Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@17:27:49 GMT

اینفانتینو برای داور دربی شمشیر دو لبه است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۰۱۹۷

اینفانتینو برای داور دربی شمشیر دو لبه است

به گزارش جهان نيوز، سیدرضا غیاثی درمورد کتک خوردن میثم زاهدی‌فر داور بازی ملوان و نفت مسجدسلیمان در انزلی بعد از پایان بازی گفت: در حال حاضر یک کلاس‌بین‌المللی برای ناظران برگزار کرده‌ایم و درگیر این کلاس هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم فیلم‌های مسابقات را به طور دقیق بررسی کنیم اما با پرس‌وجویی که انجام دادیم متوجه شدیم کسانی که به داور حمله کرده‌اند از مسئولان تیم نبوده‌اند و افرادی که مجوز حضور در زمین را داشته‌اند به داور حمله‌ور شده‌اند حتی مسئولان تیم برای کمک به حل مساله وارد ماجرا هم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واقعا نمی‌دانم باید برای چنین رفتاری با یک داور چه بگویم، اما قطعا در این مورد فدراسیون فوتبال تصیمات لازم را اتخاد می‌کند و اگر هم داور مرتکب اشتباه شده باشد ما آن را بررسی و اعلام می‌کنیم. 

وی درمورد اینکه گفته می‌شود فغانی داور دربی 86 است، گفت: چیدمان داوری با فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران است و باید دید که ایشان چه تصمیمی می‌گیرند ضمن اینکه برای انتخاب داور دربی مراجع ذی‌صلاح نیز باید نظر خود را اعلام کنند هنوز مشخص نیست که به طور قطعی فغانی این بازی را سوت می‌زند یا فرد دیگری. 

غیاثی در مورد اینکه اگر فغانی داور دربی باشد حضور اینفانتینو چقدر می‌تواند به او کمک کند گفت: همانطور که گفتم هنوز انتخاب داور دربی قطعی نشده است اما حضور رئیس فیفا برای داوری مثل فغانی می‌تواند در دربی شمشیری دو لبه باشد یعنی هم حسن دارد هم ضرر، اگر بازیکنان و تماشاگران دو تیم همکاری لازم را برای برگزاری یک بازی جوانمردانه انجام بدهند فغانی می‌تواند به راحتی قضاوت خوبی مقابل چشمان رئیس فیفا داشته باشد و این یک امتیاز و حسن بزرگ برای داوری فوتبال ما و فغانی است. 

وی افزود: اما اگر بازیکنان و مربیان دو تیم به خاطر یک اشتباه داوری یا یک تصمیم اشتباه بخواهند مدام به داور حمله‌ور شوند و اعتراض کنند در آن صورت شرایط برای کار فغانی سخت می‌شود و این به ضرر او خواهد بود.

به همین دلیل می‌گویم شاید داور دیگری برای دربی انتخاب کنند زیرا در آن صورت هر اتفاقی در دربی بیفتد دیگر ادامه دار نخواهد بود و رئیس فیفا می‌رود و داور هم کارش را انجام داده است اما اگر فغانی داور دربی باشد و بتواند بازی را خوب قضاوت کند قطعا این مساله در تصمیمات آینده فیفا تاثیرگذار خواهد بود زیرا او دربی را با صد هزار تماشاگر مقابل چشمان رئیس فیفا به خوبی قضاوت کرده است.
  منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!

به گزارش ورزش سه، در آخرین دیدار از مرحله برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، اولسان در ژاپن به مصاف یوکوهاما رفت که این بازی در پایان نود دقیقه با نتیجه 3-2 به سود ژاپنی‎‌ها خاتمه پیدا کرد و با توجه به اینکه، این نتیجه در مجموع 3-3 شده بود، بازی به وقت اضافه و ضربات پنالتی رفت که در نهایت شاگردان هری کیول در این بازی به پیروزی رسیدند.

قضاوت این دیدار مهم و سرنوشت ساز که زیر بارش شدید باران برگزار می‌شد بر عهده علیرضا فغانی داور ایرانی-استرالیایی فوتبال آسیا بود که در مجموع قضاوت بسیار خوبی داشت و حتی در صحنه‌ای که در دقیقه 39 تصمیم به اخراج بازیکن یوکوهاما گرفت، هوشمندی و زکاوت بالای خود را نشان داد.

فغانی در این دیدار یک پنالتی هم به سود اولسان اعلام کرد ولی از آن مهمتر در دقیقه 46 و در شروع نیمه دوم، در صحنه‌ای که بویانیچ سوئدی موفق شد گل سوم بازی را برای اولسان به ثمر برساند، به درستی با کمک VAR آفساید مارتین آدام و محدود کردن دید دروازه‎‌بان یوکوهاما را تشخیص داد که از صحنه های کلیدی این بازی بود که می‌توانست برنده بازی و سناریو این دیدار را به صورت کلی تغییر دهد.

به هر ترتیب علیرضا فغانی در مجموع قضاوت خوبی در این دیدار انجام داد و البته این نهمین قضاوت او در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا بود که باعث شده او بیشترین حضور را در این فصل از مسابقات داشته باشد و اکنون او از فصل 2010/11 تا کنون 61 تقابل آسیایی را سوت زده است.

دیگر خبرها

  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا
  • علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها
  • خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!
  • گزینه قضاوت دربی تهران در تورنمنت دختران کافا قضاوت کرد
  • فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!
  • رئیس لالیگا: 5 میلیون یورو برای تکنولوژی گل زیاده!
  • صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)