Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چند روز اخیر انتشار عکسی از امام جمعه ایلام در حالی که سوار ماشین پرادو است انتقاداتی را در فضایی مجازی برانگیخته. منتقدین می‌گویند امام جمعه ایلام؛ استانی که از محرومترین استان‌های کشور محسوب می‌شود نباید سوار ماشین خارجی شود و این با شان امام جمعه سازگار نیست.به گزارش بلاغ، در چند روز اخیر انتشار عکسی از امام جمعه ایلام در کنار پرادو،انتقاداتی را در فضایی مجازی برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتقدین می‌گویند امام جمعه ایلام؛ استانی که از محرومترین استان‌های کشور محسوب می‌شود نباید سوار ماشین خارجی شود و این با شان امام جمعه سازگار نیست. در آن طرف ماجرا هم، هادی لطفی، پسر امام جمعه ایلام با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود به این نقد‌ها پاسخ داد. او ماشین پرادو را متعلق به دفتر امام جمعه و نه شخص امام جمعه ایلام دانست و حرف‌های مطرح شده در مورد مورد هزینه‌های ولیمه فرزند خودش را دروغ خواند.  (پسر امام جمعه ایلام، گفتگوی کاملی را با «فردا» در این زمینه انجام داده که تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد.)     رئیس دفتر امام جمعه ایلام در گفتگو با «فردا» در این رابطه گفت: «طبق قانون، ماشینی که امام جمعه در شهر دارد، پژو است و چون مناطق ما کوهستانی است برای سفر به اطراف و مناطق کوهستانی، هر مدیر کلی یک ماشین هم برای این گونه موارد دارد و این ماشین پرادو هم داخل شهر استفاده نمی‌شود.»

آقای یگانه در مورد قیمت این خودرو گفت: «منتقدین و افرادی که سروصدا کردند تهمت زدند که ارزش ماشین ۴۰۰ میلیون تومان است در حالی که فکر می‌کنم ارزش این ماشین ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان باشد.»

رئیس دفتر امام جمعه ایلام در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع با منش ساده زیستی که یک امام جمعه باید داشته باشد سازگار است؟ بیان کرد: «من بیش از ۲۰ سال است که در دفتر امام جمعه رئیس دفتر هستم. من زیاد با نماینده های، ولی فقیه ارتباط داشته ام. همین آقای آل هاشم که الان می‌نویسند گفته که نرده‌ها را بردارید، بدانید که از روز اول امام جمعه ایلام اجازه گذاشتن نرده‌ها را نداد و حتی اجازه نداد پاسدار‌ها در هنگام نماز سرپا بایستند. ایشان سوابق درخشانی دارد و پاسدار رسمی هست. چندین سال نماینده، ولی فقیه در سپاه منطقه کرمانشاه بوده است.»

وی در مورد صفحه اینستاگرام پسر امام جمعه ایلام و عکس‌های منتشر شده در آن هم گفت: «ما شنیده ایم بعضی از پسران نمایندگان ولی فقیه چه کار‌ها می‌کنند، به عنوان مثال آقای خزعلی گفته که «فلانی اصلا پسر من نیست.» در حالی که پسر ایشان با چند تن از بازیگران از قدیم دوست بوده و از آنها دعوت کرده و این طور هم نبوده که خرج چندانی کند. البته می دانیم که نباید عکس‌ها را آن گونه منتشر می‌کرد.»  
در همین زمینه هم حمید رسایی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار «فردا» گفت: «به هر ترتیب کسی که نماینده، ولی فقیه است و در جایگاه امام جمعه قرار گرفته است مردم به او نگاه می‌کنند یعنی مشی و عملکرد او مورد توجه مردم است پس باید به قواعدی پایبند باشد؛ خصوصا الان که مردم با مشکلات حاد اقتصادی روبرو هستند و بدیهی است کسی که نماینده، ولی فقیه و در لباس روحانیت است، از او توقع بیشتر می‌رود و باید با مشکلات مردم همراهی بیشتری از بقیه مسئولان داشته باشد.»

وی افزود «مطابق اخباری که آمده و اسنادی که در فضای مجازی منتشر شده است، امام جمعه محترم ایلام بر اساس نگاهی که دارند، مشی اداری شان برخلاف این اصل بدیهی است و حاکی از اشرافیگری و تجملگرایی است. متاسفانه تا الان در برابر ادعا‌هایی که درباره عملکرد ایشان شده است، پاسخ درخوری دیده نشده است. از طرف دیگر جمعی از روحانیون شهر ایلام به این مشی اعتراض کرده اند و این رفتار را خلاف توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و جایگاه امام جمعه می‌دانند که باعث بدبینی مردم می‌شود، اما نحوه برخورد امام جمعه و ادبیاتی که وی در برابر منتقدان بکار برده هم برخلاف شان این جایگاه است.»

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد وظایف نهاد‌های قانونی در این مورد هم گفت: «به نظرم در این مسئله دو تا نهاد وظیفه اصلی را دارند؛ یکی دادگاه ویژه روحانیت یعنی جناب آقای رئیسی و دیگری هم شورای عالی سیاست گذاری ائمه جمعه و جناب آقای علی اکبری، این دو نهاد باید این مسئله را بررسی کنند اگر ادعا‌های مطرح شده است توسط روحانیون معترض درست نیست با کسانی که این ادعا‌ها خلاف واقع را مطرح کرده اند و در فضای مجازی منتشر کرده اند، برخورد کنند، اما اگر درست است و مباحث مطرح شده مطابق با واقعیت است، این امام جمعه ایلام است که باید مورد باز خواست قرار بگیرد و از طلبه‌ای که به این مسئله از باب امر به معروف ونهی از منکر با رفتار امام جمعه اعتراض کرده، تجلیل شود. وقتی رهبر انقلاب در بیست ونه بهمن می‌فرمایند که خوی اشرافی گری مسئولان، عدم توجه به مستضعین و امتیاز طلبی مسئولان عمل ضد انقلابی است یعنی اگر امام جمعه‌ای این کار را کرده باشد یا مسئولی در هر جایگاهی چنین عملکردی دارد، رفتار او مردم را نسبت به انقلاب بدبین می‌کند. برای همین معتقدم اعتراض طلاب نه تنها تشویش اذهان عمومی نیست بلکه عین انقلاب اسلامی است.» کد مطلب: 351894 مرجع : فردا 

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

ارزش افزوده؛ ماراتنی که خط پایان ندارد/ انتظار نافرجام اصناف برای اصلاح قانون

"تنهازیستی"، ترکش انفجار مخرب "زندگی انسانی" ایرانیان/ دولت در قبال بیماری "زندگی تک‌نفره" حساس شود

کارگران در حوادث انقلاب و دفاع مقدس با بصیرت و غیرت در صحنه بودند

افزایش 20 تا 30 درصدی آجیل در بازار مازندران/ قیمت انواع آجیل

امتداد مظلومیت و غربت یگانه دخت نبی مکرم اسلام در شهر تنکابن

    رئیس دفتر امام جمعه ایلام: از «پرادو» برای مناطق کوهستانی استفاده می‌کنیم/ حمید رسایی: باید دادگاه ویژه روحانیت به مسئله ورود کند رایزنی وزرای خارجه مصر و اردن درباره احیای مذاکرات سازش مرکل خواستار تجدید‌نظر در سیاست‌های اتحادیه اروپا شد کرملین: وضعیت «غوطه شرقی» بسیار هشداردهنده است سردار جزایری: آینده از آنِ نُجَباء و نُجَباءها است انتقاد مطهری از شورای تامین و وزارت کشور آل‌سعود: بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین یعنی اعلام جنگ با ما اظهارات پوتین درباره آتش‌بس در سوریه ایران نقطه تقابل روسیه و انگلیس در شورای امنیت نامه کمیسیون اقتصادی به رئیس‌جمهور گروه‌های مسلح در حال برنامه‌ریزی برای حمله شیمیایی به دمشق لاریجانی: امنیت، خط قرمز مسئولان است رأی مدعیان اصولگرایی به نجفی با چه تدبیری انجام شده است؟ بازداشت 3 متهم در پرونده جاسوسی محیط زیستی/ آخرین وضعیت پرونده اختلاس در وزارت نفت/ دستگیری مسئول سابق حراست بانک مرکزی بازی انرژی هسته‌ای عربستان تکذیب راه اندازی دفتر دادستانی در وزارت اطلاعات دسترسی دری‌اصفهانی به تمام اطلاعات طبقه‌بندی شده بمباران مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق توسط ترکیه اژه‌ای: نفوذی‌ها پوششی معقول و مورد پذیرش مردم و حکومت را دارند دستگیری سه متهم مرتبط با پرونده سیدامامی  

حزب‌الله سکوهای گازی اسرائیل را کوه آتش می‌کند

۲ شرط آمریکا برای طالبان

نتیجه جایزه دادن سلبریتی ها به جنایتکاران چیست؟

انتقاد مسکو از تحریف واقعیت‌ها از وضعیت غوطه شرقی

کویت خواهان توقف درگیری در غوطه شرقی شد

ترکیه، بسیج مردمی سوریه را تهدید کرد

روحانی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه در مجلس کلید خورد

آیا مصر محاصره غزه را کاهش می‌دهد؟

واکنش متفاوت نماینده شیراز به سقوط هواپیما

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه

امام جمعه ایلام به ادامه دار بودن کودک‌کشی و قتل‌عام زنان و کودکان غزه توسط اسرائیل غاصب اشاره داشت و گفت:مدعیان حقوق بشر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم جانیان کودک کش را زیر چتر حمایتی خود قرار داده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین ‌اله‌نور کریمی‌تبار‌ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام با اشاره به سالگرد شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: آن حضرت و پدر بزرگوارش امام باقر (ع) در فرصتی که پیدا کردند، تبیین‌کننده معارف الهی بودند.

امام جمعه ایلام ‌با بیان اینکه همه ما مدیون مجاهدت‌های علمی و رهنمودهای آن حضرت هستیم، افزود: امروز باید تمام توان خود را برای قدردانی از مجاهدت های امام معصوم با شرکت در مراسم بزرگداشت‌شان به‌کار بگیریم.

خطیب نماز جمعه ایلام ‌با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از معلمان تصریح کرد: ایشان در این دیدار فرمودند که آموزش‌وپرورش به‌خاطر اینکه پرورش‌دهنده منابع انسانی است وزارت‌خانه در عرض سایر وزارت‌خانه‌ها نیست، بلکه مقام جدایی دارد.

وی به ادامه‌دار بودن کودک‌کشی و قتل‌عام زنان و کودکان غزه توسط اسرائیل غاصب اشاره داشت و اضافه کرد: مدعیان حقوق بشر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم جانیان کودک کش را زیر چتر حمایتی خود قرار داده‌اند؛ آمریکا از قدرت ظالمانه وتو استفاده کرد و اجازه نداد تا کشور مسلمان فلسطین که در سازمان ملل به عنوان عضوی از این سازمان مطرح شده بود، پذیرفته شود.

امام جمعه ایلام در ادامه به حمایت کنگره آمریکا از رژیم اسرائیل اشاره داشت و تاکید کرد: وقتی‌که دادگاه لاهه بحث جنایت‌های اسرائیل را بررسی می‌کند کنگره آمریکا تهدید می‌کند اگر بخواهید اسرائیل را محکوم کنید، با شما برخورد قاطع خواهد شد.

وی ‌با اشاره به رویه آشکار استکبار جهانی در کنگره آمریکا مبنی بر تصویب اینکه یهودی‌ستیزی ممنوع است، خاطرنشان کرد: اما منظور آن‌ها از یهودی‌ستیزی این است که هیچ شهروند آنان در هیچ جای کشورشان نگوید جنگ علیه غزه را متوقف کنید و هر شعاری به نفع فلسطین مساوی با یهودی‌ستیزی و مجازات آتش شدید دارد.

خطیب نماز جمعه ایلام با تاکید بر اینکه زمانی تنها در کشور ما شعار مرگ بر اسرائیل طنین‌‌انداز می‌شد، ادامه داد: اما امروز این شعار با زبان فارسی در دانشگاه‌های آمریکا مطرح می‌شود که این مهم نشان از صدور فرهنگ انقلاب جمهوری ایران اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی و به نفع مردم فلسطین است.

وی ‌به قانون خشن حمایت از پلیس در آمریکا اشاره داشت و گفت: با هر حرکت اضافی فرد در برابر پلیس، مورد ضرب گلوله قرار گرفته و خونش پایمال می‌شود که با این وضعیت هیچ‌کسی جرأت دفاع از خود را در برابر پلیس ندارد.

‌امام جمعه ایلام در ادامه به رجزخوانی برخی‌ها در اغتشاشات پیش‌آمده در کشورمان مبنی بر تهاجم به حافظان امنیت گفت: ‌اما امروز آنها در برابر قتل‌عام هزاران زن و کودک در غزه سکوت کرده‌اند، آیا زن، زندگی، آزادی در غزه کاربرد ندارد، چشمان آنان کور و گوش‌های آن‌ها کر شده و دم از حقوق بشر و حقوق مظلوم نمی‌زنند.

‌کریمی‌تبار این برخورد دوگانه برای شناخت پیاده‌نظام دشمن در داخل کشور و قلم به مزد که برای استکبار جهانی تلاش می‌کرده‌اند کافی‌ است، عوامل دشمن در داخل کشور بدانند که منفورترین انسان‌ها در کشور ما خودباخته‌های خودفروخته‌ای هستند که زبان و قلم آن‌ها با اشاره‌‌ موساد و سیا برای آنان کار می‌کند.

وی ‌به بازگشت پیکر مطهر سردار بسیجی شهید "محمد شفیع فیضی‌زاده"بعد از 41 سال اشاره داشت و گفت: مشیت الهی این است که شهدای جاویدالاثری که در مهمانی الهی متنعم هستند، هر از چند گاهی ما را به مهمانی خود مفتخر کنند، تا قدردان ایثار و هدفی که جانشان را نثار آن کرده‌اند و همچنین خانواده‌های مکرم‌شان باشیم.

امام جمعه ایلام در پایان با تبریک و تسلیت به خانواده‌های مکرم این شهید، فرزندان و خانواده مکرم‌ و همرزمانشان، از همه مردم استان برای حضور در تشییع پیکر پاک این شهید دعوت کرد.

انتهای پیام/180/.

دیگر خبرها

  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند
  • قاتل ۴۱ ساله در رشت دستگیر شد
  • ورود سامانه ناپایدار جوی به استان اردبیل از روز جمعه
  • علی مطهری: در خانواده آیت الله مطهری، نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌ها همه یک گونه فکر می‌کنند/ حکومت باید بر اجرای حجاب نظارت کند
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور: گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است