Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری برنا تهران ، در پی عملیات نوسازی و بهسازی مقبره‌های آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان  ری و تخریب قبور این امامزاده به جهت بازدید جمعی از مسؤولان اداری و اجرایی شهرستان  ری با حضور خلیل‌آبادی و حجت نظری از اعضای شورای شهر به همراه شهرداری منطقه ۲۰، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ری ، رئیس اداره اوقاف شهرستان  ری ، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان  ری و تولیت آستان امامزاده عبدالله (ع) گرد هم آمدند تا با راهکارسنجی مناسب باعث تسهیل در امور شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طی این بازدید حسن خلیل‌آبادی در جمع خبرنگاران بیان داشت: این محل به ثبت میراث فرهنگی درآمده است و کلیه فعالیت‌های عمرانی آن باید مجوز میراث و با هماهنگی شهرداری منطقه صورت گیرد.

وی افزود: به دلیل قرارگیری این بقعه در مرکز شهرستان که کلیه فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی در این ناحیه معطوف شده است و جزو فضاهای کالبدی شهرری محسوب می‌شود. مسؤولان دست‌اندرکار این مجموعه باید ضمن دریافت مجوز اداره میراث فرهنگی گردشگری شهرستان ری  با هماهنگی شهرداری منطقه ۲۰ این عملیات عمرانی را انجام می‌دادند.

رئیس شورای شهرستان  ری ادامه داد: مسؤولان این امامزاده با این تصور که با تغییر سنگ‌فرش قبور بدون اطلاع و مجوز مشکلی در روند این اجرا پیش نمی‌آید و در همسان‌سازی نیاز به مجوز نخواهند داشت شروع به اجرای پروژه کردند.

خلیل‌آبادی گفت: امیدواریم این مشکل تا روز شنبه با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی شهرستان با هماهنگی شهرداری منطقه ۲۰ و حل و فصل شود و با تأیید نقشه و طرح‌ها، سنگ‌های نگهداری شده در سر جای خود نصب‌شده تا از دغدغه بازماندگان متوفیان کاسته شود.

وی در پاسخ تأخیر در مجوزها گفت: میراث فرهنگی مانع بهسازی نمی‌شود و حفظ این موضوع نیز تنها دغدغه شهرداری است و مطمئناً حفظ این ابنیه با مجوز شروع به فعالیت عمرانی اداره میراث و هماهنگی شهرداری منطقه  این روند پیشبرد شایانی خواهد داشت.

عضو شورای شهر تهران،  ری و تجریش در مورد انتقاد سعید اوتارخانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان  ری اظهار داشت: رئیس این اداره فقط گله کوچکی داشتند ولی وقتی ما نگرانی و مطالبات مردمی روبه‌رو می‌شویم قطعاً همدرد با آنان می‌شویم درضمن‌آنکه ما شش ماه پیش رأی اعتماد خود را از مردم گرفتیم و نیاز به تبلیغات نداریم در دوره بعد نیز کاندیدا نخواهیم بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است

ایسنا/کرمانشاه رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان طی امروز(شنبه، پانزدهم اردیبهشت) خبر داد.

علیرضا برشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:مصادف با سالروز شهادت بنیانگذار مکتب شیعی حضرت امام جعفر صادق(ع)، مجموعه جهانی بیستون، محوطه فرهنگی تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگربیگی و تکیه معاون الملک مهمترین اماکن تاریخی استان هستند که امروز تعطیل خواهند بود. 

رئیس گروه موزه ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: همچنین موزه های مردم شناسی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی استان در شهرستان های کرمانشاه، پاوه، دالاهو و سنقر نیز در این روز تعطیل است. 

به گفته این مسئول، موزه ها و اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا(یکشنبه) فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • هشدار شهرداری منطقه چهار یزد به صاحبان منازل فرسوده