Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هواوي ساعاتي پيش و در جريان کنفرانس خود در کنگره جهاني موبايل بارسلونا از نخستين چيپ 5G براي ديوايس هاي موبايل رونمايي کرد که به اين کمپاني اجازه مي دهد پشتيباني از نسل بعدي شبکه هاي مخابراتي را به اسمارت فون هايش بياورد.
کمپاني چيني مدعي شده که چيپ Balong 5G01 نخستين چيپي است که از استانداردهاي تازه 3GPP براي شبکه هاي 5G پشتيباني مي کند و در تئوري، قادر به دانلود ديتا با سرعت 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 گيگابيت بر ثانيه است. با درنظرگيري ابعاد اين چيپ، احتمالاً شاهد بهره گيري از آن در هات‌اسپات هاي موبايل خواهيم بود و نه خود اسمارت فون ها.
ريچارد يو، مديرعامل هواوي مي گويد که اين کمپاني 600 ميليون دلار روي تکنولوژي هاي شبکه 5G سرمايه گذاري کرده که احتمالاً راهش را به هر چيزي، از اتومبيل هاي خودران گرفته تا ديوايس هاي موبايل و لوازم هوشمند خانگي باز مي کند. هواوي توليد تجهيزات شبکه را نيز برعهده دارد و مي گويد نخستين شرکتي است «راهکار سر تا سر 5G را از طريق شبکه، ديوايس ها و قابليت هاي سطح چيپست» خود ارائه مي دهد.
چيپ تازه هواوي بدون شک شرکت هاي رقيب مثل کوالکام و اينتل را به چالش خواهد کشيد. کوالکام اوايل ماه جاري ميلادي از چيپ اسنپدراگون X24 خود رونمايي کرد که مصرف کنندگان را براي از راه رسيدن تکنولوژي 5G آماده مي کند و مذاکرات براي قرار دادن مودم X50 در موبايل هاي آتي نيز آغاز شده.
از طرف ديگر، اينتل هم طي سال گذشته از مودم 5G خود براي ديوايس هاي متصل مثل اتومبيل ها و پهپادها رونمايي کرد و طي هفته گذشته خبر از همکاري با مايکروسافت، دل، اچ پي و لنوو براي قرار دادن مودم هاي 5G در لپ تاپ هاي اين شرکت ها داد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901513

دیگر خبرها

  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • عاقبت کار با موبایل هنگام رانندگی (فیلم)
  • ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • فیلم اعترافات موبایل‌ قاپ‌های موتورسوار در اتوبان امام علی(ع)
  • پاسداشت سعید امیرسلیمانی به بهانه رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» + تیزر مستند
  • فیلم دستگیری سارقان موبایل موتورسوار در تهران
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس