Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@12:37:12 GMT

اینفانتینو برای داور دربی شمشیر دو لبه است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۰۱۹۷

اینفانتینو برای داور دربی شمشیر دو لبه است

به گزارش جهان نيوز، سیدرضا غیاثی درمورد کتک خوردن میثم زاهدی‌فر داور بازی ملوان و نفت مسجدسلیمان در انزلی بعد از پایان بازی گفت: در حال حاضر یک کلاس‌بین‌المللی برای ناظران برگزار کرده‌ایم و درگیر این کلاس هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم فیلم‌های مسابقات را به طور دقیق بررسی کنیم اما با پرس‌وجویی که انجام دادیم متوجه شدیم کسانی که به داور حمله کرده‌اند از مسئولان تیم نبوده‌اند و افرادی که مجوز حضور در زمین را داشته‌اند به داور حمله‌ور شده‌اند حتی مسئولان تیم برای کمک به حل مساله وارد ماجرا هم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واقعا نمی‌دانم باید برای چنین رفتاری با یک داور چه بگویم، اما قطعا در این مورد فدراسیون فوتبال تصیمات لازم را اتخاد می‌کند و اگر هم داور مرتکب اشتباه شده باشد ما آن را بررسی و اعلام می‌کنیم. 

وی درمورد اینکه گفته می‌شود فغانی داور دربی 86 است، گفت: چیدمان داوری با فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران است و باید دید که ایشان چه تصمیمی می‌گیرند ضمن اینکه برای انتخاب داور دربی مراجع ذی‌صلاح نیز باید نظر خود را اعلام کنند هنوز مشخص نیست که به طور قطعی فغانی این بازی را سوت می‌زند یا فرد دیگری. 

غیاثی در مورد اینکه اگر فغانی داور دربی باشد حضور اینفانتینو چقدر می‌تواند به او کمک کند گفت: همانطور که گفتم هنوز انتخاب داور دربی قطعی نشده است اما حضور رئیس فیفا برای داوری مثل فغانی می‌تواند در دربی شمشیری دو لبه باشد یعنی هم حسن دارد هم ضرر، اگر بازیکنان و تماشاگران دو تیم همکاری لازم را برای برگزاری یک بازی جوانمردانه انجام بدهند فغانی می‌تواند به راحتی قضاوت خوبی مقابل چشمان رئیس فیفا داشته باشد و این یک امتیاز و حسن بزرگ برای داوری فوتبال ما و فغانی است. 

وی افزود: اما اگر بازیکنان و مربیان دو تیم به خاطر یک اشتباه داوری یا یک تصمیم اشتباه بخواهند مدام به داور حمله‌ور شوند و اعتراض کنند در آن صورت شرایط برای کار فغانی سخت می‌شود و این به ضرر او خواهد بود.

به همین دلیل می‌گویم شاید داور دیگری برای دربی انتخاب کنند زیرا در آن صورت هر اتفاقی در دربی بیفتد دیگر ادامه دار نخواهد بود و رئیس فیفا می‌رود و داور هم کارش را انجام داده است اما اگر فغانی داور دربی باشد و بتواند بازی را خوب قضاوت کند قطعا این مساله در تصمیمات آینده فیفا تاثیرگذار خواهد بود زیرا او دربی را با صد هزار تماشاگر مقابل چشمان رئیس فیفا به خوبی قضاوت کرده است.
  منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف شمشیر کمیاب هزار ساله در اسپانیا

 نتایج تحقیقات جدید نشان داد که یک شمشیر کمیاب که لقب «اکس‌کالیبور» به آن داده شده است و در «والنسیا»، شهری واقع در اسپانیا کشف شده است، در حقیقت یک هزار سال قدمت دارد و این یعنی؛ این شمشیر آخرین‌بار زمانی از قبضه خارج شده است که بخش زیادی از اسپانیا تحت حکمرانی مسلمانان بوده است.

«لایوساینس» در این‌باره نوشت، این شمشیر آهنین ۴۶ سانتی‌متری در سال ۱۹۹۴ درحالی داخل یک گور پیدا شد که به صورت عمودی در آن قرار داده شده بود و به همین دلیل به یاد شمشیر افسانه‌ای پادشاه «آرتور» لقب «اکس‌کالیبور» به این شمشیر داده شد. بر اساس داستان‌های قرون وسطایی، پادشاه «آرتور» این شمشیر را که به صورت عمودی داخل یک سنگ بود از آن بیرون کشید و به تاج و تخت بریتانیا رسید.

شمشیر والنسیا در خانه‌ای متعلق به دوران اسلامی پیدا شد. مقامات شهر والنسیا در بیانیه‌ای اعلام کردند که دسته شمشیر با صفحات برنز تزئین شده و دارای انحنا‌هایی است که کار با شمشیر را راحت‌تر می‌کند.

حتی با وجود اینکه شمشیر در یک محوطه متعلق به دوران اسلامی کشف شده است، یک ویژگی آن تعیین قدمت را دشوار می‌کرد؛ خمیدگی شمشیر کمی به سمت نوک شمشیر است که این ویژگی در شمشیر‌های ساخته شده توسط «ویزیگوت»‌ها که از سال ۴۱۸ تا ۷۱۱ میلادی بر اسپانیا حکومت می‌کردند نیز دیده می‌شود. در نتیجه این ابهام مطرح شده بود که آیا این شمشیر مربوط به دوران ویزیگوتی است یا اسلامی؟!

برای پاسخ دادن به این سوال، یک باستان‌شناس از «دانشگاه گرانادا» تحقیقاتی را برای تعیین قدمت این شمشیر آغاز کرد و با بررسی فلزکاری و رسوب به جای مانده در آن، به این نتیجه رسید که قدمت این شمشیر به قرن دهم میلادی بازمی‌گردد. همچنین مشخص شد که اندازه شمشیر برای اینکه توسط یک سوارکار مورد استفاده قرار بگیرد، تعیین شده بود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • واکنش اینفانتینو و مسی به درگذشت اولین مربی قهرمان فوتبال آرژانتین
  • ۴۷ میلیون افغانستانی را خوشحال کردیم | اینفانتینو هم از صعود افغانستان به جام جهانی هیجان‌زده بود
  • چلسی ۵-۰ وستهم: پیروزی در دومین دربی لندن ظرف سه روز
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله در اسپانیا
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست؛ تندرو‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس
  • بارسلونا دربی را باخت و رئال مادرید را قهرمان لالیگا کرد
  • شریفی تخته گاز با فجر به دنبال صعود