Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:10:29 GMT

کشف ۲ محموله قاچاق کشمش و بادام به مقصد افغانستان

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۰۱۲۹۹

کشف ۲ محموله قاچاق کشمش و بادام به مقصد افغانستان

ماموران گمرک موفق به کشف دو محموله قاچاق ترانزیتی کشمش و بادام شدند . ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ اقتصادی اقتصاد کلان و بودجه صنعت، معدن و تجارت نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با هوشیاری کارکنان گمرکات استان سیستان و بلوچستان و کنترل هوشمند اطلاعات محموله های ترانزیتی دو محموله قاچاق کشمش و بادام کشف و ضبط شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموران گمرک میلک در سیستان و بلوچستان با مانیتورینگ هوشمند اطلاعات کالاهای ترانزیتی و رصد از طریق سامانه جامع گمرکی  و تحت نظر قراردادن دو محموله خروجی ، با تقاطع گیری اطلاعات متوجه توقف نامتعارف دو دستگاه کامیون حامل کالاهای ترانزیتی در طول مسیر شدند که در بازرسی های بیشتر تعویض بارهای اصلی کامیون های ترانزیتی با بارهای دیگر برای ماموران گمرک میلک محرز شد.

راننده کامیون خروجی محموله کشمش سیاه مرغوب از مبدا سرخس به مقصد میلک را با کشمش نامرغوب و ضایعات کشمشی جابه جا کرده بود. این راننده با بریدن پلمپ کامیون ، کالای اصلی را تخلیه و کالای مذکور را در کامیون جاسازی کرده بود که با توجه به دقت در بازرسی، ماموران گمرک متوجه تخلف آن شدند.

در محموله ای دیگر که از مبدا جلفا به مقصد میلک بود با وجود سالم بودن پلمپ، راننده با بریدن چادر کامیون ، بادام که بار اصلی کامیون بوده را تخلیه و کالاهای دیگری را جاسازی کرده بود.

این دو محموله به دلیل دستکاری و جابه جا کردن محتوای کالای ترانزیتی وفق قانون مشمول قاچاق شده و کالای قاچاق محسوب گردید و تحویل مراجع قضایی شده اند.

لازم به ذکر است که گمرک مرزی میلک در استان سیستان و بلوچستان و در مرز افغانستان قراردارد.

انتهای پیام/

R1012122/P1012122/S7,77,78,83/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی غیر مجاز به مقصد نرسید

  سرهنگ حمید نوری  اظهار داشت: مأموران پلیس اماکن شهرستان زابل با اشراف اطلاعاتی از انتقال محموله داروی غیر مجاز دریکی از محور‌های مواصلاتی این شهرستان مطلع شدند و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

  وی افزود: مأموران محل تردد خودروی متهم را در یکی از خیابان‌های سطح شهرستان شناسایی در بازرسی از آن ۴۱ هزار انواع قرص غیر مجاز کشف کردند. 

  فرمانده انتظامی شهرستان زابل با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله غیر مجاز را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 
 
     

 @police_svb

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • کشف سه محموله قاچاق در اندیمشک
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد