Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رافعی با بیان اینکه فیلم «آوازهای سرزمین من» درباره داعش در ایران اکران نشد، گفت: این در حالی است که این فیلم در خارج کشور جوایزی کسب کرده است.

عباس رافعی، تهیه‌کننده و کارگردان سینما در مورد فیلم‌های اخیر خود به خبرنگار شبستان گفت: دو فیلم دارم که هر دو بلاهایی بر سرشان آمده است. فیلم اول  با نام " فصل فراموشی فریبا "در اکران دچار مشکل شد و ما هنوز نفهمیدیم، مشکل از کجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعی کردیم نمایش خانگی این فیلم را بیرون دهیم.

 

رافعی ادامه داد: فیلم دوم که با سبکی دیگر ساختم " آوازهای سرزمین من " نام دارد که در مورد داعش بود. این فیلم هم هنوز اکران نشده است. به سوریه و لبنان رفتیم و در مورد خاستگاه های اقتصادی، نظامی، اجتماعی و فکری داعش فیلم ساختیم. فیلم داستانی است. در فیلم گفته می شود که داعش چیست، جبهه النصره چیست و گروه های افراطی چه خصوصیاتی دارند. این فیلم برگرفته از یک داستان واقعی است. روستایی به نام رمله بود که داعش به آنجا حمله کرد و در مجلس عروسی، عروس و تمام زنان را با خود برد. آن روستا تصمیم می گیرند خودشان مقاومت کنند و در مقابل داعش بایستند و زنان روستا را نجات دهند. احساس کردم این داستان، یک داستان ویژه است و این بلایی که سر یک روستا آمده است، می تواند دستمایه ساخت یک فیلم شود.

 

این کارگردان و تهیه کننده اظهار داشت: هدف داعش به این شکل بود که در صفحات مجازی کلیپ هایی پخش کند و مردم شهرها و روستاها با دیدن این کلیپ ها وحشت کنند تا به محض اینکه بگویند داعش دارد به سمت شما می آید، فرار کنند. حال یک روستا ست که مقاومت می کند، فرار نمی کند و به خوبی هم از پس این مقاومت برمی آید. فیلم " آوازهای سرزمین من " را به زبان عربی با بازیگران عرب ساختیم. متاسفانه این فیلم هنوز اکران نشده است به دلیل اینکه سینماها تصمیم گیر هستند که چه فیلم هایی نمایش دهند و اکران کنند.

 

وی تصریح کرد: سینماها اعتقاد دارند فیلم هایی همچون " آوازهای سرزمین من " به دلیل اینکه بازیگر چهره ایرانی ندارد، فروشی نمی کند. آنها معتقدند این فیلم فیلمی است که برای هنر و تجربه خوب است. فیلم " آوازهای سرزمین من " فیلم هنر و تجربه نیست که آن را به هنر و تجربه بدهم. این فیلم، یک فیلم کلاسیک داستانی است. ببینید چه بلاهایی بر سر فیلم ها می آید وقتی اتفاقات عجیب و غریب می افتد. مردمی که در تلویزیون می بینند داعش این کار و آن کار را می کند، شناخت دقیق و درستی از داعش ندارند. فیلم " آوازهای سرزمین من " می تواند اطلاعات خوبی در مورد داعش به مردم بدهد. این فیلم در خارج از ایران در جاهای مختلف جایزه کسب کرده است. فیلم " آوازهای سرزمین من " نه فیلم تلخی در مورد ایران است، نه یک فیلم سیاسی و نه حتی انتقادی در مورد ایران مطرح کرده است. این فیلم به خارج از کشور رفته و جایزه هم گرفته است اما در ایران اکران نشده است.

 

رافعی خاطرنشان کرد: بعضی فیلم ها هستند که می گوییم عناد دارند و یا تلخ و سیاه هستند و مخصوص آن طرف ساخته شدند اما فیلمی که در مورد داعش ساخته شده است، این اهداف پشتش نیست. به نظرم مدیران سینمایی می توانستند به عنوان اینکه ما به روز هستیم، فیلم " آوازهای سرزمین من " را اکران کنند. مدیران سینمایی می توانستند توسط این فیلم در کمیسیون فرهنگی مجلس باعث شوند جلوی اذیت و آزار فیلم های دیگر گرفته شود. فیلم " آوازهای سرزمین من " می توانست برای ارشاد یک ضربه گیر باشد.

 

این تهیه کنند و کارگردان با بیان اینکه متاسفانه متولیان فرهنگی قدر فیلم " آوازهای سرزمین من "  را ندانستند، افزود: اگر به آنها تهمت می زنند که سینما در دست لیبرال هاست و یا سینما در دست افراد ناامن است، می توانستند بگویند ما فیلم هایی مانند " آوازهای سرزمین من " تولید می کنیم. واقعا آدم گیج می شود چه چیز درست است و چه چیز نادرست. در این هول و ولا می گویند که سینما نداریم، سالن کم داریم، فیلم ها در نوبت اکران مانده است. بعد می گویند، می خواهیم فیلم های خارجی را اکران کنیم. واقعا آدم گیج می شود. مگر برای فیلم های ایرانی سینما داریم که بخواهیم فیلم های خارجی را اکران کنیم؟ بر سر اکران فیلم دعواست و می گویند، سالن برای اکران فیلم نداریم اما از طرفی می گویند که فیلم های خارجی اکران کنیم.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زور پیکان به شمس آذر نرسید / پیروز شمس آذر برابر حریف تهرانی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال شمس آذر قزوین بعد از ظهر سه شنبه در هفته بیست و پنجم لیگ برتر توانست با نتیجه۲ بر یک از سد پیکان تهران عبور کند.

در این بازی که از ساعت ۱۸:۲۰ دقیقه در ورزشگاه سردار آزادگان برگزار شد، شمس آذر توانست با گلهای پوریا سرآبادانی و حسین گودرزی پیکان را شکست دهد.

گفتنی است این بازی با حکم کمیته انضباطی بدون حضور تماشاگران قزوینی برگزار شد.

کد خبر 6093466

دیگر خبرها

  • دقیقی: شمس آذر می‌توانست آسیایی شود
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • شمس آذر با شکست پیکان موقتا در رده هفتم ایستاد
  • زور پیکان به شمس آذر نرسید / پیروزی شمس آذر برابر حریف تهرانی
  • زور پیکان به شمس آذر نرسید / پیروز شمس آذر برابر حریف تهرانی
  • «همه مدیون شما هستیم» برای روز معلم در شهر اکران شد
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره استانی ره آورد سرزمین نور
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره ره آورد سرزمین نور
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است