Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-07@02:43:39 GMT

دلیل ممانعت مجلس از اجرای قرارداد با رنو

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۱۷۳۱۹

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به احتمال تفحص از قرارداد رنو با سایپا و ایران‌خودرو گفت: در صورت عدم انتقال فناوری به داخل، مجلس جلوی اجرای این قرارداد را خواهد گرفت.به گزارش بلاغ، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی درباره قرارداد شرکت رنو فرانسه با دو شرکت داخلی ایران خودرو و سایپا گفت: این قرارداد مبتنی بر استقرار شرکت رنو در خودروسازی کاشان و همراه با خرید سهم 100درصدی «بن‌رو» قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرط چنین قراردادهایی این است که فناوری تولید را در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار دهند، اما برحسب اطلاعات، بنای شرکت رنو بر این است که خود تولید را انجام دهد، یعنی یک پایگاه ارزان‌قیمتی را در اختیار رنو قرار داده‌ایم که در کشور ما تولید خودرو انجام دهد و پس از آن دست به صادرات هم بزند؛ در این صورت ما چه بدست خواهیم آورد؟

بیشتر بخوانید:

یارانه برجامی ایران به پاریس

پورمختار با تاکید بر ضرورت پیگیر بودن نسبت به اخذ فناوری تولید خودرو در چارچوب این قرارداد گفت: طبیعتاً مجلس بر این قرارداد نظارت خواهد داشت تا ببینیم در نتیجه آن چه ارمغانی برای کشور خواهد آورد؟ و چه آموزش‌هایی برای نیروهای ایرانی صورت خواهد گرفت؟ و نیز چه میزان از آنها استفاده خواهد شد؟

وی تصریح کرد: در صورتی که پاسخ مناسب این سوال‌ها را دریافت نکنیم، مجلس قطعاً جلوی تداوم این قرارداد را خواهد گرفت، چرا که مجلس به شدت به این موضوع حساسیت دارد که هیچ شرکت خارجی بدون انتقال تکنولوژی صرفاً در کشور ما دست به تولید ارزان قیمت نزند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعتاً کمیسیون صنایع مجلس مرجع اولیه رسیدگی به این موضوع است و در ادامه باب تحقیق و تفحص نیز درباره قرارداد رنو با دو شرکت سایپا و ایران خودرو باز است.

کد مطلب: 352007 مرجع : فارس 

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

ارزش افزوده؛ ماراتنی که خط پایان ندارد/ انتظار نافرجام اصناف برای اصلاح قانون

"تنهازیستی"، ترکش انفجار مخرب "زندگی انسانی" ایرانیان/ دولت در قبال بیماری "زندگی تک‌نفره" حساس شود

کارگران در حوادث انقلاب و دفاع مقدس با بصیرت و غیرت در صحنه بودند

افزایش 20 تا 30 درصدی آجیل در بازار مازندران/ قیمت انواع آجیل

امتداد مظلومیت و غربت یگانه دخت نبی مکرم اسلام در شهر تنکابن

    دلیل ممانعت مجلس از اجرای قرارداد با رنو زوایای پنهان حقایق عفرین و غوطه شرقی سوریه ماجرای افسر پلیس آمریکا به دلیل «نکشتنِ یک سیاه‌پوست» اخراج شد! اقدامات سپاه برای درمان بیماران پروانه‌ای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه دو وزیر سوری عربستان الحریری را برای سفر به ریاض «دعوت» کرد قدردانی ظریف از حمایت‌های صربستان از ایران نامه اروپا به ایران، ترکیه و روسیه حمله خمپاره‌ای مجدد تروریست‌های تکفیری‌ها به دمشق ممکن است نتانیاهو برای فرار از مجازات، جنگی به راه بیندازد اردوغان: کشتار غیرنظامیان در غوطه شرقی ادامه دارد! حریری: به‌دنبال خلع سلاح حزب‌الله نیستیم آخرین اخبار از بررسی بودجه ۹۷ در شورای نگهبان انهدام غار داعش با هلاکت ۳۰ داعشی انفجار در انگلیس ۴ کشته بجا گذاشت روایت تایمز از تصمیم نظامی جدید عربستان سردار جزایری: آینده از آنِ نُجَباء و نُجَباءها است قیمت نان برای سعد الحریری دردسرساز شد واکنش باراک به مظلوم نماییی نتانیاهو در مونیخ داعش چگونه کسب درآمد می‌کرد؟/ ادعای یک مقام بحرینی علیه ایران/ احضار بازیکن استقلال به دادسرا/ تماس صوتی ایمو فیلتر شد  

حزب‌الله سکوهای گازی اسرائیل را کوه آتش می‌کند

نتیجه جایزه دادن سلبریتی ها به جنایتکاران چیست؟

انتقاد مسکو از تحریف واقعیت‌ها از وضعیت غوطه شرقی

کویت خواهان توقف درگیری در غوطه شرقی شد

آیا مصر محاصره غزه را کاهش می‌دهد؟

وزارت صنعت ۸ مشاور وزیر را برکنار کرد

مجوز مجلس به دولت برای حذف یارانه پردرآمدها

کارگروه FATF خواسته‌های خود از ایران را رونمایی کرد

گزارش کیهان از پشت پرده انتحاری منسوبان فرقه تابنده

آل‌سعود: بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین یعنی اعلام جنگ با ما

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوای جالب چهره امنیتی با مدافع زاکانی بر سر قرارداد جنجالی +تصویر

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم به اظهارات اخیر مالک شریعتی، نماینده مجلس که در دفاع از علیرضا زاکانی در ماجرای قرارداد او با چینی ها، به جهرمی حمله کرده بود واکنش نشان داد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که آذری جهرمی ابتدا در کانال تلگرامی خود نوشته بود: «اگر گفتید محصول نهایی شرکت ساختمان سازی چیست؟ آفرین، اتوبوس برقی!»

در واکنش به این پست، مالک شریعتی به آذری جهرمی حمله ور شد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در شرایط تحریم نفت، شرکت تراستی با تایید کمیته ضدتحریم دبیرخانه شعام، تامین کننده منابع ارزی در قرارداد واردات کالاهای اساسی، دارو و سایر نیازها از جمله واگن اتوبوس و ... می شود. مصوبه کمیته مذکور "سرّی"، افشایش خیانت و مطالبه شفاف شدنش حماقت است. موضع این طناز امنیتی کدام است؟

آذری جهرمی هم در واکنش به این توییت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بابک زنجانی هم یک تراستی بود… کینه ی امثال آقای شریعتی از امنیتی ها قابل درک است، اما یک جمله در بسته عرض میکنم و میگذرم تا نگران آبرویشان نباشند، امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند که برای توجیه عملکرد اربابشان در شهرداری، دست به افشای وجود مصوبه‌ای سرّی در شورای عالی امنیت ملی بزنند.

دیگر خبرها

  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران
  • ممانعت فرانسه از ورود پزشک فلسطینی به خاک این کشور
  • دعوای جالب چهره امنیتی با مدافع زاکانی بر سر قرارداد جنجالی +تصویر
  • طوفان‌الاقصی/ ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود آمبولانس به طولکرم برای انتقال پیکر شهدا
  • آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند