Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@14:24:07 GMT

نصب سامانه ثبت تخلف در خیابانهای شهر زنجان

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۷۶۹۵

نصب سامانه ثبت تخلف در خیابانهای شهر زنجان

سمانه شاد دل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون چهار دوربین مکانیزه ثبت تخلف سرعت در محدوده بلوار شریعتی و زیر گذر سرباز گمنام نصب شده و با هماهنگی انجام گرفته با پلیس راهور تهران کد مربوط آن نیز اخذ شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون با استقرار دوربین ها در محدوده های یاد شده تصادف فوتی ثبت نشده، در حالی که سال گذشته 2 مورد تصادف منجر به فوت در این مکانها گزارش شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاد دل خاطرنشان کرد: بر این اساس، قبل از دریافت کد مربوطه، ثبت تخلفات دوربین های ثبت تخلفات بصورت دستی انجام و اعمال می شد که با این روند دیگر نیازی به انجام این کار نیست و در صورتی که رانندگان از سرعت مجاز تخلف کند، موارد به صورت لحظه ای ثبت شده و به فرد خاطی ارسال می شود.
مدیر مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری زنجان ادامه داد: سرعت مجاز تردد در بلوار شریعتی و کمربندی شمالی به ترتیب 60 و 70 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و بیش از حد آن تخلف محسوب می شود و موارد توسط دوربین ها ثبت می شود.
وی اظهار کرد: در مجموع برای نصب چهار سامانه ثبت تخلف سرعت و دوربین های پلاک خوان سه میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده و طی برنامه ریزی انجام گرفته 2 دستگاه دوربین دیگر نیز در منطقه گاوازنگ و بلوار ارتش نیز نصب شده و به زودی کد مربوطه نهایی نیز اخذ خواهد شد.
مدیر مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها و قرار داد منعقد شده، سامانه ثبت تخلف سرعت و دوربین های پلاک خوان در محدوده راه آهن ، بلوار نینوا و بلوار دانشجو نصب خواهد شد که این کار با تخصیص اعتبارات لازم طی 6 ماه سال آینده انجام خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: بسیاری از شهروندان در معابر شریانی که تخلف از سرعت مجاز بسیار زیاد است خواستار نصب سرعت گیرها هستند و این در حالی است انجام این کار نه تنها خللی را در کار خودروهای امداد رسانی ایجاد می کند بلکه رانندگان بی تخلف نیز جریمه می شوند.
شاددل افزود: رویکرد مورد توجه در این بخش، نصب دوربین های ثبت تخلف در محدودهای یاد شده است و این وضعیت علاوه بر اینکه تردد خودروهای امدادی را تسهیل خواهد کرد و با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد.
به گفته شاددل با انجام این کار شمار دوربین های ثبت تخلف به 9 دستگاه افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!

به نقل از نیواطلس، ماه گذشته، شرکت هوش مصنوعی اوپن‌ای آی دو روبات عجیب معرفی کرد. یکی، روبات تاکننده لباس از شرکت نروژی ۱ X که مهارت‌های چشمگیر لمس نرم را نشان می‌دهد و دیگری روباتی از شرکت فیگر که توانایی استدلال زبان طبیعی نسل بعدی را نشان می‌دهد. در ماه جاری نیز شرکت Boston Dynamics با مهارت حیرت‌انگیز تعبیه‌شده در روبات جدید اطلس همه را شگفت‌زده کرد. در شرق آسیا نیز شرکت چینی یوبی تک روبات سخنگو با لمس نرم را با نام Walker S رونمایی کرد.

اما ویدیوی امروز که مهارت‌های یک روبات مجهز به هوش مصنوعی معروف به S ۱ را از یک شرکت تابعه نسبتا ناشناخته Stardust Intelligence مستقر در شنژن چین به نام Astribot نشان می‌دهد، همه را انگشت به دهان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این روبات سریع و دقیق است و این بر خلاف همه روبات‌هایی است که تاکنون دیده ایم. به گفته شرکت آستریبات، این روبات انسان نما می‌تواند حرکاتی را با حداکثر سرعت ۱۰ متر در ثانیه انجام دهد و بار ۱۰ کیلوگرمی را در هر بازو تحمل کند. همانطور که ویدیوی این روبات نشان می‌دهد، این سرعت به اندازه‌ای است که می‌توان یک رومیزی را بدون آنکه کوهی از لیوان تکان بخورند، از زیر آنها بکشد.

اما این روبات نه تنها سریع است، بلکه فوق‌العاده دقیق است، از باز کردن و ریختن نوشیدنی، پوست کندن آرام خیار، چرخاندن پن کیک در ماهیتابه تا نوشتن با خط خوش، همه را به بهترین شکل نسبت به همتایان خود انجام می‌دهد.

همچنین این روبات در تقلید حرکات انسان بسیار ماهر است، به این معنی که باید یادگیرنده خوبی باشد.

منبع: همشهری آنلاین

tags # تکنولوژی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!