باید عذرخواهی کند؟ قطعنامه آتش‌بس سوریه در شورای امنیت تصویب شد آیت‌الله مکارم شیرازی: مسئولان مراقب عرفان‌هاى کاذب باشند کارگروه FATF خواسته‌های خود از ایران را رونمایی کرد ابراهیم جعفری: ایران باید از بازار‌های عراق بهره ببرد  

حزب‌الله سکوهای گازی اسرائیل را کوه آتش می‌کند

پروژه تخریب ایران و زمان تصمیم بزرگ

عباس: آماده تبادل اراضی مطابق مرزهای ۶۷ هستیم

زمان نشان دادن مشت آهنین همین حالاست

۲ شرط آمریکا برای طالبان

نتیجه جایزه دادن سلبریتی ها به جنایتکاران چیست؟

تحریم محصولاتی که ترویج فرقه ضاله می‌کنند

انتقاد مسکو از تحریف واقعیت‌ها از وضعیت غوطه شرقی

کویت خواهان توقف درگیری در غوطه شرقی شد

پاسخ عجیب تاج زاده به درخواست خبرنگار شرق

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ صبح امروز دوشنبه(۳ اردیبهشت) محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در راستای سلسله دیدارها و نشست های خود با مدیران و اساتید دانشگاه های استان و بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان، با حضور در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، پیگیر دغدغه‌ها، نظرات و پیشنهادات آنان در حوزه های مختلف شد.

محمدطیب صحرایی سپس بر مزار شهدای گمنام این دانشگاه حاضر شد و به مقام والای این شهدا ادای احترام نمود.

استاندار کرمانشاه در ادامه روند حضور چندساعته خود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با حضور در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی‌مهندسی این دانشگاه، در نشستی صمیمانه با جامعه دانشگاهیان شرکت کرد و به سوالات، دغدغه‌ها و پیشنهادات مطرح شده توسط حاضران، پاسخ داد.

در این نشست، چند ر از اساتید و دانشجویان به نمایندگی از حاضران و مجموعه‌های فرهنگی، سیاسی و تشکیلاتی این دانشگاه نقدها، نظرات و دغدغه‌های خود را با استاندار مطرح نمودند و پاسخ خود را دریافت کردند.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228109 برچسب‌ها ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • آغاز ماراتن علمی ۳۵۵۶۱ داوطلب آزمون سراسری در لرستان
  • آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی