Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا -رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجن چهارمحال وبختیاری از تیمار، معالجه و رها سازی یک گونه پرنده آبزی مهاجر 'خوتکا' در طبیعت تالاب بین المللی گندمان این شهرستان خبر داد.

مرتضی منصوری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این پرنده آبزی منحصر به فرد چند روز گذشته در یک منطقه زراعی شهر فرادنبه زخمی شده بود که پس از درمان و بهبود کامل در طبیعت رها سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شکار پرندگان در مناطق حفاظت شده شهرستان بروجن را ممنوع اعلام کرد و گفت: در صورت مشاهده هر گونه شکار پرندگان به ویژه پرندگان کمیاب با متخلفان برخورد می شود.
پرنده خوتکا ، ۳۴ تا ۴۳ سانتیمتر طول و ۳۴۰ تا ۳۶۰ گرم وزن دارد و از همه اردک‌های هم خانواده خود کوچکتر است.
گزارش ایرنا ، پرستوی دریایی، درنای معمولی، فلامینگو، انواع حواصیل، کشیم کوچک، باکلان بزرگ، اگرت و مرغابی کله سبز پرندگان مهاجر و دائمی تالاب های بین المللی شهرستان بروجن هستند.
زیستگاه تالاب های چغاخور و گندمان بخاطر مجاورت با اکوسیستم کوهستانی علاوه بر پرندگان مهاجر، محل زندگی دائمی پرندگان آبزی و کنار آبزی است.
شهرستان بروجن در 60کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.
6199/2097/1352

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری



به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین فرمانداری شهرستان بروجن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و زمینه راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی افزود: ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف راه‌اندازی مرکز شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی