Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@20:23:46 GMT

◄ هوشمندسازی بنادر ایران تا سه سال دیگر

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۳۹۵۴

◄ هوشمندسازی بنادر ایران تا سه سال دیگر

تین‌نیوز | 

مدیرعامل سامان بنادر و دریانوردی در آغاز عملیات احداث پایانه کانتینری بندر شهید رجایی از حضور رییس‌جمهور در مراسم کلنگ‌زنی آغاز عملیات فاز سوم توسعه بندر به تاریخ فردا خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد راستاد در همایش بین‌المللی هوشمندسازی بنادر با اشاره به روند شتابان صنعت کشتیرانی و توسعه بنادر تجاری آن گفت: در سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری شرکت‌های چندملیتی، فرایند جهانی‌سازی بنادر هوشمند و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حمل‌ونقل دریایی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این که تا ۳ سال آینده بنادر بزرگ کشور را هوشمندسازی می کنیم، گفت: هوشمندسازی بنادر زمینه‌ای برای افزایش بهره‌وری و کارایی بنادر است ما هم نباید در بنادر ایران از این روند در حال توسعه عقب بمانیم.

او افزود: براساس اعلام آنکتاد در سال 2016 ظرفیت حمل‌ونقل دریایی به 10/3 دهم میلیارد تن خواهد رسید که با توجه به ناوگان دریایی موجود به طور میانگین به 50 تن مایل می‌رسد.

 راستاد همچنین با اشاره به افزایش همکاری‌ها و ادغام‌های شرکت‌های کشتیرانی و اپراتورهای بندری تاکید کرد: ادغام‌های عمودی و افقی، تاسیس اتحادیه‌ها و همکاری‌هایی از این دست برای به‌دست آوردن سهم بیشتر از رقابت موجود در بازار جهانی حمل‌ونقل دریایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: بندر هوشمند صرفاً مجموعه اقدامات و امکانات با استفاده از فناوری اطلاعات نیست، بلکه باید ذهنیت ما به سمت بهره‌برداری از فناوری اطلاعات باشد تا بتواند هوشمندسازی را در بنادر حاکم کند.

او توسعه IT و اینترنت اشیاء برای اتصال همه اجزای بندر به یکدیگر را یکی از موتورهای محرکه در هوشمندسازی بنادر دانست و تاکید کرد: سازمان بنادر فرایندهایی را برای هوشمندسازی بنادر طراحی کرده و به‌دنبال پیاده‌سازی آنها در یک افق سه‌ساله است.

راستاد با بیان اینکه در راستای هوشمندسازی بنادر، بندر شهید رجایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تاکید کرد: پایانه کانتینری بندر شهید رجایی به‌عنوان دروازه ورود و خروج کالا به کشور در راس توسعه و هوشمندسازی قرار دارد که فردا با حضور رییس‌جمهور، شاهد کلنگ‌زنی آغاز عملیات فاز سوم توسعه بندر با تاکید بر احداث پایانه کنتینری خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با تکمیل این پایانه، ظرفیت بندر شهید رجایی در بخش کانتینری به 8 میلیون TEU خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رقابت بنادر دنیا برای افزایش ظرفیت پایانه‌های کانتینری خود خاطرنشان کرد: با تکمیل فاز سوم بندر شهید رجایی امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با 18 هزار TEU و با آب‌خور 17.5 متر فراهم می‌شود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۳۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بستر اقتصادی کنونی کشورها، «دانش» حرف نخست را می‌‌‌زند و در این راستا اقتصادهایی موفق هستند که درآمد خود را به دانش گره زده باشند و با فناوری های روز دنیا در مسیر تولید تا بازارهای جهانی در حال رقابت باشند.

استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در هر صنعتی می‌تواند سبب ایجاد بهره‌‌‌وری و ارزش‌‌‌افزوده بیشتر آن صنعت شود. البته این  توان و ظرفیت در صنعت فولاد کشور هنوز فراگیر نشده است. کارشناسان و فعالان این صنعت بر این باورند که  از این پس آنچه در زنجیره فولاد می‌تواند عامل توسعه و بالندگی شود، ایجاد دانش است ؛ علمی که با هوشمندسازی می تواند ارتقای تولید را در زمینه‌های رقابت با سایر محصولات در بازارهای جهانی رقم بزند.

زمینه اعتماد به دانش‌‌‌بنیان‌ها فراهم شود

موضوع  اعتماد به مشارکت با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در زنجیره صنعت فولاد، بحثی است که هنوز به طور کامل اجرایی نشده و تردید های زیادی را در زمینه این نوع همکاری ها ایجاد کرده است. در حالی که اگر حمایت‌‌‌های مشخصی از این شرکت‌ها صورت گیرد،  شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان با سرعت بیشتری می‌توانند رشد و توسعه پیدا کنند و مسیر بالندگی خود را در پیش بگیرند.  

در همین رابطه حسین وجودی یزدی مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران درگفت‌وگو با آنا به شرایط همکاری با شرکت های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: برای توسعه در مراکز خدماتی فولاد ایران هدف‌گذاری‌هایی طراحی و با توجه به برنامه ریزی‌ها در حال اجراست. البته  با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ سیاست‌ها به سوی افزایش ماشین آلات نو و تکنولوژی هدایت شده است. در همین راستا ما با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کرده ایم تا دو دستگاه از مدار خدمت خارج شده خود را اورهال کنیم و به چرخه کار باز گردانیم.

وجودی ادامه داد: در این راستا با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و نصب بلانک به تفاهم رسیده ایم و در ادامه دو دستگاه دیگر نیز برای تکمیل سیستم برش‌کاری نصب خواهد شد که این خدمت توسط شرکت دانش‌بنیان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت فولادی با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت فولاد ایران، با توجه به برنامه ریزی‌، هدف‌گذاری‌هایی  تبیین و در حال اجراست، گفت: البته با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش به‌کارگیری ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی و پیاده‌سازی سیستم بهره‌وری در مدیریت هوشمندسازی این صنعت هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد