Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@04:12:43 GMT

اتهام قتل به گردن موتورسوار سياه‌پوش

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۰۴۳۲۷

مردي كه از يك‌سال قبل به اتهام قتل شوهر زن مورد علاقه‌اش در بازداشت به سر مي‌برد اتهام را به گردن موتورسواري سياه‌پوش انداخت.


به گزارش جوان، شامگاه 28 بهمن‌‌سال قبل بود كه به قاضي محسن‌مديرروستا، بازپرس ويژه قتل تهران خبر رسيد حادثه قتل در بزرگراه آزادگان اتفاق افتاده است. بررسي‌هاي بازپرس در محل حادثه نشان داد مرد 32‌ساله كه مرتضي نام داشت با شليك گلوله هدف قرار گرفته و بعد از انتقال به بيمارستان جانش را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الميرا، همسر مقتول كه در محل حضور داشت، گفت: لحظاتي قبل با خودروي پژو 206‌خودم در حال عبور از حوالي پل كاظمي در بزرگراه آزادگان بودم كه متوجه شدم لاستيك ماشين پنچر شده است، براي همين در حاشيه بزرگراه توقف كردم و با شوهرم تماس گرفتم و ماجرا را شرح دادم. او خواست كه داخل ماشين بمانم و درها را قفل كنم تا خودش را برساند. بعد از آن بود كه شوهرم خودش را به من رساند و مشغول تعويض چرخ ماشين شد كه ناگهان مردي زورگير از راه رسيد و با شوهرم درگير شد. او با شليك گلوله مرتضي را به قتل رساند و فرار كرد.


با انتقال جسد به پزشكي قانوني كارآگاهان پليس در جريان تحقيقات متوجه شدند كه هيچ‌كدام از چرخ‌هاي خودرو پنچر نشده است. بنابراين احتمال دادند كه مرتضي در جريان سناريويي مرموز به قتل رسيده باشد براي همين الميرا به عنوان مظنون مورد تحقيق قرار گرفت. او در بازجويي‌هاي فني به همدستي در قتل شوهرش اعتراف كرد و گفت كه عامل قتل مردي‌36‌ساله به نام عليرضا است.

الميرا توضيح داد: 16‌سال قبل بود كه عليرضا به خواستگاري‌ام آمد، اما خانواده‌ام مخالفت كردند تا اينكه با مرتضي وصلت كردم. مرتضي مردي سخت‌گيري بود و مدام من را اذيت مي‌كرد. الميرا گفت: بعد از 16‌سال با عليرضا تماس گرفتم و ماجراي اذيت‌هاي مرتضي را برايش شرح دادم. او وقتي از ماجرا با خبر شد دلش به حالم سوخت و سناريوي قتل او را طراحي و اجرا كرد. متهم گفت: مطابق نقشه با خودروي خودم در محل حاضر شدم و شوهرم را به محل حادثه كشاندم. وقتي شوهرم در محل حاضر شد، عليرضا كه در همان نزديكي كمين كرده بود از مخفيگاهش بيرون آمد‌و. . .


با اعتراف الميرا، عليرضا هم بازداشت شد و به ارتكاب قتل اعتراف كرد. او گفت: مدتي قبل بود كه الميرا در اينستاگرام برايم پيغام گذاشت و بعد از 16‌سال دوباره با هم ديدار كرديم.

متهم ادامه داد: 16‌سال قبل در حالي كه الميرا دانش‌آموز بود به خواستگاري‌اش رفتم، اما خانواده‌اش مخالفت كردند. من دست بردار نبودم و مدام به خواستگاري مي‌رفتم، اما پدرش مخالف ازدواج بود، براي همين محل زندگي‌شان را تغيير دادند. بعد از آن بود كه خانه تازه‌شان را هم پيدا كردم و دوباره به خواستگاري رفتم، اما پدرش آب پاكي را روي دستم ريخت به طوري كه مجبور شدم با دختر ديگري ازدواج كنم.

متهم گفت: من به علت پشتكاري كه داشتم مردي معروف شدم و كتاب‌هاي زيادي نوشتم. در چند فيلم و تئاتر بازي كردم و جوايز زيادي هم كسب كرده بودم تا اينكه يك روز الميرا در اينستاگرام برايم پيغام گذاشت. همان پيغام سبب شد تا دوباره با هم ملاقات كنيم. الميرا مدام از شوهرش و كتك‌هايي كه مي‌خورد گلايه مي‌كرد. حرف‌هاي او سبب شد تا تصميم به تنبيه مرتضي بگيرم براي همين مطابق نقشه يك اسلحه تهيه كردم و با همدستي الميرا، شوهرش را به محل حادثه كشانده و به قتل رساندم.

متهم گفت: شب حادثه در حالي كه كلاه كاسكت به سر داشتم پشت تپه‌اي همان حوالي كمين كردم تا اينكه مرتضي از راه رسيد و به سراغ صندوق عقب خودرو رفت. همان لحظه از مخفيگاهم بيرون آمدم و به طرفش رفتم و گلوله‌اي به پهلويش شليك كردم كه زخمي شد. او در همان حال با من درگير شده بود كه ناگهان روي زمين افتاد. من اسلحه را روي سرش گذاشتم و گلوله ديگري شليك كرده و فرار كردم.


براساس اين گزارش متهم، روز گذشته به دادسراي امور جنايي منتقل شد و در آخرين تحقيقات حرف‌هايش را تغيير داده و اتهام را به گردن مردي موتور سوار انداخت. او گفت: شب حادثه وقتي مرتضي مشغول گرفتن پنچري شد من از مخفيگاهم خارج شدم. مرتضي وقتي من را ديد، شناخت و با هم درگير شديم كه ناگهان اسلحه از زير لباسم به زمين افتاد. من اسلحه را برداشتم و خواستم او را بترسانم كه دستم به ماشه رفت و گلوله‌اي شليك شد و به مرتضي برخورد كرد. من ترسيدم، اسلحه را انداختم و در حال دور شدن از محل بودم كه ديدم موتورسوار سياه‌پوشي از راه رسيد و اسلحه را برداشت و به طرف مرتضي شليك كرد و از محل فرار كرد.


متهم گفت: من به خاطر الميرا اتهام قتل را به گردن گرفتم، اما حقيقت اين است كه فرد ديگري مرتكب قتل شده است. با طرح ادعاي تازه از سوي متهم، تحقيقات بيشتر از متهم به دستور بازپرس در جريان است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ موتورسوار در کورس با پراید


به گزارش تابناک، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از مرگ ۲ تن درپی وقوع دو تصادف رانندگی در معابر پایتخت در شب گذشته خبر داد.

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات دو تصادف رخ داده در معابر تهران در شب گذشته گفت: متاسفانه در شب گذشته، دو تصادف در تهران رخ داد که در جریان آن دو تن جان خود را از دست دادند.

مرگ موتورسوار در کورس با پراید

وی با اشاره به جزئیات یکی از تصادفات افزود: در ساعت ۲۳:۴۰ شب گذشته در محدوده شمال به جنوب خیابان فدائیان اسلام، قبل از خیابان مالک اشتر، یک دستگاه سواری پراید در حال حرکت بوده که با یک موتورسیکلت کوروس ناگهانی گذاشت در این کوروس، ناگهان موتورسیکلت با قسمت عقب اتوبوس درحال حرکت برخورد کرد.

شریفی گفت: بر اساس گفته شاهدان، راننده پراید به جای اینکه به کمک هموطن خود یعنی راکب موتورسیکلت بشتابد؛ صحنه تصادف را ترک کرده و از محل متواری شد. متاسفانه این برخورد باعث شد راکب موتورسیکلت جان خود را از دست بدهد اما اگر راننده پراید به کمک این فرد می رفت ممکن بود این فرد نجات پیدا کند.

فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر

وی با اشاره به دومین تصادف که به فاصله ۱۰ دقیقه پس از حادثه قبلی رخ داد، گفت: در ساعت ۲۳:۵۰ شب گذشته، تصادف دیگری نیز در مسیر جنوب به شمال بزرگراه یادگار امام قبل از خیابان آزادی رخ داد. در این تصادف، یک دستگاه خودرو پراید با عابرپیاده که مردی ۳۵ ساله است؛ برخورد کرد که متاسفانه در جریان آن عابرپیاده بلافاصله در صحنه تصادف جان خود را از دست داد.

وی درباره مجازات راننده متواری از صحنه تصادف افزود: بر اساس ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی، هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأمورین انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند؛ حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ این قانون محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قائل شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست در صورت بروز هرگونه تصادف اعم از خسارتی و جرحی و فوتی در سطح معابر، قبل از هرگونه اقدامی، خونسردی خود را حفظ کرده و با پلیس و اورژانس تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • حقیقتی که در برنامه المیرا شریفی‌مقدم فاش شد
  • خوش‌شانسی دو موتورسوار از سقوط درخت (فیلم)
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • دستگیری مأمور قلابی موتورسوار در اتوبان حکیم/کشف یک قبضه سلاح گرم
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند