Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین جشنواره دانشجویی هنری ققنوس  به همت بسیج دانشجویی استان مازندران، همکاری اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی با معرفی 46 نفر از برگزیدگان در رشته‌های مختلف  به کار خود پایان داد .

عرصه هنر از مقدس ترین عرصه ها در جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از آمل، جلیل فرجاد از هنرمندان پیشکسوت سینما و تئاتر در آیین اختتامیه این جشنواره عنوان کرد: «عرصه هنر از مقدس ترین عرصه ها در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با بیان اینکه انسان ها دارای فطرتی هستند که اگر در هر جایگاه و مقام و شغلی باشند بدون آرامش رضایت بخش نیست تصریح کرد: «آرامش وقتی به وجود می آید که ما در هر نقشی که هستیم با خدا و مردم صادق باشیم.»

فرجاد با بیان اینکه دعا و نیایشی به انسان آرامش می دهد که صادقانه و بی ریا با خدا ارتباط برقرار کند توضیح داد: «هنر هم این کار را می کند و وقتی مثلا در رشته ما هنرمند صادقانه در یک نقش را بازی می کند یک چهره ملی را به تصویر می کشد آنجا به جامعه آرامش می دهد.»

دانشگاه آزاد اسلامی پیشرو در عرصه فرهنگی

دکتر محمد وحدت معاون دانشجویی فرهنگی واحد آیت الله آملی هم با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاه های پیشرو در عرصه فرهنگی کشور است تصریح کرد: «امروز مسئولان ارشد دانشگاه توجه ویژه ای به مسایل فرهنگی دانشگاه دارند.»

وی با بیان اینکه نام واحد آیت الله آملی به نام یک مرجع تقلید شیعیان مزین شده است عنوان کرد: «خلف صالح این مرجع بزرگ امروز به عنوان رئیس این واحد دانشگاهی تاکید ویژه ای به پیشرفت علمی و پژوهشی همراه با تقوا و تعهد دارد، از همان ابتدایی که میزبانی برگزاری جشنواره ففنوس به واحد پیشنهاد شد، دکتر لاریجانی با کمال میل و در جهت ارج نهادن به برنامه های فرهنگی و ایجاد روحیه شور و نشاط دانشجویی پذیرفت و حمایت کامل کرد.»

وحدت با بیان اینکه امسال برنامه های متنوعی در زمینه فرهنگی در واحد آیت الله آملی برگزار شد خاطرنشان کرد: «یکی از برنامه های مهم در پایان سال جاری اردوی راهیان نور است که تاثیر زیادی روی قشر جوان و دانشگاهی دارد.»

وی با بیان اینکه واحد آیت الله آملی رتبه اول اقامه نماز استان را کسب کرده است از اجرای اردوی جهادی برادران و خواهران و برگزاری مسابقات قرآن و عترت به نحو شایسته در این واحد دانشگاهی خبر داد.

این مسئول با بیان اینکه واحد آیت الله آملی در 23 رشته در مقطع دکتری و 47 رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد اعلام کرد: «3 دانشجوی دکتری تربیت بدنی در گرایش های مختلف اخیرا فارغ التحصیل شده اند.»

مسئولیت هنرمند احساس تعهد است

شهرام نوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان مازندران نیز با بیان اینکه 170 رده بسیج دانشجویی در مازندران فعالیت دارند خاطرنشان کرد: «در دانشگاه های مازندران 210هزار دانشجو در 140 مرکز آموزش عالی تحصیل می کنند.»

وی با بیان اینکه بسیج در همه عرصه ها به شکل انقلابی حضور دارد و یکی از این عرصه ها در زمینه هنری است تصریح کرد: «هنر مسئولیتی را برای صاحب آن به همراه دارد که هنرمند به علت ویژگی های بسیار ممتاز هنر باید نسبت به قالب آن احساس تعهد کند.»

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان مازندران با بیان اینکه فراخوان سومین جشنواره دانشجویی ققنوس خرداد ماه 96 اعلام شد عنوان کرد: «400 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از بازبینی و پذیرش اولیه در بهمن ماه آثار داوری شد و امروز 46 نفر از برگزیدگان مشخص شدند.»

وی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی برای برگزاری این همایش تجلیل کرد.

آیین اختتامیه سومین جشنواره ققنوس در تالار همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با اجرای شاهین جمشیدی از مجریان توانمند کشور و استند آپ کمدی علی غریب و اجرای موسیقی زنده حسین علی نتاج از واحد آیت الله آملی، دکلمه فاطمه کمالی از دانشگاه علوم پزشکی همراه بود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار «سید محمد شوالا حیدرا» رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی گفت: قرآن کریم، همگان را به عدل و صلح دعوت می کند و معیار فضیلت انسانها از نظر دین اسلام، علم صائب و عمل صالح است.

آیت الله جوادی آملی ضمن آرزوی توفیق برای رهبر شیعیان کشور مالی و مسلمانان منطقه، تاکید کرد: اسلام در قرآن و عترت تجلی کرده و بدون اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نمی‌توان به حقیقت قرآن رسید.

وی افزود: عناصر محوری قرآن کریم سه چیز است و اهل بیت همین سه چیز را تبیین کردند، اول درباره خود مسلمانها، دوم درباره موحدان عالم (اعم از مسلمانان، یهودیان و مسیحیان) و سوم بخش بین المللی و جهانی قرآن کریم است که این کتاب الهی برای هر سه بخش برنامه جداگانه دارد.

این مرجع تقلید گفت: قرآن کریم یک کتاب جهانی است، و تعبیرهای بلند قرآن این است که ﴿هُدیً لِلنّاس‌ِ﴾، ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾؛ لذا وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کنند و جهان را آباد می‌نمایند، با برنامه‌های جهانی قرآن کریم را تبیین خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اگر قرآن رهاورد انبیاء (در زندگی جاری) نباشد، همان جاهلیت گذشته بر می‌گردد، آنچه که الان صهیویست ها در غزه انجام می‌دهند، این کودک کشی‌ها و این نسل کشی در غزه، جاهلیت گذشته می‌باشد که سرایت کرده است.

وی افزود: اینکه ما در لیالی متبرکه قدر، قرآن را بر سر می‌نهیم یعنی تاج سر همه انسانها، رهنمودهای قرآن کریم است، چون قرآن، همگان را به عدل و صلح دعوت می کند.

آیت الله جوادی آملی گفت: در شرایط اوضاع کنونی جهان، تنها مکتبی که می‌تواند جهان هشت میلیاردی را اداره کند، قرآن و عترت است.

وی در پایان برای تمامی مسلمانان و شیعیان آن منطقه سلام فرستاد و برایشان سعادت در دنیا و آخرت از خداوند مسالت کرد.

سید محمد شوالا حیدرا رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی، در ابتدای این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در کشور ایران و دیدار با آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران، مردم منطقه ما با تشیع و اهل بیت (ع) آشنا شدند و اگر شیعه در آن منطقه، رشدی کرده‌است همه به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران بوده است که از این بابت خدا را شکرگزاریم.

کد خبر 6098298

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • توصیه مهم آیت‌الله جوادی‌آملی به روحانیون کاروان‌های حج