Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد گفت: مسابقات قرآن و عترت یکی از راه‌های گسترش فرهنگ قرآنی در دانشجویان است.

به گزارش خبرنگار آنا، بیست و سومین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در محل تالار اندیشه این واحد دانشگاهی با حضور داوران برجسته شهرستان در بخش های ترتیل، تحقیق، اذان، حفظ یک جزء تا 30 جزء و در دو گروه جداگانه خواهران و برادران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عاشوری مسئول امور فرهنگی واحد گناباد با اعلام اینکه نفرات برتر بیست و سومین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گناباد انتخاب شدند و این افراد به مسابقات استانی راه پیدا کردند گفت: «مسابقات استانی در فروددین 1397 برگزار می شود و آن دسته از شرکت کنندگان که در مسابقات استانی در بخش های مختلف بتوانند رتبه های نخست را از آن خود کنند به مسابقات کشوری که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار خواهد شد اعزام خواهند شد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد که به همراه دکتر رضا عباسپور معاون دانشجویی و فرهنگی این واحد دانشگاهی در محل برگزاری مسابقات شفاهی قرآن و عترت برادران حضور داشت در حاشیه برگزاری این مسابقات به ترویج فرهنگ قرآنی و ضرورت تبیین این مهم در بین جوانان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: «با وجود تبلیغات گسترده و فضاهای مجازی که دشمنان علیه جوانان براه انداخته اند، اکثر دانشجویان و قشر جوان ما نشان داده اند که طالب معنویت هستند.»

دکتر مجتبی حسن زاده اضافه کرد: «شرکت دانشجویان و مشارکت آنان در برنامه های فرهنگی و مذهبی که در دانشگاه برگزار می شود خود موید این مسئله است که آنان گرایش به مباحث دینی و معارف اسلامی دارند. اما می طلبد و باید که در این مسیر و در این راه بیش از پیش تلاش صورت گیرد و فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی در بین نسل جوان گسترش پیدا کند و نهادینه شود.»

حسن زاده در راستای گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانشجویان و در فضای دانشگاه افزود: «راه های زیاد و مختلفی برای شناخت این کتاب بزرگ آسمانی و راه‌یابی به فهم معانی آن و ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در بین دانشجویان و محیط دانشگاه وجود دارد که یکی از این راه ها، مسابقات قرآن و عترت است. مسابقاتی که دانشگاه آزاد اسلامی که خود مولود و پرورش یافته انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده، پیشگام در برگزاری مرتب و باشکوه آن است.»

وی خاطرنشان کرد: «با ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانشجویان و نسل جوان، این قشر که آینده سازان میهن اسلامی هستند در برابر همه تهدیدات و معضلات اجتماعی واکسینه خواهد شد»

حسن زاده در خاتمه این دوره از مسابقات شفاهی قرآن و عترت با تلاوت چند آیه از قرآن، تحسین نیک روش از داوران این دوره از مسابقات را برانگیخت.

نیک روش که از قاریان ممتاز قرآن است گفت: «برای من بسیار جالب بود که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد از ابتدا تا پایان مسابقات نظاره گر رقابت شرکت کنندگان بود و جالب تر اینکه دکتر حسن زاده به عنوان رئیس دانشگاه در خاتمه مسابقات و در حضور شرکت کنندگان و داوران آیاتی از کلام اله مجید را تلاوت کرد و این برای من که در بسیاری از مسابقات و جلسات قرآنی که در محیط های مختلف و مراکز دانشگاهی تاکنون شرکت داشته ام تازگی داشت.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، این مسابقه با حضور ۴۵۰ دانش آموز از شهرستان‌های سروستان، فسا، شیبکوه و ششده و قره بلاغ در رشته‌های قرآن نماز و عترت برگزار شد.

در پایان بیست و دومین دوره مسابقات مقدماتی قرآن کریم دانش آموزان نفرات برتر به مسابقات استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا