Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه گفت: بعد از جنگ با تایید مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی سپاه تشکیل شد و امروز سپاه در حوزه بهداشت و درمان به پیشرفت های چشمگیر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد عبداللهی معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری ششمین آئین اهدای جایزه ملی شهید دکتر محمد علی رهنمون و هشتمین کنگره علمی طب رزم که صبح امروز برگزار شد، درباره نقش طب رزم در دفاع مقدس گفت: سپاه در ابتدا شرایط پشتیبانی پزشکی از جبهه ها را نداشت اما در طول دفاع مقدس رشد بسیار خوبی کرد و سامانه های آن به روز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از جنگ با تایید مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی سپاه تشکیل شد و آنروز می توان با افتخار اعلام کرد سپاه در حوزه بهداشت و درمان به پیشرفت های چشمگیر رسیده است.

سردار عبداللهی درباره رشد و پیشرفت حوزه بهداشت و درمان گفت: بعد از انقلاب از وارد کننده پزشک به صادر کنند و پذیرنده توریسم درمانی شده است و اگر روزی برای درمان به اروپا اعزام می شدند امروز از انگلستان و دیگر کشورهای جهان برای درمان به ایران سفر می کنیم.

وی در ادامه به پیشرفت سپاه در حوزه های بهداشت و درمان پرداخت و افزود: در حوزه بهداشت شیمیایی و تشخیص هویت قطب کشور هستیم و اقدامات بسیاری برای ارتقاء سلامت جامعه کرده ایم.

وی افزود: مجموع درمانی ما در قالب بسیج جامعه پزشکی به نقاط مختلف کشور اعزام و خدمات بسیاری به مردم محروم ارائه می دهیم که به نوعی رزمایش و تمرینی برای ارتقاء آمادگی است.

سردار عبداللهی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اولین واحدهای که وارد منطقه زلزله شدند واحدهای درمانی سپاه و ارتش بودند و سپاه ۶ واحد بیمارستان صحرایی در منطقه برپا کرد.
وی ادامه داد: ما در خارج کشور هم حضور داریم و زمانی که کشور های همسایه و جبهه مقاومت در عراق و سوریه ازما خواستن در  جبهه مقاومت حضور یافتیم و خدمات بسیار خوبی ارائه کردیم.

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه در ادامه به رشادت ها و ازخودگذشتگی های پزشکان اشاره کرد گفت: در زلزله پاکستان و مسئله میانمار تیم های پزشکی را به این مناطق اعزام کردیم و خدمات بسیاری ارائه شد . با توجه به اینکه جنگ های امروز هوا پایه است سامانه های خود را چابک و سیار کردیم که بتوانیم به سرعت جابجا شده و بتواند خدمات درمانی و برنامه ارائه کنیم .

وی افزود: تیم های پزشکی سپاه تا کنون توانسته به هزاران نفر از مردم محروم خدمات ارائه داده و این را وظیفه خود می داند زیرا سپاه از مردم است و در خدمت آنها.

سردار عبداللهی یکی از خلا ها را برگزاری یک کنگره برای بزرگداشت پزشکان دانست گفت: در یک کار جمعی آئین ملی اهدای جایزه ملی شهید دکتر محمد علی رهنمون را برای بزرگداشت پزشکان برگزار می شود و امسال نیز در روزهای جمعه ۱۰ اسفند ششمین کنگره طب رزم در خرمشهر و اردوگاه شهید باکری برگزار می شود و با حضور مسئولان کشوری و لشکری از برگزیدگان تجلیل به عمل می آید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت را به عنوان رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403" منصوب کرد.در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر حسین فرشیدی
معاون محترم بهداشت وزارت بهداشت

با توجه به اینکه کشور عزیزمان در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذیربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی‌ بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

توفیق جنابعالی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود