Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدرضا بدیع‌زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۳۰۰ روستا در کشور نامزد انتخاب به عنوان روستای دوستدار کتاب بودند که از میان آن‌ها طی چندین مرحله داوری ۴۰ روستا به مرحله نیمه نهایی داوری راه یافتند و خوشبختانه روستای فدافن کاشمر یکی از روستا‌های راه‌یافته به این مرحله است و شانس بالایی برای انتخاب به عنوان یکی از ده روستای دوستدار کتاب کشور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: «جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود و بر این اساس هر سال ۱۰ روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب در سطح کشور معرفی می‌شوند که برای شرکت در این جشنواره، روستا‌ها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا معرفی کنند.

بدیع‌زادگان گفت: روستای فدافن کاشمر از جمله روستا‌هایی است که به مقوله کتاب و کتابخوانی توجه ویژه نشان داده است به گونه‌ای که فعالیت‌های متنوعی در این حوزه و با محوریت کتابخانه این روستا صورت گرفته است.

مسئول دبیرخانه جشنواره روستای دوستدار کتاب کاشمر ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های این روستا تصمیم بر آن شد تا این روستا را به عنوان یکی از نامزد‌های انتخاب به عنوان روستای دوستدار کتاب کشور مطرح کنیم و به همین منظور دبیرخانه مربوطه در اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر تشکیل شد.

وی گفت: برنامه‌ها و پیگیری‌های متعددی توسط دبیرخانه جشنواره روستای دوستدار کتاب کاشمر انجام شده و این موضوع طی برگزاری جلساتی با شورا و دهیاری روستای فدافن و خیرین و نیز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کاشمر مورد بحث و بررسی واقع شد.

بدیع‌زادگان گفت: کتابخانه عمومی فدک در این روستا نقش پررنگی در ارتقاء شاخص‌های کتابخوانی روستای فدافن داشته و با برنامه‌های متنوع، ظرفیت‌های قابل توجهی را برای این روستا به ارمغان آورده است به عنوان مثال فقط در جشنواره کتابخوانی رضوی سال جاری، سه هزار و ۷۰۰ نفر از این کتابخانه در جشنواره شرکت کردند که به تنهایی از برخی شهرستان‌های استان نیز شرکت‌کننده بیشتری داشت.

وی با بیان اینکه مسئول این کتابخانه یکی از فعال‌ترین کتابداران شهرستان است، ادامه داد: برگزاری نشست‌های کتابخوان، کارگاه‌های آموزشی در کتابخانه، مسابقات کتابخوانی و سایر برنامه‌های فرهنگی از دیگر اقداماتی است که در این کتابخانه اجرا شده.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر گفت: مجموع ظرفیت‌ها و برنامه‌های این روستا در حوزه کتاب و کتابخوانی به صورت مجموعه‌ای تدوین و تنظیم شده و به دبیرخانه جشنواره روستای دوستدار کتاب کشور ارسال شد که خوشبختانه روستای فدافن توانست در میان ۱۳۰۰ روستای متقاضی به عنوانی یکی از ۴۰ روستای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی این جشنواره مطرح شود و امیدواریم در مرحله نهایی داوری به عنوان یکی از ده روستای برتر کشور در این حوزه انتخاب شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی‌سازی ارومیه با حذف تیم دوم لیگ برتر

ایسنا/آذربایجان غربی تیم والیبال شهرداری ارومیه راهی مرحله نیمه نهایی شد.

تیم والیبال شهرداری ارومیه، در سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست ۳ بر صفر و حذف طبیعت اسلامشهر شد.

تیم شهرداری ارومیه هر ۳ست این بازی را با نتیجه ۲۵بر ۲۲، ۲۵بر ۲۳ و ۲۵بر ۱۹ پیروز شدند. 

تیم شهرداری ارومیه با این پیروزی، شگفتی‌سازی خود در این رقابت‌ها را با حذف تیم دوم جدول مقدماتی کامل کرد.

شاگردان علیزاده با پیروزی در این بازی، ضمن کسب جواز حضور در مرحله نیمه نهایی، حریف شهداب یزد در این مرحله خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شگفتی‌سازی ارومیه با حذف تیم دوم لیگ برتر
  • شهرداری ارومیه راهی مرحله نیمه نهایی شد
  • صعود دُرنا‌ها به نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال
  • صعود دُرناها به نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال
  • صعود درناها به نیمه‌نهایی لیگ والیبال
  • خلاصه بازی چلسی و لسترسیتی + فیلم
  • پیروزی دراماتیک چلسی و صعود به نیمه‌نهایی جام‌حذفی
  • چلسی با یک پیروزی دراماتیک به نیمه نهایی جام حذفی رسید
  • معرفی تیم چهارم نیمه نهایی لیگ برتر والیبال؛ ۲۸ اسفند
  • شهداب سومین تیم صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی