Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بایدها و نبایدهایی از تأمین زمین و برخی مشکلات فنی همراه بود و در ادامه قول‌هایی برای بازگشایی کارخانه ریخته‌گری پیوسته سهندتا تیرماه سال ۹۷ داده شد. ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ استانها زنجان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، شامگاه یکشنبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در زنجان تشکیل جلسه داد که مواردی از قبیله طرح توسعه هتل بزرگ، یارانه سوخت واحدهای صنعتی، مشکلات طرح‌های کارگاهی و اشتغال روستایی، بدهی‌های بانکی واحدهای تولیدی و سایر موارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میکائیل موسوی، معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در مورد مشکل طرح توسعه هتل بزرگ و ساخت هتل پنج ستاره اظهار داشت: 3 هزار و 148 متر مربع از این مجموعه فاقد سند و خارج از سند پارک جنگلی است که باید با تایید منابع طبیعی برای این محل سند صادر و به راه و شهرسازی واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک هتل پنج ستاره و بهبود زیرساخت‌های گردشگری نیاز استان است ابراز کرد: با ایجاد این مجموعه 108 اتاق به ظرفیت مجموعه‌های اقامتی استان زنجان اضافه می‌شود.

رضا عسگری، فرماندار زنجان نیز در این مورد بیان کرد: موضوع ارتقای هتل بزرگ چندین سال است که مطرح شده و به دلیل طولانی شدن فرآیند تعیین تکلیف اجرای پروژه ارزش آورده سرمایه‌گذار خارجی اکنون به یک چهارم کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه برای یک هزار و 600 متر مربع از زمین مورد نیاز سند صادر شده و آماده واگذاری به راه و شهرسازی است تصریح کرد: در ضلع شمال غربی زمینی وجود داشت دارد که خارج از پارک جنگلی از و مالک آن منابع طبیعی است و با توجه به اینکه چوب در آن کشت نمی‌شود منعی برای واگذاری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در استان زنجان برندهای مطرح داریم که از سراسر دنیا برای دیدن آن می‌آیند و با توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری موجود در استان وجود یک هتل پنج ستاره نیاز استان به شمار می‌رود.

این در حالیست که یکی دیگر از اعضای جلسه به مشکلات موجود هتل بزرگ اشاره کرد و گفت: هنوز هتل بزرگ پروانه پایان کار دریافت نکرده، استاندارد تاسیسات آن بررسی نشده و تسهیلات بانکی آن بلاتکلیف است و ابتدا باید پروژه موجود تعیین تکلیف شود تا طرح توسعه آن اجرا شود.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در این جلسه با اشاره به نتایج کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ابراز کرد: در 9 ماهه امسال هیچ واحد تولیدی یا کارخانه‌ای به لیست واحدهای تعطیلی افزوده نشده و این نتیجه عملکرد بخش خصوصی را نشان می‌دهد.

وی در مورد بررسی مشکلات شرکت ریخته‌گری پیوسته سهند عنوان کرد: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی 200 میلیون دلار برای تولید آهن اسفنجی، کنسانتره گندله و چدن افتتاح شد و اکنون سرمایه‌گذار جدید یا آن را خریده و توانسته 95 درصد بدهی‌های آن را تسویه کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه یک میلیارد و 600 میلیون بدهکاری این شرکت به بانک کشاورزی واریز شده است بیان کرد: حقوق معوقه کارگران نیز پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بنابر اظهارات محیط زیست کوره قبلی  شرکت ریخته‌گری پیوسته سهند دارای مشکل بود ابراز کرد: کوره جدید خریداری شده و در روزهای آتی از گمرک ترخیص می‌شود. 

فغفوری زمان راه‌اندازی مجدد مجموعه ریخته‌گری پیوسته سهند را تا تیرماه اعلام کرد و افزود: راه‌اندازی این مجموعه 700 نفر نیروی کار نیاز دارد.

فرامرز نیک‌سرشت، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان نیز در این جلسه به همکاری بانک‌ها برای تسهیل در ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

انتهای پیام/م

R41375/P1486/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید

دهقانی فیروزآبادی در کنفرانس خبری معاونت علمی – فناوری ریاست‌جمهوری با تشریح برنامه‌های دولت برای توسعه هوش مصنوعی گفت: «در حال حاضر هوش مصنوعی در همان فرصتی قرار گرفته است که اقتصاد دیجیتال در دهه ۹۰ داشت. شرکت‌های فعال در این حوزه فرصت بسیار خوبی برای رشد و توسعه دارند؛ همان‌طور که کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال یک دههٔ قبل چنین فرصتی را در اختیار داشتند».

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایسنا، دیجیاتو و زومیت، معاون علمی-فناوری رئیس‌جمهور در خصوص رسیدن کشور به ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی، گفت: «سال گذشته گفت‌وگوهایی زیادی با رئیس‌جمهور و همین‌طور دستگاه‌های مختلف ازجمله سازمان برنامه‌وبودجه برای الزام ایجاد مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و در کنارش، شورای ملی راهبری انجام شد و در این راستا برنامه‌ها و مدل‌های کشورهای مختلف در حوزه هوش مصنوعی موردمطالعه قرار گرفت».

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه سال گذشته راه‌اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی و شورای راهبری به تصویب رسید و اعضای شورا مشخص شدند، ادامه داد: «این مرکز ذیل نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده و اساسنامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌شود. از آن موقع جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران بخش‌های دولتی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه ملی برگزار شد و درنهایت از اسفند ۱۴۰۲، صندوق هوش مصنوعی با سرمایه ۱۰ همتی (۱۰ هزار میلیارد تومان) شکل گرفت که بخش خوبی از سرمایه آن از نهادهایی مانند صندوق توسعه ملی و مؤدیان مالیاتی مانند اپراتورها جذب شد.»

به گفته معاون رئیس‌جمهور، طی این مصوبات همچنین برنامه‌ریزی شد که مرکز ملی هوش مصنوعی، اپراتور هوش مصنوعی را ایجاد کند که این اپراتور ۳ خدمت اصلی مزرعه پردازشی بزرگ (هاب)، مرکز داده بزرگ (دیتاسنتر) و کتابخانه‌های بزرگ زبانی و تصویری را ارائه می‌دهد. همان‌طور که اپراتورهای تلفن همراه خدمات اینترنتی را ارائه می‌دهند، اپراتور ملی هوش مصنوعی نیز خدمات پردازشی بزرگ و خدمات کتابخانه‌های محاسباتی را در اختیار دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌ها و نهادها قرار خواهد داد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه ایران از نظر دانش فنی و نیروی انسانی وضعیت خوبی دارد، گفت: «در حوزه مقالات و ارجاعات، ایران رتبه ۱۷ یا ۱۸ را دارد؛ اما در حوزه کاربرد رتبه ۷۰ تا ۸۰ را دارد که این جایگاه به دلیل نبودن زیرساخت‌ها در کشور است و پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۱۴۰۳ تحول خوبی در حوزه هوش مصنوعی با ایجاد اپراتور ملی هوش مصنوعی و توسعه زیرسیستم‌ها داشته باشیم. مرکز ملی هوش مصنوعی جایگاهی فراتر از معاونت علمی دارد و از تمام دستگاه‌ها دعوت می‌کنیم که این مرکز را تقویت کنند».

وی در مورد تجهیزات و زیرساخت هوش مصنوعی افزود: «پیش‌بینی ما این است که در سال ۱۴۰۳ به چند صد GPU دسترسی پیدا کنیم، البته تحریم‌های شدیدی در این حوزه وجود دارد؛ حتی عربستان و امارات نیز که برای خرید GPU اقدام کرده‌اند و پول پرداخت کرده‌اند؛ تحریم شده‌اند. از دانشگاه‌ها و تمام کسانی که در کشور GPU دارند، دعوت می‌کنم که بعد از راه افتادن این اپراتور GPU خود را به این اپراتور بیاورند».

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900274 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شکل‌گیری بیداری انسانی در سراسر دنیا به برکت خون‌های ریخته شده در غزه
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است