Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر همدان پیمانکاران نگهداری از سگ‌های ولگرد را یکی از عوامل افزایش تعداد سگ‌ها دانست و گفت: هنوز به راهکار ویژه‌ای درباره حیواناتی که امروز در شهرها وجود دارند، نرسیده‌ایم.

به گزارش ایسنا، رضوان سلماسی دوشنبه 7 اسفند در نخستین گردهمایی بررسی تأثیرات گونه‌های اهلی بر محیط زیست شهری و حیات‌وحش در دانشگاه پیام‌نور همدان، اظهار کرد: توسعه زندگی انسانی باعث شده انسان‌ها وارد حریم زندگی حیوانات شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر اینکه کم‌کم تمام منابع زیست‌محیطی از دست می‌رود اما به اندازه کافی به این موضوعات توجه نمی‌کنیم، تصریح کرد: حیواناتی که امروز در شهرها وجود دارند همانند سنگ‌ها شاید معضلی محسوب شود اما هنوز به راهکار مشخصی برای ساماندهی آنها نرسیدیم.

سلماسی با اشاره به اینکه انسان‌ها شرایطی را فراهم کردند که حیوانات به شهرها راه پیدا کرده‌اند، یادآور شد: زباله‌هایی که در شهرها ایجاد شده، باعث شده است شرایطی برای حضور این حیوانات فراهم شود.

این عضو شورا با بیان اینکه برنامه‌های زیادی در سال‌های گذشته صورت گرفت، از شهرداری خواست در این زمینه ورود کند و افزود: سال‌های گذشته با کشتار سگ‌ها می‌خواستند جمعیت آنان را کاهش دهند همچنین برنامه نگهداری سگ‌ها در پناهگاه‌ها درنظر گرفته شده بود که امروز هنوز از این برنامه‌ها نتیجه قابل‌قبولی نگرفتیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود هزینه‌های گزافی که برای برنامه‌های گذشته صورت گرفت، نتیجه قابل‌قبولی از برنامه‌ها گرفته نشده است، بیان کرد: براساس برنامه‌های وزارت کشور در بحث ساماندهی سگ‌های ولگرد شهرداری‌ها فقط دخیل نیستند بلکه بسیاری از مجموعه‌ها باید ورود کنند و نیاز از بودجه خوبی هم گذاشته شود.

سلماسی با تأکید بر اینکه امروز به دنبال راهکار هستیم، تصریح کرد: اگر امروز تعداد سگ‌های ولگرد افزایش یافته اما باید ببینیم چه کرده‌ایم که بعد از ورود به محیط زندگی این جانوران این اتفاقات افتاده است.

وی پیمانکاران نگهداری از سگ‌های ولگرد را یکی از عوامل افزایش تعداد سگ‌ها دانست و تأکید کرد: پیمانکارانی که خارج از مجموعه برای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌ها ورود کردند، به بهانه‌ای گرفتن و نگهداری این سگ‌ها پولی دریافت می‌کنند بنابراین بخشی از علت افزایش سگ‌ها این پیمانکاران می‌توان دانست چرا که درآمد بیشتری کسب خواهند ‌کرد.

عضو شورای شهر همدان در پایان یادآور شد: باید همه شرایط را بسنجیم و راه علمی و اجرایی را در کنار هم انجام دهیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند

تین نیوز

تعداد تلفات حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 15 درصد افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز، بر اساس جدول و نمودار آماری که از سوی وزارت راه و شهرسازی در قالب کتابچه عملکرد، پایش و کنترل آماری اهم شاخص های کلیدی وزارت راه و شهرسازی در 12 ماهه سال 1401 ، منتشر شد، تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1401 به رقم 17 هزار و 745 نفر رسید.

این درحالی است که تعداد متوفیان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1400 رقمی معادل 15 هزار و 440 نفر بود که این عدد نشان دهنده افزایش 15 درصدی تلفات حوادث رانندگی است.

همچنین در 11 ماهه سال 1401 تعداد 341 هزار و 113 نفر بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شده اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن، 292 هزار و 837 نفر بوده که این عدد نیز بیانگر افزایش 16 درصدی تعداد مصدومان حوادث رانندگی است.

به گزارش تین نیوز، تعداد متوفیان و مصدومان حوادث رانندگی که در این جدول ذکر شده از آخرین آمار اعلامی سازمان پزشکی قانونی کشور استخراج شده و مربوط به حوادث درون شهری، برون شهری و روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟
  • سگ‌های ولگرد، بلای جان ده‌ها هزار ایرانی (فیلم)
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار