Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@10:56:33 GMT

چانه‌ زني را حرفه اي بياموزيد!

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۹۸۰۲

چانه‌ زني را حرفه اي بياموزيد!

خبرگزاري آريا -

دو نوع مذاکره وجود دارد: مذاکره يک‌دفعه‌اي کوتاه مدت و مذاکره کاري بلند‌مدت. در مذاکره کوتاه مدت بايد بدون توجه به اينکه دوباره اين شخص را مي‌بينيد يا با او کار مي‌کنيد، در آن لحظه بهترين قيمت و شرايط را به دست آوريد.
مطالب اين مقاله از کتاب جديد برايان تريسي با نام «کتابخانه موفقيت برايان تريسي – مذاکره» برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين کتاب به تازگي چاپ شده و هنوز ترجمه نشده است. در اين مقاله به مطالبي پرداخته مي‌شود که باعث فروش با قيمت‌هاي بالاتر و خريد با قيمت‌هاي پايين‌تر مي‌شود.
دو نوع مذاکره وجود دارد: مذاکره يک‌دفعه‌اي کوتاه مدت و مذاکره کاري بلند‌مدت. در مذاکره کوتاه مدت بايد بدون توجه به اينکه دوباره اين شخص را مي‌بينيد يا با او کار مي‌کنيد، در آن لحظه بهترين قيمت و شرايط را به دست آوريد.
مجموعه‌اي از تاکتيک‌هاي مذاکره قيمت وجود دارد که مي‌توانيد براي رسيدن به قيمت يا نتيجه بهتر در خريد يا فروش يک‌دفعه‌اي از آن‌ها استفاده کنيد. خوشبختانه اين تاکتيک‌ها در مذاکره براي قراردادهاي کاري بلند‌مدت که سال‌ها طول مي‌کشد هم‌ کاربرد دارد.
تاکتيک 1: امتناع
مهم نيست که طرف مقابل چه قيمتي را پيشنهاد مي‌دهد، آن را طوري رد کنيد که گويي نااميد شده‌ايد. قيافه ناراحت يا رنجور به خود بگيريد. چشمان خود را طوري بچرخانيد که گويي درد بزرگي داريد. عبارتي شبيه اين بگوييد، «خدايا! اين مبلغ خيلي زياد است!»
در کمال تعجب، گاهي فقط رد قيمت باعث مي‌شود که طرف مقابل فوراً آن را تغيير دهد. و اگر امتناع اول منجر به قيمت خريد پايين‌تر يا قيمت فروش بالاتري براي شما شد، آماده‌باشيد که در مذاکره بارها و بارها از آن استفاده کنيد.
تاکتيک 2: پرسش
بپرسيد، «آيا اين بهترين قيمتي است که مي‌توانيد بدهيد؟ نمي‌توانيد قيمت بهتري بدهيد؟»
وقتي قيمت را مي‌پرسيد و شخص پاسخ مي‌دهد، مکث کنيد، خود را متعجب و حتي شوکه نشان دهيد و بگوييد، «آيا اين بهترين قيمتي است که مي‌توانيد بدهيد؟ و بعد کاملاً‌ سکوت کنيد. اگر جا داشته باشد، طرف مقابل اغلب قيمت را پايين مي‌آورد يا در غير اين صورت فوراً پيشنهاد ديگري را مطرح مي‌کند.
اگر طرف مقابل در پاسخ به سؤال «آيا اين بهترين قيمتي است که مي‌توانيد بدهيد» قيمت را کاهش داد، سپس بگوييد «آيا اين واقعاً‌ بهترين قيمتي است که مي‌توانيد بدهيد؟» و اين کار را تا گرفتن پايين‌ترين قيمت ممکن و بهترين شرايط ادامه دهيد. دوباره بپرسيد «نمي‌توانيد قيمتي بهتر از آن بدهيد؟» افرادي که با آن‌‌ها مذاکره مي‌کنيد، نمي‌دانند با فرد ديگري که با قيمت کمتري از آن‌ها خريد کرده، صحبت کرده‌ايد.
همچنين مي‌توانيد بپرسيد، «اگر امروز تصميم بگيرم، بهترين قيمتي که به من خواهيد داد چند است؟» اين کار عنصر فوريت را اضافه کرده و ترس از دست دادن معامله را در ذهن فروشنده بيدار مي‌کند.
گاهي مي‌توانيد اين سؤال را بپرسيد، «يعني به من مي‌گوئيد که هرگز اين جنس را کمتر از آن قيمت به کس ديگري نفروخته‌ايد؟ هيچکس تا به حال آن را ارزانتر نخريده است؟» هرگاه اين سؤال مستقيم را مي‌پرسيد، افراد حس مي‌کنند مجبورند که اگر تا به حال آن را ارزان‌تر فروخته‌اند، صادقانه به شما بگويند.
آن را در حراجي بخريد
براي خريد اجناس خرده‌فروشي مثل مبلمان، تجهيزات، يا ابزار چمن‌زني، مي‌توانيد بپرسيد «آيا اصلاً اين کالا را حراج مي‌کنيد؟»
اغلب سازمان‌هاي خرده‌فروشي هر سال کالاهاي خاصي را در فروش ويژه مي‌گذارند. وقتي مي‌گويند اين کالا معمولاً در بهار حراج مي‌شود، مي‌توانيد پاسخ دهيد، «خوب من آخرين حراج را از دست دادم، اما مايلم امروز آن را به همان قيمت بخرم.»
گاهي، فقط آوردن يک دليل خوب براي فروشندگان به منظور ارائه قيمت بهتر به شما، آن‌ها را متمايل و متقاعد به کاهش قيمت مي‌کند.
تاکتيک 3. ادعا
هر قيمتي که براي يک کالاي خاص به شما دادند، فوراً پاسخ دهيد «مي‌توانم ارزان‌ترش را جاي ديگري پيدا کنم.»
هرگاه به فروشنده بگوييد که مي‌توانيد آن کالا را از رقبايش ارزان‌تر بخريد، فوراً نرم مي‌شود و شروع به پايين آوردن قيمت مي‌کند. تأکيد بر اين نکته که «مي‌توانم آن‌را از جاي ديگري ارزانتر بخرم» اغلب مقاومت قيمتي را در هم مي‌شکند، زيرا فروشنده گمان مي‌کند که به جاي ديگري مي‌رويد.
به ياد داشته باشيد که هميشه و حتي در اين نوع مذاکره دوستانه و مهربان باشيد. وقتي با لحن خوشايندي درخواست مي‌کنيد، نسبت به زماني که جدي يا پرخاشگريد، شخص مقابل راحت‌تر توافق مي‌کند.
تاکتيک 4. بي‌ارزش کردن قيمت
وقتي کسي از شما 100 دلار مي‌خواهد، قيمت را بي‌ارزش کنيد و بگوييد، «همين الان 50 دلار نقد به تو مي‌دهم.»
هرگاه فوراً قيمتي را اعلام ‌کنيد، مقاومت قيمتي طرف مقابل به شدت کاهش مي‌يابد. دلايلي وجود دارد که نشان مي‌دهد پيشنهاد خريد کاملاً نقد باعث مي‌شود که افراد رغبت بيشتري براي معامله با شما داشته باشند. سه دليل بسيار واضح عبارت‌اند از: 1) کاهش هزينه‌هاي انبارداري 2) عدم پرداخت هر نوع هزينه بازرگاني براي کارت اعتباري و 3) احساس «خشنودي سريع.»
در مثال ديگر، 50 دلار را براي خريد کالايي 100 دلاري پيشنهاد مي‌دهيد و پيشنهاد بعدي فروشنده 60 دلار است. اغلب متوجه مي‌شويد که حتي اگر قيمت را به حد خنده‌داري پايين بگوييد، فروشنده همچنان مايل است با قيمتي بسيار پايين‌تر از آنچه تصور مي‌کرديد، کالا را به شما بفروشد.
تاکتيک 5. بيشتر خواهي
بيشتر خواهي کاري جانبي است. چيزي شبيه اين بگوييد «خوب، در صورتي با اين قيمت موافقم که تحويل‌تان رايگان باشد.»
اگر طرف مقابل براي اضافه کردن چيزي به معامله ترديد داشت، مي‌توانيد با خوشرويي بگوييد، «اگر تحويل رايگان نباشد، اصلاً معامله نمي‌کنم.»
کليد استفاده از بيشتر خواهي اين است. براي خريد کالاي اصلي به توافق برسيد. بر سر قيمت‌ها و شرايط به توافق برسيد. طوري وانمود کنيد که معامله انجام شده است. فروشنده فکر مي‌کند کالا را به قيمت مطلوب فروخته است. سپس درخواست‌هاي بيشتر را اضافه ‌کنيد. اين تاکتيک حتي براي خريد کالاهايي مانند خانه، ‌اتومبيل يا قايق هم کاربرد دارد.
درس‌هايي از خريد خانه
شما توافق کرده‌ايد که خانه‌اي را با قيمتي مشخص بخريد. پس از توافق با قيمت خريد و تاريخ تحويل، اما قبل از امضاي هر چيزي، از فروشنده بخواهيد که مبلمان،‌ پرده‌‌ها و ابزار چمن‌زني را نيز در قيمت پيشنهادي لحاظ کند. جالب اينکه بسياري از افراد، يک خانه کامل با همه امکاناتش را به همان قيمتي مي‌فروشند که براي خانه تنها پيشنهاد داده بودند.
با افول شديد بازار املاک، يکي از دوستان من خانه‌اي را خريد که به قيمت 2.4 ميليون دلار به حراج گذاشته شده بود. بعد از شش ماه مذاکره، زوج مسن‌ سرانجام با قيمت يک ميليون دلاري موافقت کردند تا از شر خانه و هزينه تعميرش خلاص شوند. سپس، دوستم که مذاکره‌کننده‌اي عالي است گفت «البته، اين قيمت شامل مبلمان ازجمله کارهاي هنري نيز مي‌شود، اينطور نيست؟»
همان طور که انتظار مي‌رفت، خانه به خوبي مبله شده بود و ارزش آثار هنري درون آن به 100.000 دلار بالغ مي‌شد. اما از آنجا که آن‌ها مشتاق فروش خانه بودند، و هم‌چنين مي‌دانستند جايي براي گذاشتن مبلمان ندارند، گفتند «پناه بر خدا» و هر آنچه مي‌خواست را به او دادند، اگرچه خانه را با قيمتي بسيار پايين‌تر از آنچه که اميد داشتند، فروختند.
منبع:برترين ها

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت

ایتنا - تحلیلگران ادعا کردند که بیت‌کوین در بالاترین سطح خود قرار دارد و می‌تواند تا سطح ۴۲هزار دلار سقوط کند.
تحلیل‌های اخیر کارشناسان برجسته ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که بیت‌کوین در حال حاضر بین ۶۳هزار تا ۶۱هزار دلار نوسان دارد و ممکن است برای رکود قابل توجه آماده باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تحلیلگران این حوزه، در مورد بالا بودن احتمالی بازار که می‌تواند منجر به اصلاح قیمت تهاجمی شود، هشدار می‌دهند. همچنین یکی از تحلیلگران حوزه رمزارزها (DonAlt) نگرانی خود را در مورد آزمون‌های تکراری محدوده قیمت پشتیبانی ۶۳هزار تا ۶۱هزار دلار ابراز کرد.

این تحلیلگر گفت: بیت‌کوین به همان سطح قبلی بین ۶۳هزار  تا ۶۱هزار دلار بازگشته است. هرچه بیشتر این سطوح تکرار شود احتمال شکستن آن بیشتر است.
او پیش‌بینی کرد که حتی سرمایه‌گذاران صعودی نیز آماده سقوط به سطوح پایین‌تر از ۵۲هزار دلار یا ۴۶هزار دلار هستند.

کریپتوکارنسی نوشت، رضایت در بازار کریپتو اغلب پس از دوره‌های طولانی افزایش قیمت، ظاهر می‌شود، جایی که سرمایه‌گذاران بیش از حد خوش‌بین هستند و ریسک‌های بالقوه را نادیده می‌گیرند. این احساسات می‌تواند هوشیاری بازار و حجم معاملات را کاهش و آسیب‌پذیری در برابر اصلاحات ناگهانی بازار را افزایش دهد و معتقدم تا زمانی که خلاف این مورد ثابت یا تا زمانی که ۶۸ هزار دلار بازپس گرفته شود یا محدوده از دست رفته دوباره بازگردد، بازار همچنان در همین مسیر است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۲.۸۲ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۰۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۰ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۸ میلیارد دلار است که ۰.۵۲ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹ میلیارد دلار است که  ۹.۴۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۵۸ میلیارد دلار است که ۸۹.۹۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۲ هزار و ۶۳۳.۳۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۸ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۰۵ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۱۹۷.۲۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۳۷ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۲۷ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۸ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۲.۶۲   دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۷۴ درصد کاهش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۳۶.۲۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۷۵ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۴ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۰۶۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۵.۲۸ درصد کاهش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۴۴۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۳.۳۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۳۷ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۳۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۳۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۵۶ درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۵۵۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۱۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۰.۵۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • عاقبت زرنگ‌بازی: مانده در خانه، رانده از لیورپول!‏