Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-03-19@09:29:18 GMT

راهنمای خرید مبلمان منزل ،نکات مهم در خرید مبل خوب

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۶۴۱۸

راهنمای خرید مبلمان منزل ،نکات مهم در خرید مبل خوب

تشخیص مبل خوب ، راهنمای خرید مبل سلطنتی ، نکات مهم در خرید مبل ، از کجا مبل بخریم ، مشخصات مبل خوب ، راهنمای خرید مبل ال ، بهترین مبل دنیا ، راهنمای خرید مبلمان ، بهترین فوم برای مبل

آدم دوست دارد مبلمانی را که چند سالی از عمرش گذشته است بفروشد یا در اختیار دیگری قرار دهد بعد به بازار برود و یک دست مبل راحتی گرم و نرم بگیرد تا پس از یک روز سخت کاری رویش لم دهد و استراحت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی خانم های خانه هم با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، دوست دارند رنگ و لعاب خانه را عوض کنند و با خرید یک دست مبل متناسب با دکوراسیون منزل، به استقبال سال جدید بروند. اما خرید مبل چندان هم آسان نیست.با حجم انبوه تولیدات داخلی و واردات این محصول در طرح ها و مدل های متنوع، یک انتخاب مناسب، کار واقعا دشواری است. در دخل و خرج امروز سعی داریم، فوت و فن شناخت مبل های با کیفیت را برای تان بگوییم و شما را به بهترین انتخاب نزدیک کنیم.

انواع مبل را بشناسیم

واژه مبل از زبان فرانسوی به فارسی وارد شده است و معمولا به دو نوع «استیل» و «راحتی» دسته بندی می شود. مبل های «استیل» جنبه رسمی دارند و ترکیبی از چوب و پارچه هستند و با توجه به منبت کاری که روی چوب اجرا می شود، زیبایی خاصی دارند. وجه تمایز این مبل ها، قسمت نشیمن آن هاست که نسبت به مبل های راحتی ارتفاع بیشتری از زمین دارند. شاید شما هم این را تجربه کرده اید که نشستن روی این نوع مبل ها کمی سخت است. فوم یا ابری که در قسمت نشیمن آن ها استفاده می شود، سفت و غیر قابل انعطاف است و راحتی چندانی ندارد. پس نمی توان بیشتر از یک ساعت روی آن دوام آورد.

به همین دلیل، از این مبل بیشتر در اتاق پذیرایی استفاده می شود.اگر شما خانه ای نقلی دارید که فضای اتاق پذیرایی و نشیمن آن، یکی است، بهتر است از فکر خرید مبل «استیل» بیرون بیایید. نوع دیگر، مبل های راحتی هستند و همان طور که از نامشان بر می آید، راحت بودن، مهم ترین ویژگی آن هاست. قسمت اعظم یک مبل راحتی از پارچه تشکیل شده است. قرار گرفتن یک لایه اسفنجی نرم و مقداری فنر روی یک اسکلت چوبی به قدری این مبل ها را راحت می کند که لذت لم دادن روی آن را با هیچ چیز عوض نمی کنید.

چگونه انتخاب کنیم؟

اولین معیاری که در خرید مبل باید در نظر گرفت اندازه فضای خانه است. هرچه متراژ منزل تان کمتر باشد، باید مبل های جمع و جورتری انتخاب کنید تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. شما می توانید با توجه به فضای خانه مبل های هفت، ۹یا ۱۲ نفره بگیرید. یادتان نرود که قبل از خرید، اندازه ورودی خانه را بررسی کنید تا مطمئن شوید هنگام حمل و نقل، مبل از در ورودی رد شود! در خرید مبل قانون معروفی به نام «بیست- هشتاد» وجود دارد، یعنی هنگام خرید ۲۰ درصد به شکل ظاهری و ۸۰ درصد به کیفیت و استاندارد آن باید توجه کرد. مبل استاندارد، مبلی است که هنگام نشستن روی آن احساس راحتی کنید و به سلامتی شما آسیبی نرساند، دوخت اش محکم باشد و پس از مدتی از هم باز نشود و از چوب مرغوب در ساخت آن استفاده شده باشد.

اما تمام این موارد را چگونه باید متوجه شد؟ مبل باید ارگونومیک و طراحی آن براساس فرم نشستن باشد تا بتوان روی آن احساس راحتی کرد. برای این کار کافی است چند لحظه روی مبل بنشینید و راحتی آن را بسنجید. اگر هنگام نشستن، چوب های زیر فوم یا فنرها را احساس کردید، باید بدانید که انتخاب مناسبی نکرده اید. چراکه پس از مدتی چوب ها و فنرها به پارچه رویه آسیب می رساند و مجبور می شوید که رویه و فوم مبل را عوض کنید.

برای آن که جنس فوم به کار رفته در مبل را متوجه شوید، روی آن بنشینید و چند لحظه صبر کنید، سپس بلند شوید. اگر فوم به حالت قبلی خود برگشت، می توان نتیجه گرفت که جنس آن خوب است. اما اگر زمان برد تا به حالت اول برگردد، فوم کیفیت خوبی ندارد و پس از مدتی استفاده، روی آن فرورفتگی ایجاد می شود. اگر متوجه شدید که جنس فوم مناسب نیست می توانید از فروشنده بخواهید که نوع با کیفیت تری را برای شما در مبل استفاده کند. با این کار، ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان روی قیمت مبل می آید.اما در عوض خیال تان راحت می شود که تا چند سال مبل تان مانند روز اول است و از فرورفتگی خبری نیست.

مبلی که انتخاب می کنید، نباید زیاد سنگین باشد. زیرا در حمل و نقل آسیب می بیند. اما سبکی زیاد هم، نشانه ضعیف بودن و کیفیت کم چوب به کار رفته در مبل است.

بهترین جنس چوب برای مبل، چوب گردو، افرا یا راش است که قیمت بیشتری هم نسبت به مبل هایی با چوب نرم تر دارد. تشخیص جنس چوب کار سختی است. چون زیر پارچه قرار دارد. پس بهتر است از فروشگاه های معتبر خرید کنید و در دفترچه اطلاعات مبل، جنس چوب آن را بیابید، یا از فروشنده بخواهید که درباره آن به شما توضیح دهد. در اسکلت مبل نباید از چوب های تکه تکه استفاده شده باشد. همچنین درزها باید به خوبی با میخ و بست محکم شده باشند. برای پی بردن به استحکام مبل کافی است، آن را کمی از زمین بلند کنید و تکان دهید. اگر احساس ضعیف بودن و لق زدن کردید، آن مبل استحکام کافی را ندارد.

روش تشخیص چوب و رزین در مبل

با توجه به زیاد شدن مواد شیمیایی رزینی و استفاده از آن در مبل و منبت برخی به جای چوب از رزین استفاده میکنند

۱-  رنگ رزنی خیلی رنگ خف و ماتی می باشد و از کیفیت پاینی برخوردار است.
۲- کار مبل رزینی نصبت به مبل چوبی وزن بسیار زیادی دارد .
۳- سوزن بزرگی را سرخ کرده و مبل را برعکس کرده و در زیر پایه فشار دهید اگر سوزن فرو رفت و بوی پلاستیک داد خب مشخص میشود که رزین است

چوب راش شمال

چوب راش از چوبهای جنگلی شمال کشور می باشد و به دلیل خوش تراش بودن و نرم بودن در صنعت منبت به کار می رود چوب راش اغلب از تنه های بزرگ می باشد که با ارسال به کارخانه های مبل سازی با دستگاهای عظیم و با استفاده از جرثقیل های غول پیکر در ابعاد قابل استفاده برش می خورد چوب راش با اینکه چوب نرمی است ولی از استحکام بالایی برخوردار است .

چوب راش با رنگ ملایم به قرمز در بازار موجود می باشد چوب راش به خاطر رنگ خاصی که خود چوب دارد برای رنگهای گردویی و فندوقی مناسب می باشد و جلوه خاصی به مبل می دهد. به یاد داشته باشید که چوب راش سفید نیز موجود می باشد .

چوب گردو و خواص آن

چوب گردو سخت ترین چوب شناخته شده . سخت تراش هست و ابعاد ان نیز به اندازه چوب راش بزرگ نیست . چوب گردو منبت زیبایی دارد و چوب چربی میباشد بسیار محکم و مقاوم است

رنگ و پارچه

انتخاب نوع و رنگ پارچه به سلیقه شما و چیدمان خانه تان بستگی دارد. معمولا رنگ مبل را با پرده و فرش هماهنگ می کنند تا در کنار یکدیگر زیبایی و جلوه خاصی به منزل دهند. اما اگر زیاد به مد اهمیت نمی دهید، می توانید از رنگ های خنثی برای مبلمان تان استفاده کنید تا در هر فضایی جلوه کند. مبل هایی با پارچه مخمل برای خانه های کوچک مناسب تر است، چون خانه را بزرگ تر نشان می دهد. اما اگر بچه کوچک دارید، رنگ های روشن و پارچه مخمل به سبب آسیب پذیری بیشتر مناسب نیست. بهتر است سراغ رنگ های تیره یا چرک تابی مانند کاراملی یا فیلی بروید. همچنین مبل هایی را که دورشان با پارچه کار شده است فراموش کنید زیرا یکی از تفریح های سالم بچه ها، کندن نوار و پارچه های کارشده دور مبل است.

گول فروشندگان درباره پارچه «نانو» را نخورید. این شگردی است که برای فروش مبل با قیمت بیشتر استفاده می کنند و پارچه ای از جنس نانو را پیشنهاد می دهند که چای و آب در آن نفوذ نمی کند و لک نمی شود. در حالی که پارچه نانوی واقعی از متری ۱۰۰ هزار تومان شروع می شود. یک دست مبل به تقریبا ۲۵ متر پارچه نیاز دارد که با این حساب قیمت یک دست مبل رقم بسیار زیادی در می آید. پارچه نانویی که فروشندگان از آن نام می برند، فقط برای چند لحظه مانع نفوذ آب می شود، اما پس از لحظاتی مایع به داخل مبل نفوذ می کند. قابل شست و شو بودن پارچه مبل از مزیت های آن به حساب می آید. پارچه های چرمی معمولا دیرتر کثیف و به راحتی شسته می شوند. همچنین می توان با روغن های مخصوص، براقی را به پارچه برگرداند و آن را مانند روز اول در آورد. پارچه های کتان نیز با شامپو فرش یا بخار شوها شسته و تمیز می شوند.

برای خرید، بهتر است به چندین فروشگاه سر بزنید و محصولات آن ها را به صورت کلی بررسی کنید. اگر خوب بگردید، می توانید مبلی با کیفیت و البته با قیمت مناسب پیدا کنید.

در مواجهه با فروشندگان، به وعده ضمانت مبل توجه نکنید. چرا که معمولا وعده هایی دروغ و بی اساس است. مگر این که ضمانت نامه ای رسمی با هولوگرام به شما تحویل دهند.

قیمت هر دست مبل راحتی بین دو تا هشت میلیون تومان و هر دست مبل «استیل» یا «کلاسیک» از چهار میلیون تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است.

پس از خرید مبل، از فروشنده بخواهید که مقداری از پارچه مبل را به شما بدهد تا بتوانید از آن کوسن درست کنید و روی مبل قرار دهید. اگر مبلی که سفارش می دهید آماده نباشد و فروشگاه باید به کارگاه سفارش ساخت دهد، بین دو هفته تا یک ماه زمان می برد تا آماده شود. پس اگر قصدتان برای خرید مبل جدی است، دست بجنبانید تا هنگام تحویل سال بتوانید روی مبل های جدیدتان لم بدهید.

منبع : خراسان

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خرید آجیل و شیرینی عید این نکات را رعایت کنید

 در تعطیلات نوروز به دلیل طولانی بودن مدت آن معمولا برنامه غذایی روزانه تغییر می‌کند و این تغییرات ممکن است سلامت افراد را به خطر بیندازد.

یکی از مشکلات اساسی که بیشتر مردم در ایام نوروز با آن مواجهند، اضافه وزن ناشی از مصرف زیاد شیرینی، شکلات، آجیل و ... است.

اضافه وزن و چاقی خود زمینه ساز دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، جربی خون بالا و بالاخره بیماری‌های قلبی عروقی است؛ بنابراین با رعایت نکاتی در تغذیه خود در این ایام می‌توانید از بروز اضافه وزن و چاقی پیشگیری کنید.

- خرید آجیل، شیرینی، میوه

- نحوه تغذیه در دید و بازدید

- توصیه‌های عمومی در سفر

خرید آجیل

مغز‌ها از جهت ارزش غذایی در هرم غذایی، در گروه حبوبات قرار گرفته است که مواد مغذی مهم موجود در این گروه پروتئین، آهن، روی و بعضی از انواع ویتامین‌های گروه B و کلسیم، مس و فسفر می‌باشد.

نکات مهم هنگام خرید انواع مغز‌ها

نباید آفت زدگی (آفت زنده) و یا بقایای آفت مرده داشته باشد با توجه به درصد بالای روغن در این موارد، نباید طعم تند پیدا کرده باشد در غیر اینصورت نشانه فساد روغن است.

نباید در معرض رطوبت قرار گیرند. رطوبت می‌تواند به ایجاد سم افلاتوکسین کمک کند.

نباید دارای رنگ غیرطبیعی باشد؛ برخی افراد سودجو به هنگام بودادن برخی از مغز‌ها از رنگ‌های غیرمجاز صنعتی و یاشیمیایی استفاده می‌کنند که مصرف این رنگ‌ها سرطان زا است.

نباید این اقلام در خارج از فروشگاه در معرض گردوغبار قرار بگیرند و باید تمامی این مغز‌ها دارای پوشش باشند و از تماس دست خریدار با آنها باید خوداری کرد.

انواع آجیل باید در شرایط خشک و خنک قرار داشته باشند. گاهی دیده می‌شود مغز‌ها در ویترین مغازه‌ها در معرض تابش نورمستقیم خورشید می‌باشند که این امر می‌تواند باعث فساد مغز‌ها گردد.

وجود نمک زیاد در برخی از انواع آجیل می‌تواند باعث افزایش فشار خون شما شود پس بهتر است از آجیل کم نمک یا بدون نمک استفاده کنید.

مصرف نمک زیاد باعث تضعیف سیستم ایمنی و افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌ها می‌شود.

خرید شیرینی

سعی کنید از شیرینی‌های کوچک، کم شیرین و بدون رنگ‌های مصنوعی و شیمیایی خریداری نمایسد.

بعضی از فروشندگان ادعا می‌کنند که این رنگ‌ها خوراکی است اگرچه ممکن است این رنگ‌ها خوراکی باشند ولی مصرف آنها در قنادی‌ها غیرمجاز است.

رنگ‌های خوراکی فقط در کارخانجات تولید مواد غذایی و با نظارت مسئولین فنی ومطابق با پروانه ساخت هر محصول غذائی باید استفاده شوند تا برای انسان مضر نباشد.

از مراکزی شیرینی تهیه نمایید که مطمئن باشید مواد اولیه سالم و بهداشتی استفاده می‌کنند.

آرد گندم، آرد برنج، روغن، زعفران، هل و گلاب جزو مواد اولیه شیرینی‌های عید است که اگر هر کدام از اینها غیربهداشتی و ناسالم باشد به سلامت ما لطمه می‌زند.

خرید انواع شکلات، تافی، آبنبات، سوهان و سایر شیرینی‌های پرچرب و شیرین را محدود کنید. 

مواد غذایی شیرین و پر چرب زمینه ساز اضافه وزن و چاقی و به تبع آن افزایش احتمال ابتلا به دیابت، پر فشاری خون، چربی خون بالا و کبد چرب می‌شوند.

در این دوران باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشیم به مواد غذایی و تنقلاتی که خریداری و مصرف می‌کنیم توجه بیشتری داشته باشیم.

در واقع به جای مصرف تنقلات و مواد غذایی با نمک و چربی و قند بالا از مواد غذایی با نمک و قند و چربی کمتر استفاده کنیم.

خرید میوه

اندازه میوه نقشی در میزان مواد مغذی آن ندارد بلکه حمل و نقل و نگهداری و شیوه مصرف میوه می‌تواند باعث کاهش انواع ویتامین‌ها خصوصا" ویتامین C شود.

برای مثال از پوست کندن و خردکردن میوه برای مدت زمان طولانی خودداری کنید چرا که این امر علاوه بر کاهش برخی ویتامین بخصوص ویتامین C باعث جذب آلودگی‌های محیطی خواهد شد.

میوه‌های خشک هم اگر در شرایط بهداشتی تهیه شده باشد منابع خوب ویتامین، انرژی و فیبر هستند ولی توجه داشته باشید که میوه‌های خشک ویتامین کم‌تر و انرژی بیشتری نسبت به میوه‌های تازه دارند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • برای خرید آجیل و شیرینی عید این نکات را رعایت کنید
  • نکات مهم پیش از خرید در ضد سرقت
  • راهنمای خرید برچسب اصالت کالا
  • راهنمای استفاده از ورق استیل؛ ۸ نکته مهم در خرید و فروش ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶!
  • مبلمان اداری و مزایای خرید آن
  • راهنمای کامل خرید کتیبه مذهبی و نکات مهم آن
  • راهنمای خرید لولای درب چوبی
  • راهنمای خرید ادویه با کیفیت به صورت عمده
  • راهنمای خرید فرش دستبافت و گبه
  • راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی (صفحه ای) ویژگی‌ها و نکات خرید