Web Analytics Made Easy - Statcounter

از روی کار آمدن شورای پنجم و شهردار جدید زمزمه وجود مازاد نیرو در شهرداری به طور دائم به گوش می‌رسید تا اینکه در چند روز گذشته شایعه طرح کاهش اضافه کاری کارگران و کارمندان شهرداری مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، طی چند روز گذشته شایعه طرح کاهش اضافه‌کاری کارگران و کارمندان شهرداری تبریز مطرح شده و در برخی رسانه‌ها اعلام شد که اعضای شورا در پی این کاهش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی سالهای گذشته درب ورودی شهرداری بسیار فربه شده به گونه‌ای که امروز گفته می‌شود حتی در برخی نقاط شهرداری مازاد نیروی ششصد برابری وجود دارد! از آن روزی که شورای شهر تبدیل به محلی برای درخواست شغل شد و مدیران ریز و درشت دست پسرخاله و پسرعموها را در شهرداری بند کردند شاید هیچگاه تصور نمی‌شد که امروز شهرداری علی‌رغم درآمدزایی قابل توجه نسبت به سالهای قبل در پرداخت حقوق کارگران و کارمندان خود معطل بماند.

از روی کار آمدن شورای پنجم و شهردار جدید زمزمه وجود مازاد نیرو در شهرداری به طور دائم به گوش می‌رسید و مدیریت منابع مالی و پرداخت حقوق این کارکنان به دغدغه شورا و شهرداری تبدیل شده است تا اینکه در چند روز گذشته شایعه طرح کاهش اضافه کاری کارگران و کارمندان شهرداری مطرح شد.

این در حالی است که شاید بیشترین درآمد کارکنان شهرداری به دو تا دو نیم میلیون تومان یعنی برابر با خط فقر برسد و وضعیت کارگران نیز به مراتب نامطلوب‌تر و حقوقی پایین‌تر از خط فقر دارند.

13 عضو شورای شهر مخالف کاهش اضافه‌کار کارگران شهرداری

در حالیکه برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که شورای شهر تبریز چنین تصمیمی را برای کارکنان شهرداری در نظر گرفته است نائب رئیس شورای شهر این مساله را تکذیب کرد.

سونیا اندیش در جلسه شورای شهر عنوان کرد: شایع شده که شورای اسلامی شهر تبریز قصد کاهش ساعات اضافه کاری کارکنان شهرداری را دارند که بنده این موضوع را صراحتا تکذیب می کنم.

وی افزود: بنده به نمایندگی از ۱۳ عضو شورای شهر اعلام می کنم شورا به هیچ وجه قصد کاهش ساعات اضافه کاری کارکنان شهرداری را ندارد.

نائب رئیس شورا با بیان اینکه این موضوع اصلا ربطی به شورا ندارد و شورا در پی کاهش هزینه هاست تصریح کرد: قصد ما مدیریت مالی و مدیریت هزینه پروژه هایی است که به قیمت ۳ و ۴ برابر طبق قرارداد با پیمانکاران تمام می شود و میـخواهیم جلوی این مسئله گرفته شود.

وی ادامه داد: بحث اضافه کاری کارکنان را تکذیب می‌کنم چرا که این موضوع نه ربطی به شورا دارد و نه شورا قصد انجام این عمل را دارد.

علی آجودان‌زاده نیز طی گفت‌وگویی اظهار کرد: طرح یا لایحه‌ای تحت عنوان کاهش میزان اضافه‌کاری کارکنان و کارگران شهرداری به دست شورا نرسیده و به عنوان عضو هیات رئیسه شورای شهر هر لایحه‌ای که از طرف شهرداری طرح می‌شود، ابتدا باید هیات رئیسه تائید کند سپس به دست کمیسیون‌های مربوطه برسد و چنین طرحی فعلاً به دستمان نرسیده است.

وی افزود: اگر طرحی با عنوان حذف اضافه‌کاری در شورا مطرح شود قطعاً با مخالفت روبه‌رو خواهد شد، به عنوان مدافع حقوق کارکنان مطمئناً با این طرح مخالفت خواهم کرد.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: بهتر است ابتدا خود را جای افرادی بگذاریم که با کمترین حقوق و مزایا سعی دارند با اضافه‌کاری نقص حقوق را ترمیم کنند و زندگی روزمره خود را با آن حقوق بچرخانند.

وی افزود: اگر اضافه‌کاری یک زحمتکش کاهش یابد خسران زیادی به زندگی آن فرد وارد خواهد شد، پس کمی هم از این زاویه نگاه کنیم.

آجودان‌زاده اذعان داشت: اگر افرادی تمایل به کاهش حقوق و اضافه‌کاری در شهرداری دارند، ابتدا این طرح را از مدیران مجموعه شروع کنند که دارای حقوق‌های 5 و یا 6 میلیونی هستند.

دیگر اعضای شورای شهر تبریز نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها صریحا این مساله را رد کرده‌اند اما معلوم نیست چه کسانی در آستانه سال جدید و مشکلات اقتصادی کارگران و کارمندان چنین جنگ روانی را به راه انداخته تا تن کارگران شهرداری را به لرزه در آورد.

مارا به خیر شما امید نیست؛ شر مرسانید

کاهش اضافه‌کاری کارگران و کارمندان شهرداری تبریز در حالی مطرح می‌شود که رئیس کمیسیون تحقیق نظارت و برنامه‌ریزی شورا از گزارش تخلفات مالی در اجرای پروژه میدان آذربایجان خبر می‌دهد.

قدیمی‌ها خوب گفته‌اند که مشت نمونه خروار است و بی‌شک برخی پروژه‌های دیگر نیز دچار این تخلفات هستند که طی سالهای متمادی علی‌رغم بلعیدن بودجه شهرداری به سرانجامی نرسیده و در هاله ابهام قرار دارند.

همگان اذعان دارند که نیروی مازاد در شهرداری یکی از مشکلات اصلی این سازمان است اما قطعا راه‌حل برون رفت از این مشکل کاهش اضافه‌کاری کارگران شهرداری نیست بلکه جلوگیری از نصب مشاوران و مدیران منتسب به برخی مدیران شهرداری است که ماهانه به تنهایی حقوقی چندین برابر کارگران دریافت می‌کنند و خروجی کارشان نیز مشخص نیست.

از سوی دیگر اگر همین تخلفات در پروژه‌های اجرایی که پروژه‌ای پنج‌ساله پس از ده سال نیز به اتمام نرسد از بین برود مشکلات حال حاضر شهرداری نیز مرتفع خواهد شد.

کسانیکه این مساله را مطرح کرده‌اند ابتدا از حقوق‌های نجومی و پاداش‌های آنچنانی بکاهند؛ چنانچه که توانستند با حقوق کارمندی و کارگری زندگی کنند بر روی اجرای چنین طرح‌هایی دست بگذارند هرچند روا نیست در این مشکلات اقتصادی کابوسی برای کارگران شهرداری ایجاد کنند.


انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، در جمع شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، ۱۲ جلسه تشکیل شده و ۱۴۲ مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، ۱۰۲ مصوبه مورد تأیید نظرات شورا‌های اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شورا‌ها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت ۲۵۱ نفر در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و ۳۷ عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید
بازداشت عضو شورای شهر و رئیس یکی از ادارات شهرداری سردشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین ۱۸ عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود