Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@17:41:29 GMT

بررسی رمز موفقیت علامه طباطبایی از نگاه بزرگان

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۵۳۹۳

بررسی رمز موفقیت علامه طباطبایی از نگاه بزرگان

حجت‌‌الاسلام والمسلمین حمید نگارش، رئیس دانشکده الهیات پژوهشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره کتابی که با عنوان «رمز موفقیت علامه طباطبایی» به رشته تحریر درآورده است عنوان کرد: در این اثر به ابعاد موفقیت علامه طباطبایی اشاره 9شده است که در قالب چند فصل به این موضوعات پرداخته‌ایم.

وی با بیان این مطلب گفت: فصل اول این اثر موفقیت علامه طباطبایی را از منظر بزرگانی چون امام خمینی(ره،‌ رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله العظمی جوادی آملی و آیت‌الله حسن‌زاده آملی بیان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل دوم نیز به خصوصیات رفتاری علامه پرداخته شده و به ساده‌زیستی استاد و رفتار ایشان اشاره شده است.

حجت‌الاسلام نگارش اظهار کرد: فصل سوم این اثر، ویژگی‌های معنوی استاد را مورد بررسی قرار می‌دهد و شرح صدر و اخلاص ایشان، همچنین تواضعی که داشت، در کنار جنبه‌های معنوی علامه مطرح شده است. فصل چهارم نیز جلوه‌های عبادی و تربیتی علامه طباطبایی را شامل می‌شود.

به گفته این عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع)،‌ فصل پنجم این اثر به ویژگی‌های روش‌شناسی تدریس و مطالعه علامه طباطبایی مربوط می‌شود که چگونگی و نوع مطالعه و تدریس ایشان مورد طرح و بررسی قرار گرفته است. آخرین بخش کتاب نیز به توصیه‌ها و دستورالعمل‌ها و نکاتی اختصاص دارد که به عنوان راه و کلید نجات برای افراد مختلف مطرح می‌شود.

حجت‌الاسلام نگارش درباره دلیل تالیف اثر در این رابطه عنوان کرد: معتقد بودم که در راستای معرفی الگوها و اسوه‌های اثرگذار دچار مشکل هستیم. از این رو با توجه به خلأ موجود به سراغ شناسایی الگوها رفتیم و علامه طباطبایی از الگوهای موفق در این حوزه بود.

وی ادامه داد: درباره دلایل موفقیت و تعبد ایشان می‌توان به این موضوع اشاره کرد که وی همه وجود را در این مسیر صرف کرد که بتواند دین را برای مخاطبان خود بیان و مطرح کند. یکی از آثار ارزنده ایشان کتاب المیزان است که درباره نگارش این کتاب چنین گفته شده است که وی سحرهای بهار و تابستان را تا اذان صبح بیدار بود و کار خود را به مطالعه و تدوین این کتاب گرانسنگ می‌پرداخت. کتاب المیزان امروز از جمله آثار فاخر است که علمای شیعه و اهل تسنن به این کتاب به عنوان مرجع و منبع اصلی استناد می‌کنند.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما افزود: بررسی بیانات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ایشان همه جوانب مهم نشر را از جمله طراحی جلد تا آثار فاخر، ترجمه معکوس به زبان‌های دیگر و تولید و توزیع کتاب همواره مورد توجه شان بوده است.
وی گفت: ایشان در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس بر موضوع ثبت و ضبط خاطرات تاکید کرده اند وگرچه انتشار ۳۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس نشان از تمرکز نویسندگان بر این مباحث است، اما کافی نیست و کار‌های به زمین مانده زیادی وجود دارد.
آقای مختارپور افزود: علاوه بر بیانات، تقریظ‌هایی که ایشان بر کتاب‌ها نوشته اند همیشه جریان ساز بوده و به دنبال هر تقریظ یک جریان ادبی حاصل شده است.
به گفته آقای مختارپور رشد ادبیات داستانی بعد از پیروزی انقلاب رقم خورد و با انتشار تقریظ‌های رهبر انقلاب بر کتاب‌ها که از دهه هشتاد کلید خورد کتاب‌های دفاع مقدس به موضوع‌های مختلف و بر زمین مانده جنگ تحمیلی پرداختند.

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود