Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@14:25:50 GMT

در دور يک ميز، روي کدام صندلي بنشينيم؟

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۱۰۱۵۷

در دور يک ميز، روي کدام صندلي بنشينيم؟

خبرگزاري آريا - وب سايت ديجي رو: صندلي‌هايي که ما در جلسات و ملاقات‌ها انتخاب مي‌کنيم، هر کدام پيامي را براي ديگر اعضاي حاضر مي‌فرستند. مشاهده‌ي انتخاب صندلي يک شخص مثل مشاهده‌ي زبان بدن‌شان مي تواند به ما نشان دهد که آن فرد چقدر به ديگر اعضاي گروه نزديک است. انگيزه‌ي اشخاص هم حتي ممکن است از طريق انتخاب صندلي‌شان مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتي ما با اين اصول کليدي آشنا باشيم، مي‌توانيم از اين اطلاعات براي دستيابي به اهدافمان استفاده کنيم.
در شرايط کاري، قضيه کمي فرق مي‌کند
در روابط صميمي ما خيلي به جايي که براي نشستن انتخاب مي‌کنيم فکر نمي‌کنيم، اما بحث کار متفاوت است؛ چرا که ما به همکاران‌مان به اندازه‌ي دوستان يا شرکاي زندگيمان نزديک نيستيم. شما نه مي‌خواهيد خيلي دور و با فاصله بنشينيد و نه اينکه مي‌خواهيد وارد حريم ديگري شويد. شايد در اين زمينه تعادل برقرار کردن قدري سخت باشد. ما در ادامه ديدگاه‌هايي را در اين باره با شما در ميان مي‌گذاريم که اميداوريم در ملاقات‌هاي بعدي بهتان کمک کنند.

تصادفي جايي را انتخاب نکنيد، هدف داشته باشيد
در هر شرايطي، قبل از ياد گرفتن يا اعمال مهارت‌هاي جديد بهتر است که اول فکرتان را منسجم کنيد. شايد کارهاي تصادفي گاهي اوقات جواب بدهند اما اگر با مقاصد روشن وارد جلسه‌اي شويد، شانس بيشتري براي بدست آوردن آنچه ميخواهيد داريد. دستيابي به خيلي از چيزهايي که مي‌خواهيد به جاي نشستن‌تان بستگي دارد.
بهترين نقطه براي اعتمادسازي
اگر مي‌خواهيد اعتماد کسي که به شما نزديک نيست را بدست بياوريد، بهتر است صندلي‌اي انتخاب کنيد که مشوق همکاري باشد تا اينکه حالت دفاعي داشته باشد. شرايط اين چنيني اغلب شامل شرايطي مي‌شوند که شما در آنها مي‌خواهيد چيزي را به کسي بفروشيد، فرد ديگري را آموزش دهيد يا شرکت در يک مصاحبه‌ي کاري که مي‌خواهيد ظرفيت‌تان براي کار با ديگران را به نمايش بگذاريد.

گوشه ميز را انتخاب کنيد
در شرايطي که مي‌خواهيد اعتمادسازي کنيد، انتخاب صندلي‌اي که در گوشه‌ي ميز قرار دارد مزاياي بيشتري را براي شما بهمراه دارد. در اين جايگاه شما به راحتي مي‌توانيد اسناد و کاغذها را با طرف مقابلتان مرور کنيد و همچنين زبان بدني که مي گويد:«من طرف شما هستم» را به نمايش بگذاريد. نشستن رو‌به‌روي طرف مقابل ممکن است شما را رقابتي يا مهاجم جلوه بدهد. نشستن درست کنار طرف مقابل هم براي ملاقات اوليه ممکن است زيادي صميمي بنظر برسد.

سمت راست بنشينيد
اينکه کدام سمت کنار ميز مي‌نشينيد هم مي‌تواند تفاوت ايجاد کند. انتخاب کردن سمت راست ممکن است کمتر تهديد کننده بنظر برسد، چرا که اکثر افراد راست دست هستند. وقتي شما راست دست هستيد و فردي در سمت راست شما نشسته، يعني دست چپش به سمت شماست و اين بنظر بعيد مي‌رسد که کسي با دست غير غالبش بتواند آسيبي به شما وارد کند.
بگذاريد طرف مقابل جوري بنشيند که پشتش به ديوار باشد
وقتي ديوار يا فضاي خالي پشت طرف مقابل باشد احساس امنيت بيشتري مي‌کند. اينطوري طرف مطمئن است که کسي دزدکي از لاي در او را نگاه نمي‌کند يا از آنطرف ديوار شيشه‌اي راه نمي‌رود. وقتي کسي پشتش به ديوار بوده و ديدي واضح از در داشته باشد، قدرت بيشتري حس مي‌کند.
نقطه‌اي که نشان مي‌دهد شما مديري قابل اطمينان هستيد
چه در حال حاضر در موقعيت مديريت هستيد يا منتظر ترفيع، شما بايد صندلي‌اي انتخاب کنيد که قدرت و شايستگي شما را نشان دهد. اگر امکانش وجود دارد، صندلي سر ميز را انتخاب کنيد. ما مستعد پذيرش اين هستيم که فردي که سر ميز نشسته است قدرت بيشتري دارد. نشستن در اين جايگاه به شکل‌دهي ديدگاه مخاطبان‌تان کمک مي‌کند.

سر ميز بنشينيد
از در دور بمانيد
قدرتي که با نشستن سر ميز بدست مياوريد به راحتي با نشستن پشت به در خنثي مي شود. قدرتمندترين جايگاه جايي است که پشت‌تان به ديوار باشد. اين موضوع در مصاحبه‌ها هم صدق مي کرد، چرا که نمي‌گذارد بر فضا حاکم شويد و افراد ممکن است هر آن ورود و خروج کنند. گاهي اوقات رئيس اداره يا کسي که از بقيه از نظر رتبه بالاتر است سر ميز بنشينيد و وقتي چنين شرايطي وجود دارد شما بايد صندلي مياني را انتخاب کنيد. زبان بدن شما از صندلي مياني مي‌تواند به ديگران نشان دهد که شما آماده‌ي پيوند ايده‌ها و مرتبط کردن افراد به يکديگر هستيد. افرادي که در ميان مينشينند اغلب تمايل دارند که سؤال پرسيده و بحث را جلو ببرند. اينکه با ديگران احاطه شده باشيد موقعيتي اصلي است که مي‌تواند به عنوان حمايت و تقويتي براي کساني باشد که به اعتماد بنفس بيشتري احتياج دارند.

اگر نمي‌توانيد سر ميز بنشينيد صندلي مياني را انتخاب کنيد
چطور سازمان‌دهندگان مي‌توانند همه را درگير کنند
سازماندهندگان رويدادها و مديران مي‌توانند با استفاده از روانشناسي تنظيم صندلي‌ها، جلسات و برنامه‌ها را هموارتر سازند. چه شما کمپيني برگزار کرديد، چه کلاس درسي داريد، چه يک سري افراد را آموزش مي‌دهيد؛ يک سري موقعيت‌هاي نشستن وجود دارد که مي‌توانيد براي بهبود نتايج، هم براي خودتان و هم براي مخاطب‌تان، آنها را اتخاذ کنيد.
بجاي ميز مستطيل يا مربع از ميز دايره استفاده کنيد
اگر گزينه‌ي انتخاب ميز برايتان وجود دارد، سعي کنيد ميز گرد استفاده کنيد چرا که ديگر سر و ته ندارد و همه‌ي افراد اطراف آن مساوي هستند. ميز گرد به افراد قدرت داده و بيشتر حس مي‌کنند که شنيده مي‌شوند. همچنين بر سر ميز گرد امکان ديدن همه‌ي افراد وجود دارد که اين امکان بر سر ميزهاي مربع وجود ندارد. اينکه سر ميزهاي مربع يا مستطيل افراد رو‌به‌روي هم مي نشينند هم مي‌توانند احتمال ايجاد درگيري را بالا ببرد.
از رديفي نشاندن افراد اجتناب کنيد
در گذشته اکثر دانش‌آموزان در رديف‌هايي که مقابل تخته بود مي‌نشستند که خب اين طرز نشستن شايد مرتب‌تر بود، اما امکان ايجاد پيوند و يادگيري از يکديگر را براي آنها صلب مي‌کرد. تنظيم صندلي‌ها به شکل نعل اسبي يا بر سر ميزگرد، راهکار بهتري است. وقتي رديف وجود داشته باشد، سلسله مراتب توجه هم ايجاد مي‌شود، چرا که دانش‌آموزان باتوجه صندلي‌هاي جلوتر را انتخاب مي‌کنند و افراد عقبي معمولاً شلوغ مي‌کنند(هر چند اين مسئله هميشه صدق نمي‌کند). حتي افراد را به گروه‌هاي کوچک تقسيم کنيد، تا همه شانس پيوند بيشتري داشته و ديگر آن عقب پنهان نمي‌شوند.
با اين اطلاعات مي‌توانيد از اين پس آگاهانه‌تر در مورد محل نشستن‌تان تصميم بگيريد و به اهدافتان دست يابيد. با بکارگيري اين رويکردها با اثرگذاري بيشتر در جلسات حاضر شده و ديگران تحت تأثير زبان بدن شما قرار خواهند گرفت. درست است که وقتي کسي سمت چپ ما مي‌نشيند نگران شمشير کشيدنش نيستيم، اما از درون تمايل داريم که بيشتر به کسي که سمت راست‌مان نشسته اعتماد کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فدراسیون دوومیدانی یکی از فدراسیون های بلاتکلیف ورزش ایران است که باید بزودی منتظر برگزاری انتخابات آن باشیم. بعد از پایان اجباری و نافرجام ریاست صیامی رئیس سابق این فدراسیون در نیمه های دوران ریاست 4 ساله اش بنا بر حاشیه عجیبی که شیراز رخ داد، این فدراسیون درگیر دوران باطل لوپ سرپرستی شد. ابتدا افشین داوری عنان کار را در دست گرفت و پس از آن نوبت به مهدی مبینی رسید و عجیب اینکه هر دو دستاوردهای جالبی داشتند که رئیس قبلی و قبل تر یعنی کیهانی و صیامی به آن نرسیده بودند.

دوومیدانی در دوران سرپرستی افشین داوری بازیهای آسیایی هانگژو به یک طلای غیرمنتظره در پرتاب دیسک توسط محسن رسولی دست یافت و در سرپرستی مهدی مبینی میزبانی رقابتهای داخل سالن آسیا را به شکل آبرومندی برگزار کرد که منجر به دریافت دیپلم افتخار و لوح تقدیر میزبانی شد.

در آخرین روزهای سال گذشته ثبت نام ثبت‌نام از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون دوومیدانی و اعضاء هیات رییسه آن طی روزهای ۱۴ تا ۲۸ اسفند ماه برگزار شد و با توجه به نامنویسی مبینی سرپرست فدراسیون در انتخابات او از سمت خود کناره گیری کرد تا مطیعی سومین سرپرست فدراسیون در یک سال اخیر لقب بگیرد.

در نهایت در پایان ثبت نام از کاندیداهای ریاست دوومیدانی، احسان حدادی، مهدی مبینی، افشین داوری، ایرج عرب، مهران تیشه گران، هاشم خزایی، عنایت حسن پور، هاشم صیامی، سیدعلی کریمی، روح الله عسگری، مصطفی زرین افضل، عباسعلی مدیح و مهدی شریعتی فیض آبادی برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند تا شاهد یک انتخابات نزدیک و عجیب باشیم. انتخاباتی که در آن مدعیان ریز و درشتی وجود دارد.

در طول ماه های اخیر و هر چه به زمان انتخابات نزدیکتر می شویم، تحرکات کاندیداها برای حضور در انتخابات بیشتر شده و رقابت نزدیکتر می شود.

در میان کاندیداهای ثبت نام کرده، تعداد قابل توجهی از اعضای دوومیدانی حضور دارند که همین تنور انتخابات را داغتر کرده و رقابت را نزدیکتر کرده است. احسان حدادی، مهدی مبینی، افشین داوری، ایرج عرب، مهران تیشه گران، هاشم صیامی از جمله کاندیداهایی هستند که در دوومیدانی حضور داشته اند و هر کدام با کارنامه ای متفاوت به دنبال پیروزی در انتخابات هستند.

افشین داوری که یک دوره ریاست و دو دوره سرپرستی این فدراسیون را تجربه کرده، برای حضور مجدد در این فدراسیون برنامه دارد اما تفکرات سنتی و البته رابطه نه چندان مناسب او با برخی از اهالی دوومیدانی شانس او را کاهش داده.

ایرج عرب که بیشتر نام او را با سرپرستی در باشگاه پرسپولیس و فراری دادن برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس به یاد می آوریم، با پشتوانه مجید کیهانی رئیس اسبق فدراسیون وارد گردونه این انتخابات شده اما مشکل اینجاست که همان اندازه که عرب در نزد هواداران پرسپولیس منفور است، کیهانی نیز در نزد اهالی دوومیدانی دشمن دارد!

هاشم صیامی دبیر دوران کیهانی به واسطه ریاست دوران کیهانی مرد چندان محبوبی در دوومیدانی نیست و اتفاقات حاشیه ای که در دوران ریاستش در یک مسابقه دوومیدانی در شیراز رخ داد و منجر به برکناری اجباری وی شد، تایید وی برای حضور در انتخابات را در پرده ای از ابهام قرار داده. هر چند که بخشی از بدنه مجمع دوومیدانی منصوب وی هستند و صیامی به پشتوانه آنها می کوشد دوباره به صندلی ریاست بازگردد.

مهران تیشه گران رئیس سابق فدراسیون ناشنوایان نیز سابقه طولانی در دوومیدانی دارد و اساسا با دوومیدانی وارد عرصه ورزش شد. او سمت های مختلفی در فدراسیون دوومیدانی از رانندگی تا روابط عمومی را تجربه کرده اما اتفاق جنجالی که در جریان مسابقات بین المللی ناشنوایان رخ داد و منجر به برکناری وی شد، تایید او برای حضور در انتخابات را اگر نگوییم غیرممکن، دشوار نشان می دهد.

مهدی مبینی سرپرست سابق فدراسیون با سابقه طولانی در دوومیدانی سودای ریاست دارد. مبینی که خود ورزشکار ملی این رشته بوده به خوبی دوومیدانی را می شناسد و در این فدراسیون سالیان طولانی کار کرده. همچنین برگزاری موفق و درخشان رقابتهای داخل سالن قهرمانی آسیا و بازسازی شبانه روزی ورزشگاه مخروبه آفتاب انقلاب کارنامه او را در حوزه اجرایی نیز مقبول کرده اما مشکل اینجاست که وزارت ورزش و شخص وزیر توصیه اکید برای ممانعت از حضور سرپرستان در انتخابات فدراسیون ها داشته و مبینی با نادیده گرفتن این دستور برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده. پیش از این در فدراسیون شطرنج شاهد بودیم که وزیر در نهایت با کاندیداتوری شادی پریدر سرپرست این فدراسیون و استاد بزرگ سابق این رشته با وجود حمایت گسترده اهالی شطرنج از وی مخالفت کرد و به نظر می رسد برای پرهیز از وجود شائبه و حرف و حدیث در نهایت این سرنوشت در انتظار مبینی نیز باشد.

در نهایت در میان کاندیداهای نام آشنا تنها احسان حدادی نایب قهرمان المپیک و قهرمان و رکورددار سابق آسیا باقی می ماند. ستاره ای دیرپا که بی تردید مهمترین و بزرگترین ورزشکار تاریخ دوومیدانی ایران است. از مدتها قبل مشخص بود که حدادی برای حضور در صندلی ریاست فدراسیون برنامه دارد اما در روزهای پیش از ثبت نام با سیاست درباره حضورش در انتخابات اعلام می کرد که به جمع بندی نرسیده و از پاسخ قطعی طفره می رفت. در نهایت همان اتفاقی که پیش بینی می شد به وقوع پیوست و حدادی با ثبت نام در انتخابات رسما برای حضور در صندلی ریاست فدراسیون اعلام آمادگی کرد. با توجه به شرایط فوق بعید به نظر می رسد ستاره ای در تراز حدادی بدون هیچ پشتوانه ای پا به عرصه انتخابات بگذارد. او به اندازه ای باهوش هست که بداند گردونه انتخابات پیست پرتاب دیسک نیست که با آمادگی بدنی و ذهنی بتوان در آن موفق شد و به صندلی ریاست رسید. انتخابات بازیهای و مناسبات خاص خودش را دارد و کاملا از دنیای ورزش و قهرمانی جداست. در حقیقت به پشتوانه دوران پرفروغ و درخشان قهرمانی و مدالهای باارزش المپیک و جهانی و آسیایی نمی توان به صندلی ریاست رسید. بنابراین قطع به یقین حدادی با آنهمه تجربه در عرصه ورزش و البته سیاست و کیاستی که از او سراغ داریم، برای موفقیت در انتخابات برنامه ویژه ای دارد. از سوی دیگر او مهمترین ورزشکار تاریخ دوومیدانی ایران محسوب می شود که در بالاترین سطح موفق بوده و قطع به یقین ریز و بم این رشته و مشکلات و چالش های آن را با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کرده و از همه مدعیان بیشتر و بهتر می داند. از همین رو او از منظر آشنایی و اهلیت در دوومیدانی فاصله چند صد کیلومتری با سایر رقبا دارد و همین می تواند برگ برنده او در انتخابات باشد.

حضور ستاره های بزرگ ورزش در عرصه مدیریت یکی از فرمول هایی است که در ورزش ایران و جهان مورد تایید بوده و جواب داده. در ایران علیرضا دبیر در کشتی، سجاد انوشیروانی در وزنه برداری دو نمونه عالی آن هستند که از منظر افتخارات و جایگاه در تراز حدادی محسوب می شوند. در رده پایین تر محسن رضوانی در شنا، شیرجه و واترپلو، زهرا اینچه درگاهی در ژیمناستیک به عنوان قهرمانان ملی این رشته در فدراسیون های متبوع خود موفق و تاثیرگذار بوده و رشته خود را متحول کرده اند. از همین رو احسان حدادی نیز می تواند همانند این ستاره های ریز و درشت ورزش در رشته متبوع خود اثرگذار باشد و رشته مادر را متحول کند. بنابراین به نظر می رسد او بخت اصلی ریاست در فدراسیون دوومیدانی است البته اگر بازیهای پیش بینی نشده و برخی از تنگ نظری ها و تمامیت خواهی ها مانع نشود.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903391

دیگر خبرها

  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • نتیجه تحقیقی تازه درباره نشستن و تحرک
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • ترس از مدیران، دلیل بی‌میلی اونای امری به نشستن روی نیمکت بایرن مونیخ
  • امروز، پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • ۴ گزینه نهایی مکس ابرل برای نشستن روی نیمکت بایرن مونیخ
  • آخرین مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی امروز پایان می‌یابد
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ
  • امروز؛ پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی/نحوه تولید سابقه تحصیلی دیپلمه‌ها