Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: متاسفانه هیچ اراده‌ای در دولت برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی دیده نمی‌شود و به طور کلی این دولت توجه خاصی به مقوله اقتصاد مقاومتی و بهبود اوضاع معیشتی مردم نداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین نعمتی در گفتگو با صبح توس، ضمن اشاره به مبانی اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی دارای یکسری مبانی کلی و یکسری مبانی پیچیده تر تخصصی است؛ اما آن چیزی که جزو بدیهیات اقتصاد مقاومتی می باشد شامل حمایت و خرید از کالاهای داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اصلاحات حداقلی در نظام قیمت کالاها، مشکلاتی که در زمینه تامین اجتماعی و نظام سلامت داریم، همچنین اقتصاد مقاومتی دارای یکسری مبانی تخصصی است که طبق نظر مقام معظم رهبری این مبانی بدون مبانی اسلامی محقق نمی شود.

 

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مهم ترین بخش اثرگذاری اقتصاد مقاومتی حوزه پول و بانک است، گفت: اصلاح مشکلات در این زمینه ها نیاز به بررسی برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری دارد که متاسفانه تاکنون دولت نسبت به این موارد بی توجه بوده است.

 

وی ادامه داد: مثلا در بخش پول و بانک نرخ سود دهی بسیار بالا است و این موجب آزار و اذیت و تخریب معیشت مردم می شود که یکی از مبانی اولیه و حداقلی در نظام پولی و بانکی این است که باید مقابل روند بی رویه خلق پول ایستاد.

 

نعمتی با بیان اینکه دولت نباید به سرمایه مردم از طریق خلق پول فزاینده ای که توسط خودش به چرخه اقتصادی تزریق می کند ضرر بزند، عنوان کرد: اگرچه که ما هنوز به بانکداری اسلامی دست پیدا نکرده ایم؛ اما این مقوله یکسری بدیهیات است که در همه جای دنیا انجام می شود؛ اما متاسفانه دولت آن را اجرا نمی کند.

 

وی با اشاره به ریشه اصلی تورم موجود در بازار، اظهار کرد: علت منحصر تورم افزایش حجم پول است و علل دیگری که برای تورم بیان می شود علل مانا و پایایی نیست و بررسی های علمی اخیر که توسط اقتصاددان ها انجام شده نشان دهنده این است که افزایش تورم به دلیل افزایش نقدینگی است.

 

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه در دولت ها نقدینگی به صورت مستمر افزایش داشته است که در ابتدای دولت آقای روحانی متاسفانه نقدینگی افزایش سه برابری داشته که این یک فاجعه است.

 

نعمتی تاکید کرد: متاسفانه هیچ اراده ای توسط دولت در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی دیده نمی شود و به طور کلی توجه خاصی به مقوله اقتصاد مقاومتی و بهبود اوضاع معیشتی مردم نداشته است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که پکن از فیلیپین می‌خواهد که اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند و عزم و اراده چین برای حفظ حاکمیت خود را به چالش نکشد.

پیش از این فیلیپین گارد ساحلی چین را به آزار و اذیت و آسیب رساندن به یکی از قایق های این کشور در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی متهم کرده بود.

وی همچنین گفت: کشتی‌های فیلیپین بدون اجازه چین وارد شدند و گارد ساحلی چین اقدامات لازم را برای فرار آنها انجام داد.

«دریاسالار جان لانگ آکیولینو» فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه این دو-پاسفیک روز یکشنبه چین را متهم به اتخاذ راهبرد «قورباغه آب‌پز» کرد، چون فعالانه تنش‌ها در این منطقه را به‌صورت تدریجی افزایش می‌دهد.

جان لانگ در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز گفت که در طول سه سالی که به عنوان فرمانده نیروهای آمریکا در ایندوپاسفیک بوده، چین سرعت توسعه نظامی خود را افزایش داده و توانایی‌های رو به رشد خود را با رفتارهای بی ثبات کننده تر مطابقت داده است.

وی دراین‌باره گفت: «چین روزبه‌روز تهاجمی‌تر، جسورتر و خطرناک‌تر می‌شود.»

آکیلینو همچنین افزود که چین رفتار تهاجمی خود را از طریق راهبرد «قورباغه آب‌پز» تشدید می‌کند، که از طریق آن به تدریج دما را بالا می‌برد به طوری که خطر نهایی تا زمانی که خیلی دیر نشده بود، نادیده گرفته می‌شد.

این مقام نظامی آمریکا مدعی شد که «باید رفتار بد چین که خارج از هنجارهای حقوقی بین المللی است توصیف شود. و این موضوع را باید همه کشورهای منطقه بیان کنند» وی افزود که پکن در کل منطقه درگیر راهبرد «شاید برابر است» است.

کد خبر 6092946

دیگر خبرها

  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان