Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیارویژه رئیس مجلس درامور بین‌الملل با بیان اینکه سران عشایر عراق اعم از شیعه و سنی تأثیر عمیقی بر روند مبارزه با تروریسم در منطقه داشته‌اند، گفت: ایران از تلاش‌های عراق برای حفظ تمامیت ارضی و ثبات و وحدت ملی در این کشور استقبال می‌کند.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا، حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل عصر دیروز (یکشنبه 6 اسفند ماه) با شیوخ اهل سنت عراق دیدار و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سران عشایر عراق اعم از شیعه و سنی تأثیر عمیقی بر روند مبارزه با تروریسم در منطقه داشته‌اند

بنابراین گزارش، امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در این دیدار با توجه به اهمیت توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها و روابط راهبردی جمهوری اسلامی ایران و عراق، گفت: نقش آفرینی عشایر در مبارزه با تروریسم عراق مثبت بوده است و سران عشایر عراق اعم از شیعه و سنی تأثیر عمیقی بر روند مبارزه با تروریسم، آزادی عراق از چنگ تکفیری‌ها و بهبود شرایط عراق در منطقه داشته‌اند.

استقبال ایران از تلاش‌های عراق برای حفظ تمامیت ارضی و ثبات و وحدت ملی

دستیار ویژه رئیس مجلس درامور بین‌الملل با تأکید برتمامیت ارضی عراق اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های عراق برای حفظ تمامیت ارضی و ثبات و وحدت ملی در این کشور استقبال می‌کند و امیدوار است همگان از صلح، ثبات و یکپارچگی عراق حمایت کنند.

وی درخصوص همکاری‌های بین‌المللی و همجواری با عراق بیان کرد: عراق کشور دوست و همسایه مهم جمهوری اسلامی ایران است.

امیرعبداللهیان همکاری و مناسبات دو کشور را با اهمیت خواند و گفت:جمهوری اسلامی ایران از توسعه ثبات و امنیت در عراق حمایت می‌کند و در راستای این همکاری‌ها،امروز تحکیم و تقویت روابط فی‌مابین بیش از پیش به نفع دو کشور و منطقه است.

نقش مشهود رژیم صهیونیستی در ایجاد تفرقه بین گروه‌های شیعه و سنی عراق

وی با توجه به اهداف رژیم صهیونیستی درمنطقه و عراق تأکید کرد: نقش رژیم صهیونیستی در ایجاد تفرقه بین گروه‌های شیعه و سنی عراق مشهود است.

قدردانی شیوخ اهل سنت عراق از نقش مقام معظم رهبری در کمک به بازگشت امنیت به عراق

همچنین در ادامه این دیدار شیوخ اهل سنت عراق به طرح دیدگاه‌ خود پرداخته و تأکید کردند: تقویت و تحکیم مراودات جمهوری اسلامی ایران و عراق جزو اهداف راهبردی عراق است و همواره رابطه ایران و عراق حول محور احترام متقابل، حسن همجواری، مبارزه با تروریسم در سطحی خوب برقرار بوده است.

در این دیدار همچنین بیان شد: شیوخ و بزرگان عشایر عراق اعتقاد راسخ دارند که حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق تقویت روابط دوکشور را به دنبال خواهد داشت و استمرار خواهد بخشید که این موضوع مسیر هموارتری را برای افزایش مناسبات در پی خواهد داشت.

شیوخ اهل سنت عراق از نقش مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران در کمک به بازگشت امنیت به عراق،شکست داعش قدردانی کردند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری دوشنبه شب در اجلاسیه شهدای کهگیلویه افزود: ما در حوزه های اقتصادی، شاخص های نرخ بیکاری، کنترل نقدینگی و افزایش تولید رو به پیشرفت هستیم.

وی با بیان اینکه در راه رسیدن به قله تلاش می کنیم، اظهار کرد: کم و کاستی هایی داریم، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت ها و ابزارهای لازم وجود دارد.

منصوری با اشاره به اینکه در دوره عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به سر میبریم، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران میدان داری می کند.

معاون اجرایی رییس جمهور با تاکید بر اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد تجلی غیرت و مردمانی سراسر نور و سلحشور هستند، اظهار کرد: بواسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره ها است.

منصوری گفت: احترام به مقام شهدا و این ارزش های والا ضروری است و شهید حق شفاعت دارد.

منصوری ترویج فرهنگ شهادت را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرار گیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

بر قدرت محور مقاومت افزوده شد

وی به تحولات دنیا اشاره کرد و ابراز داشت: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می شود.

منصوری گفت: امروز شاهد شکل گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم.

منصوری گفت: تحولاتی در حال شکل گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

کد خبر 6092591

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی