Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از معترضان در تایوان که عمدتا شامل کهنه‌کاران نظامی سابق این کشور بودند علیه طرح‌های اصلاحات اخیر دولت برای سیستم پرداخت حقوق‌های بازنشستگی نظامیان تظاهرات کرده و ضمن درگیر شدن با پلیس تلاش کردند تا به زور وارد ساختمان پارلمان تایوان شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جریان این ناآرامی‌ها طی امروز (سه‌شنبه) یکی از درهای ساختمان پارلمان تایوان شکسته و یک سرهنگ سابق نیز که قصد داشت از دیوار اطراف پارلمان بالا برود، سقوط کرده و با وضعیتی وخیم در بیمارستان بستری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای پلیس تلاش کردند جلوی ورود آنها به داخل ساختمان پارلمان را بگیرند.

یکی از این معترضان که یک ژنرال بازنشسته بود در درگیری‌ها به حالت اغما رفت و یک سرهنگ سابق نیز شدیدا مجروح شد.

یک معترض در یک پیام ویدئویی در فیس‌بوک گفت: ما بیش از یک سال است که در خیابان‌ها مشغول اعتراض هستیم. دولت حزب دموکراتیک مترقی کاملا ما را نادیده گرفته است و به شکایت‌ها و اعتراضات ما بی‌توجهی می‌کند. معترضان تقاضا کردند تا لایحه کاهش حقوق‌ها که سال گذشته میلادی تصویب شد به حال تعلیق دربیاید و دولت وارد مذاکراتی بر سر برنامه کاهش حقوق‌های نظامیان شود.

کاخ ریاست جمهوری تایوان نیز با درخواست از معترضان برای حفظ آرامش خود گفت: دولت در اصلاحیه‌های مربوط به پیش‌نویس لایحه نگرانی‌های کهنه‌کاران را در نظر گرفته است.

در این بیانیه تصریح شد: اصلاح حقوق‌های نظامیان هدفش تضمین توسعه پایدار در نظام حقوق‌های بازنشستگی است. ما امیدوار هستیم در چارچوب محدوده‌هایی که نظام مالی دولت اجازه می‌دهد بهترین راه حل را ارائه دهیم.

این اعتراضات بعد از آن به راه افتاد که دولت تایوان اعلام کرد: قصد اصلاح نظام پرداخت حقوق بازنشستگی نظامیان در راستای یک برنامه کلی‌تر کاهش حقوق‌های بازنشستگی را دارد و این طرح سال گذشته میلادی نیز موجی از اعتراضات گسترده را به همراه داشت.

ماه ژوئن گذشته قانونگذاران تایوان یک لایحه اصلاح حقوق‌های بازنشستگی را تصویب کرد که به موجب آن بسته‌های حقوق‌های بالای کارمندان دولتی دچار کاهش شدند و دولت هشدار داد که نمی‌تواند دیگر این مبالغ بالا را پرداخت کند.

یک لایحه جداگانه نیز اخیرا برای کاهش حقوق‌های بازنشستگی نظامیان در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود در نشست‌های جاری پارلمان تصویب شود.

این اعتراضات علیه این طرح کاهش حقوق‌ها تبدیل به یک چالش بزرگ برای تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان شده است.

وی از زمان انتخاب شدن به این سمت در دو سال پیش تاکنون شاهد روند نزولی برای محبوبیت خود بوده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  هیئت مستقل حقوق بشر در غزه، اعلام کرد همچنان سرنوشت تعداد زیادی از اجساد در این شهر، نامشخص است.

 

تظاهرات و تجمع های اعتراضی همچنان در سراسر دانشگاه های آمریکا ادامه دارد . 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

حمایت از جنبش دانشجویان حامی فلسطین در فرانسه توما پورت نماینده حزب فرانسه تسلیم ناپذیر در مجمع ملی فرانسه در پیامی در ایکس با انتشار تصاویر خود در کنار دانشجویان حامی فلسطین نوشت در کنار دانشجویان دانشگاه علوم سیاسی پاریس ( ساینس پو) که برای محکوم کردن نسل کشی غزه و درخواست آتش بس فوری بسیج شده اند. این جوانان افتخار فرانسه آن هم در زمانی هستند که دولت فرانسه همچنان همدست کشتارها در نوار غزه است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در برلین توسط پلیس آلمان سرکوب شد منابع آگاه به خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گفتند پلیس آلمان تجمع همبستگی با فلسطین در برلین را سرکوب و شماری از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.     اعتراض دانشجویان دانشگاه سیانس پو در پاریس:
یک دانشجوی فرانسوی که در یان تجمع حضور داشت گفت : ما در اینجا از ما اکتبر در حال اعتراض هستیم. دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه سیانس پو . مدت زیادی است تظاهرات می کنیم. کارهای زیادی کرده ایم. از ماه اکتبر در حال فعالیت هستیم. وقتی می بینیم دانشگاه در خارج در حال انتظار هستند ما هم از آنها پیروی می کنیم. انتظار داریم سایر دانشگاه ها هم از ما تبعیت کنند. دانشجویان در آمریکا و استرالیا در حال اعتراض هستند. ما هم در اینجا ادامه می دهیم. دانشگاه در برابر آنچه در فلسطین می گذرد و نسل کشی، نقشی دارد که باید آنرا ایفا کند. خواسته ما این است که دانشگاه سیانس پو موضعگیری کند و نقض حقوق بین الملل را محکوم نماید. آنچه اسراییل در فلسطین انجام می دهد در جهان بی سابقه است. ما می خواهیم که اسراییل این نقض حقوق بین الملل را محکوم کند. عدم محکومیت به معنای مشارکت غیر مستقیم در نقض حقوق بشر در فلسطین است به خصوص در غزه و در کرانه باختری.    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   دانشگاه های لندن نیز صحنه تظاهرات ضد صهیونیستی شد دانشجویان دانشگاه لندن نیز در حمایت از فلسطین و غزه تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار توقف جنگ اسرائیل علیه غزه شدند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره مستقر در مقابل کالج دانشگاهی لندن در قلب پایتخت انگلیس گزارش داد دانشگاه های مختلف انگلیس در همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنگ اسرائیل علیه نوار غزه تظاهرات کردند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی        

دیگر خبرها

  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • (ویدیو) در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس‌های شبانه
  • در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • انتشار فیلم قمه‌کشی رعب‌آور/ در خیابان‌های ارومیه چه خبر است؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است