Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: ۴۰۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده ۱۶ ساماندهی شدند که ۶۰ درصد از این افراد، بومی و ۴۰ درصد از آن‌ها غیربومی هستند.

محمدرضا ابراهیمی با بیان این مطلب اظهار داشت: ساماندهی معتادان پُرخطر از ۲۶ بهمن ماه سال‌جاری شروع شده و تا سه ماه آینده به صورت جدی ادامه دارد و پس از آن در صورت نیاز تمدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ظرفیت مرکز ۴۰۰ نفر است و در حال حاضر تکمیل شده، یادآور شد: قراردادی با مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد (کمپ‌های ترک اعتیاد) به عنوان بخش خصوصی طبق تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر منعقد کردیم و علاوه بر مرکز فعلی، شش مرکز میان مدت با ظرفیت بالغ بر ۵۰۰ نفر آماده اسکان و نگهداری از معتادان متجاهر هستند.
ابراهیمی اعلام کرد: باتوجه به افزایش ظرفیت اسکان، از سوم اسفند مجدداً جمع‌آوری آغاز شده و ۵۳ نفر فقط در روز سوم اسفند از سطح شهر جمع شدند.
وی اظهار داشت: ساماندهی معتادان متجاهر توسط نیروی انتظامی و شهرداری انجام می‌شود.
دبیر شورا افزود: ساماندهی و خدمات‌دهی به بیماران مستقر در مرکز نیز با همکاری سازمان بهزیستی، اداره کل فنی و حرفه‌ای، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انجام می‌شود.
ابراهیمی درباره چرخه‌ی نگهداری این افراد افزود: در مرکز، کلاس‌های روانشناسی و مشاوره، حرفه‌آموزی و خدمات درمانی برای بیماران انجام می‌شود و ترک اعتیاد آن‌ها طی سه ماه دنبال می‌شود و پس از آن از کمپ خارج خواهند شد و به خانواده و جامعه بر می‌گردند.
وی گفت: مردم در صورت مشاهده معتاد متجاهر می‌توانند با شماره ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند، البته جمع‌آوری و ساماندهی این افراد در دستور کار روزانه نیروی انتظامی هم قرار دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس بیان داشت: طبق بند ۳ ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه باید شهرداری برای نگهداری این افراد همکاری لازم را به عمل آورد، شهرداری در این خصوص مکلف است که با بهزیستی در بحث ساماندهی معتادان متجاهر نماید و در این بند قانونی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تکلیفی در این باره ندارد، اما هزینه‌های نگهداری را تامین کرده است.
ابراهیمی افزود: سال ۹۲ اتفاق خوبی افتاد و با همکاری شهرداری مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ راه‌اندازی شد.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود همه دستگاه‌های متولی در این حوزه همکاری لازم را باهم داشته باشند، چرا که با ساماندهی معتادان پُرخطر ۳۰ تا ۳۵ درصد جرائم خرد کاهش می‌یابد و این آمار اهمیت کار را نشان می‌دهد. علاوه برآن رضایت مردم هنگام اجرای طرح کاملاٌ مشهود است، مخصوصاً در محلاتی که محل تجمع این افراد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس تصریح کرد: شهر شیراز، شهری زیارتی و توریستی است و ضرورت دارد همه دستگاه‌های متولی در این امور کمک کنند و به میزان لازم برای آن اعتبار بگذارند تا بتوان این مشکلات را ریشه‌ای حل کرد.
وی افزود: ساماندهی این افراد فقط مختص حوالی عید نوروز نیست و در طول سال هم استمرار دارد، البته به خاطر تغییرات مدیریتی مرکز ماده ۱۶ در نقل و انتقالات حدود مرداد تا شهریور ماه مرکز تعطیل شد و از اوایل مهر ماه مجدداً ساماندهی انجام شده و ۲۵۰ نفر در مرکز بود.
ابراهیمی با بیان اینکه نزدیک نوروز ساماندهی معتادان متجاهر اوج می‌گیرد، تاکید داشت: ما امیدواریم و اولویت کاری ما هم هست که مراقبت‌های بعد از ترک و خروج از مرکز را تقویت کنیم تا این افراد، دیگر به این چرخه باز نگردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمله جنجالی کارشناس صداوسیما به افراد بی‌حجاب

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

جمله جنجالی کارشناس صداوسیما درباره افراد بی‌حجاب 

شگفتی دانشمندان از زنده ماندن زنبورهای ملکه در زیر آب


تهرانی‌ها روز یکشنبه مراقب خود باشند
نقش رستم بعد از بارندگی غرق در آب شد!
آخرین خبر از تاکسی‌های برقی تهران
خبری که دیروز حسابی حال پرسپولیسی‌ها را گرفت


اتفاق عجیبی که مردم تهران را خیلی عصبانی کرد


تصاویری از تگرگ امروز که شیشه خودروها را شکست!

رونمایی از جذاب‌ترین قابلیت‌ استوری اینستاگرام


جزئیات تازه از ماجرای گم شدن یسنا، دخترک ۴ساله‌


چرا در روز شیراز همه اماکن تاریخی و فرهنگی شیراز تعطیل شد؟
اعلام فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است


عکس‌های جدید میلاد کی‌مرام همه را غافلگیر کرد


هوش مصنوعی‌ این‌بار به رضا عطاران و صدام گیر داد!


عجیب‌‌ترین سرقتی که در تهران رخ داد


عکس متفاوتی که از یک مغازه نانوایی وایرال شد


عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد


فال روزانه یکشنبه۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳


ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند

دیگر خبرها

  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • جمله جنجالی کارشناس صداوسیما به افراد بی‌حجاب
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان