Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: نهبندان با احتساب جمعیت بیشترین ثبت‌نام کننده را در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام منصور هاشمی، صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: اوقاف سه مأموریت در حوزه بقاع متبرکه، موقوفات و قرآن دارد که خراسان‌جنوبی در این سه زمینه همواره در جایگاه برتر قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: امسال با توجه به ثبت نام ۶ هزار و ۷۰۰ نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم با توجه به جمعیت، خراسان جنوبی رتبه اول را در بین سایر استان‌ها کسب کرده است.

هاشمی ادامه داد: همکاری اوقاف و فرهنگ و ارشاد در برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم موجب شد تا یک گام به سمت فاصله گرفتن از فعالیت‌های جزیره‌ای در حوزه قرآن برداریم که بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی نیز با احتساب جمعیت نهبندان بیشترین ثبت نام کننده را در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن داشته، افزود: بدون احتساب جمعیت بیرجند با دو هزار و ۴۰۰ نفر، طبس با ۸۹۳ نفر و قائنات با ۷۵۷ نفر بیشترین ثبت‌نام کننده در آزمون را داشته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: بر اساس نوع قرآن‌آموزان ۴ هزار و ۷۰۳ نفر از طریق مؤسسات قرآنی و هزار و ۵۶ نفر از طریق  بقاع متبرکه در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

هاشمی همچنین با اشاره به ثبت‌نام در چهل و یکمین آزمون قران اوقاف گفت: مرحله شهرستانی این آزمون در اردیبهشت و خرداد ۹۷ و مرحله استانی آن در مرداد وشهریور برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته در چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف ۱۵ نفر از خراسان‌جنوبی به مرحله کشوری راه یافتند و دو رتبه کشوری در رشته اذان و مفاهیم داشتیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان بعدازظهر روز یکشنبه در نشست تخصصی نقد و بررسی برنامه «محفل» اظهار کرد: اخلاص دست اندرکاران عامل مهم موفقیت برنامه محفل بود و موجب برکات آن شد.

کارشناس برنامه محفل بیان کرد: ترویج مفاهیم و بیان نکات قرآن و برخی احکام از ویژگی‌های برجسته برنامه محفل بود.

وی ابراز کرد: آیه «أَنَّ هَذَا الْقُرْآنَ مَأْدُبَةُ اللَّهِ فَتَعَلَّمُوا مَأْدُبَتَهُ مَا اسْتَطَعْتُم‏» مصداق مجموعه تلویزیونی محفل مبنی بر اینکه قرآن غذای آماده الهی است، می‌باشد.

حجت الاسلام قاسمیان با بیان اینکه ایجاد جذابیت از اقتضائات برنامه‌های تلویزیونی است، عنوان کرد: در برنامه محفل رعایت موازین قرآنی و احکام دینی در اولویت قرار داشت.

کارشناس برنامه محفل خاطرنشان کرد: بیان ساده مسائل تفسیری و مفاهیم قرآن از نوآوری‌های این برنامه بود تا مردم به نحوه بهترین با این مسائل آشنا شوند.

کد خبر 6091428

دیگر خبرها

  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری